2016-06-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Vad är problemet? Hon ligger (låg?) i respirator, vilket väl får anses betyda att hon kämpar för sitt liv även om chansen för överlevnad är minimal. Om jag har förstått rätt av inlägg som gjorts här i tråden så har respiratorn ännu inte stängts av, men kommer att stängas av inom kort.

Jag förstår inte vad det är du stör dig på. Hon är uppenbarligen en vän till henne och har stått henne väldigt nära, det är ganska vanligt när något hemskt händer att man vill bedyra sina känslor på något sätt och nu blev detta hennes sätt. Jag tror inte direkt att hon bad om att få sitt inlägg outat här i tråden heller.

Jag har förlorat många vänner, aldrig har jag varit i närheten av att skriva ett sådant inlägg. Det skriker "jag vill ha uppmärksamhet, tyck synd om mig" om det inlägget och det är det jag stör mig på. Särskilt vidrigt tycker jag nog är att hon skriver som att BO redan är död när hon just i detta nu faktiskt får livsuppehållande behandling. Inlägget skrevs igår och det har gått en hel dag men BO kämpar fortfarande, förstår du nu var skon klämmer? Jag skulle aldrig i mina vildaste fantasier få för mig att skriva ett sånt inlägg på facebook om en nära vän låg allvarligt skadad på sjukhuset och kämpade för livet. Alla sörjer olika visst, men det finns en gräns för idioti. Sedan undrar jag om det är lagligt med dödshjälp i Sverige, får man stänga av respiratorn när patienten "lever"? Är inte kunnig på det där.
Citera
2016-06-07, 11:56
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Sedan undrar jag om det är lagligt med dödshjälp i Sverige, får man stänga av respiratorn när patienten "lever"? Är inte kunnig på det där.

Om man kan konstatera att hjärnans samtliga funktioner är irreversibelt ur funktion så är man hjärndöd. Då stänger man ner livsupphållande behandlingen.
Citera
2016-06-07, 11:59
Medlem
SlagenSvensks avatar
Gärningsmannen är gammal nazist, knarkare, kvinnomisshandlare, dopad och har psykiska problem.

Jag har några frågor, är gm fortfarande nazist? Vilka droger går han på? Sedan är hans diagnoser mycket intressanta, någon som vet mer? Jag såg märken för Djurgården, är han en känd huligan?

Det skulle inte förvåna om gm känt sig kränkt när tjejen lämnade honom, sökt upp henne för att upprätta hedern dvs misshandla eller mörda henne.

Tråkigt att dessa psykbrytare inte vårdas bakom lås och bom istället för att springa lösa.
Citera
2016-06-07, 12:03
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Jag har förlorat många vänner, aldrig har jag varit i närheten av att skriva ett sådant inlägg. Det skriker "jag vill ha uppmärksamhet, tyck synd om mig" om det inlägget och det är det jag stör mig på. Särskilt vidrigt tycker jag nog är att hon skriver som att BO redan är död när hon just i detta nu faktiskt får livsuppehållande behandling. Inlägget skrevs igår och det har gått en hel dag men BO kämpar fortfarande, förstår du nu var skon klämmer? Jag skulle aldrig i mina vildaste fantasier få för mig att skriva ett sånt inlägg på facebook om en nära vän låg allvarligt skadad på sjukhuset och kämpade för livet. Alla sörjer olika visst, men det finns en gräns för idioti. Sedan undrar jag om det är lagligt med dödshjälp i Sverige, får man stänga av respiratorn när patienten "lever"? Är inte kunnig på det där.

Det kan ju vara så att BO inte alls kämpar för livet. Att hon är hjärndöd och i lagens mening ej vid liv. Att respiratorn tuffar på för att hålla igång organen för en transplantation och för nära och kära att ta farväl. Det kanske redan finns en tid för när respiratorn ska stängas av.

Vi vet alla att du är felfri, LineroKillen046, men som felfri måste du ju ha insett att det inte gäller resten av oss människor. Det finns bara en som är fullkomlig i alla avseenden. Klandra inte oss andra som inte når upp till din felfria oklanderliga nivå.
Citera
2016-06-07, 12:12
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursäkta men jag måste flika in efter det inlägget, vad är det för vidrigt uppmärksamhetsinlägg, av en uppmärksamhetskåt brud? Vem är kvinnan till vänster, en kompis? Istället för att bara hedra hennes vän försöker hon göra en misslyckad dramaturgi över det hela och använda actionfyllda ord som "sönderslagen" för att senare skriva att hennes vän kämpar för sitt liv. Nr 2, hon skriver om att hon inte orkar svara på samtal för hon visst är i chock och sorgen tagit över hennes kropp, hon skriver att hon har förlorat en av hennes bästa vänner (död?) när hon två rader upp skriver att hon kämpar för sitt liv? Nr 3, hon skriver att det finns inget att be för längre? Och det enda du ber för är att hon lever lyckligt uppe i himlen? Alltså ärligt, du börjar ditt inlägg med att skriva att hon kämpar för sitt liv för att sedan önska henne gott i himlen? Vilket sunkigt jävla WT inlägg, och alla svennebrudar som kommenterar "Ohh det är så synd om dig, vi finns här.." Det är ju förfan inte uppmärksamhethoran det är synd om utan kvinnan som ligger i respirator? För hon lever väl fortfarande?

Som de flesta normala ser det, ett jävligt kasst sätt att få sina 15 minuter av fame genom att sko sig på sin svårt misshandlade kompis. Hoppet är det sista som lämnar en är det inte så? Men hoppet verkar ha lämnat Lott*s "vänner" långt innan detta tragiska ägde rum. Bara att hoppas att hon vaknar igen och örfilar kärringen som ska vara hennes "vän". Vad gäller aset, hoppas han spärras in på livstid nu, han har gjort mycket ont.

Tror någon behöver något laxerande...
Citera
2016-06-07, 12:19
Medlem
borgir82s avatar
Så här gick det för hans tidigare offer,som blev utsatt för samma behandling.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10509341.ab

Det här måste vara en av dom mest gravt empatistörda och psyksjuka individer jag någonsin läst om.Lås in och kasta nyckeln - för gott.Samhället ska skyddas från sådana som han.
Senast redigerad av borgir82 2016-06-07 kl. 12:33.
Citera
2016-06-07, 13:03
Medlem
Det här borde väl vara minst Strike 3? Om vi haft USA regeln.
Spärrvakten, han i borgir82's post och hon som tråden handlar om.
Citera
2016-06-07, 13:05
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursäkta men jag måste flika in efter det inlägget, vad är det för vidrigt uppmärksamhetsinlägg, av en uppmärksamhetskåt brud? Vem är kvinnan till vänster, en kompis? Istället för att bara hedra hennes vän försöker hon göra en misslyckad dramaturgi över det hela och använda actionfyllda ord som "sönderslagen" för att senare skriva att hennes vän kämpar för sitt liv. Nr 2, hon skriver om att hon inte orkar svara på samtal för hon visst är i chock och sorgen tagit över hennes kropp, hon skriver att hon har förlorat en av hennes bästa vänner (död?) när hon två rader upp skriver att hon kämpar för sitt liv? Nr 3, hon skriver att det finns inget att be för längre? Och det enda du ber för är att hon lever lyckligt uppe i himlen? Alltså ärligt, du börjar ditt inlägg med att skriva att hon kämpar för sitt liv för att sedan önska henne gott i himlen? Vilket sunkigt jävla WT inlägg, och alla svennebrudar som kommenterar "Ohh det är så synd om dig, vi finns här.." Det är ju förfan inte uppmärksamhethoran det är synd om utan kvinnan som ligger i respirator? För hon lever väl fortfarande?

Som de flesta normala ser det, ett jävligt kasst sätt att få sina 15 minuter av fame genom att sko sig på sin svårt misshandlade kompis. Hoppet är det sista som lämnar en är det inte så? Men hoppet verkar ha lämnat Lott*s "vänner" långt innan detta tragiska ägde rum. Bara att hoppas att hon vaknar igen och örfilar kärringen som ska vara hennes "vän". Vad gäller aset, hoppas han spärras in på livstid nu, han har gjort mycket ont.

Jag reagerade på exakt samma sätt. Utnyttja en annan människas skador/död för att få uppmärksamhet och sympati är bland det smutsigaste man kan göra. Hoppas hon är nöjd nu när det skrivs om henne på Flashback.
Inlägget innan tycker jag är ännu smutsigare när hon inte "vill säga något namn för att visa respekt" och skriver något tyket helt subtilt till GM. Äckligt. Så jävla äckligt.

Men tack och lov inte lika äcklig som GM. Är det någon som vet hur föräldrarna var? Psykiska problem? Eller löste bröderna det på egen hand med hjälp av droger?
Citera
2016-06-07, 13:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det här borde väl vara minst Strike 3? Om vi haft USA regeln.
Spärrvakten, han i borgir82's post och hon som tråden handlar om.
Strike 4, Han har spärrvakten, killen i Fagersta och en kvinnomisshandel på sig, den senare gav " bara" 2,5 års fängelse.
Det här är fjärde grova våldsbrottet, så GM lär hinna med ett par tre grova misshandelsfall till före sin 75 årsdag.
Citera
2016-06-07, 13:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det verkar som att brottsoffret är denna. Inte helt 100 men snudd på.

An*charlott R*dholm - * = n och u.
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=ann-charlott+rudholm&var=
https://se.linkedin.com/in/ann-charlott-rudholm-7a6a5982

41 år gammal så man kan inte skylla på ungdomligt oförstånd heller.

Den anabola idioten lär väl vara ute lagom till han är i samma ålder gissar jag och då är det bara vänta på nästa mordförsök genom hopp mot huvud...
GM lär knappast dragit detaljer om sina brott utan enbart berättat att han slagits och suttit inne.
Sen är hans Facebook lite missledande då han gullar med kattungar, hundvalpar och en bäbis.
Killen kan säkerligen som alla psykopater vara väldigt charmig och trevlig till en början, när det börjar gnissla så kommer en annan sida fram.
Han verkar väldigt lättkränkt dessutom.
Citera
2016-06-07, 13:25
Medlem
TheOldGimps avatar
Från FB:

"Dom träffades i feb i år via FB.. Inledde ett stormigt förhållande, redan efter 3v kom första smällen.
Lotta försökte flera ggr avbryta förhållandet men lyckades inte. 1 maj åkte hon in till st Göran för han hade spräckt 2 revben på henne.
Efter det träffades dom ett par ggr till. Han accepterade inte att min syster & Lotta umgicks så han sa för 3v sen att hon får välja mellan honom o syrran.
Då sa hon att hon inte kunde välja bort sin bästa vän + sa att hon inte kunde leva så här längre.
Han svarade: - Jag bestämmer vem du väljer, inte du.
Sen fick han tag i syrrans adress så Lotta kunde tyvärr inte bo hos henne som dom planerat och flyttade ist till sitt ex som hon har sin hund tillsammans med.
Förra fredagen hade det varit tyst i från honom en vecka och hon kände sig lugn och valde att flytta hem igen. Hon hade blivit erbjuden skyddat boende då polisen sagt att den här killen är inte att leka mé, med tanke på hans bakgrund, men hon tackade nej då hon inte fick ha med sin hund och hon kände sig inte direkt hotad längre..
Han har även sagt vid ett tidigare tillfälle: Om du vill sluta ses kommer jag möblera om hela fejjan på dig så ingen annan man vill ha dig...
I lördags morse bröt han upp porten, måste ha bankat på dörren och tyvärr måste hon ha öppnat den...
Då gjorde han det han gjorde.. Bokstavligen stod och hoppade på hennes huvud..
Han själv ringde polisen som åkte dit. I ambulansen andades hon själv, när hon kom in slutade hon andas och har levt på konstgjord väg sen dess.
Syrran har aldrig sett en så svårt misshandlad människa, inte ens på filmer.. Hon är helt svart. Dom har opererat upp huvudet för hjärnan svällde och försökt lätta på trycket, hon har även blod i lungorna .. Tyvärr blir hjärnan mer o mer svart ju längre tiden går."
Citera
2016-06-07, 13:32
Medlem
Dumpa snubben mitt i obebodda Sibirien.
Eller ännu hellre, enkel biljett till, jaa vete fn?
Till områden som kontrolleras av Daish !

Eller en gruvchakt nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in