Citat:
Vad är problemet? Hon ligger (låg?) i respirator, vilket väl får anses betyda att hon kämpar för sitt liv även om chansen för överlevnad är minimal. Om jag har förstått rätt av inlägg som gjorts här i tråden så har respiratorn ännu inte stängts av, men kommer att stängas av inom kort.
Jag förstår inte vad det är du stör dig på. Hon är uppenbarligen en vän till henne och har stått henne väldigt nära, det är ganska vanligt när något hemskt händer att man vill bedyra sina känslor på något sätt och nu blev detta hennes sätt. Jag tror inte direkt att hon bad om att få sitt inlägg outat här i tråden heller.
Jag förstår inte vad det är du stör dig på. Hon är uppenbarligen en vän till henne och har stått henne väldigt nära, det är ganska vanligt när något hemskt händer att man vill bedyra sina känslor på något sätt och nu blev detta hennes sätt. Jag tror inte direkt att hon bad om att få sitt inlägg outat här i tråden heller.
Jag har förlorat många vänner, aldrig har jag varit i närheten av att skriva ett sådant inlägg. Det skriker "jag vill ha uppmärksamhet, tyck synd om mig" om det inlägget och det är det jag stör mig på. Särskilt vidrigt tycker jag nog är att hon skriver som att BO redan är död när hon just i detta nu faktiskt får livsuppehållande behandling. Inlägget skrevs igår och det har gått en hel dag men BO kämpar fortfarande, förstår du nu var skon klämmer? Jag skulle aldrig i mina vildaste fantasier få för mig att skriva ett sånt inlägg på facebook om en nära vän låg allvarligt skadad på sjukhuset och kämpade för livet. Alla sörjer olika visst, men det finns en gräns för idioti. Sedan undrar jag om det är lagligt med dödshjälp i Sverige, får man stänga av respiratorn när patienten "lever"? Är inte kunnig på det där.
Och det enda du ber för är att hon lever lyckligt uppe i himlen?