Citat:
Ursprungligen postat av
Bulten-i-Bo
.
Det är inte heller manipulation när Lotta skriver det hon skriver i många fall, det är svartsjukt tonårstrams, förnekelse, motsägelser.
Vad hon skriver i almanackan är motsatt till vad hon skriver och gör på andra ställen.
Det är en direkt lögn.
Det hon skriver om är Martins våld och att hon ska göra slut i mitten av maj.
Psykopaten har tappat kontrollen.
Bland smsen råkade SG missa nedanstående angående sitt favoritkort om Lotta som den pådrivande.
Ditt push and pull.
Det som bör uppmärksammas är att det de facto är slut - som MJ beskriver till handläggare likaväl.
Likaväl vem som tar kontakt med vem varje dag.
Det ska även ställas mot den information som finns om Lotta och hennes försök att ta sig ur relationen:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
9 maj fram till 23 maj ses ingen sms historik.
23 maj skriver MJ 10 sms och ringer till Lotta innan hon svarar.
Nånstans i samma veva har han lagt upp foto på A på fb.
De tjafsar och
24 maj skriver hon "ring inget mer".
MJ:
Vadå ring inget mer?? Vad menar du med det??? Då har du gått vidare."
Sen skickar han 31 sms och ringer hennes chef samt den hon hyr lgh av och förtalar henne.
Slutsumman blir 54 sms om jag räknat rätt.
MJ:
"Du mår bra utav att inte svara!!!"
" Varför svarat du inte"
" Du pratade nyss i telefon men sket i att svara när jag ringde"
26 maj ses ingen trafik.
27 maj är det typ samma frågor om varför hon inte svarar samt "saknar dig så sjukt mycket" från MJ.
28 maj
MJ:
"Hoppas att det är ok med dig, vill bara att du ska få må bra igen och säga att jag tänker på dig"
" Varför kan du inte ens svara på sms för??? Något kan du väll säga??"
29 maj mal MJ om svartsjuka och "Varför svarar du inte??? Har du gått vidare??"
Sen svarar hon och han rantar på.
"Men har du kontakt med någon nu??? Jag saknar dig något otroligt försökt ringa och smsa men du har bara struntat i att svara du som bor i mitt hjärta"
" Saknar ju dig!!! Fattar du inte det vill få hålla om dig och kyssa dig det är inte roligt utan dig"
" Trivdes med dig när det var bra, vacker är du ochsåsaknar din doft och närhet"
" Varför kan du inte berätta hur du tänker eller hur du kände med mig, fattar noll"
" Varför såhär kall, har ingen ny något jag sa för att såra. Dig jag vill träffa"
Sen blir han ett stackars offer:
"har ju haft saker för dig hela helgen medans jaglegat på sös 2ggr och nu äter medicin som man ger till cancer patienter med innre blödningar"
" Jag är riktigt dålig nä äter en annan sort får bara ätas i fem dagar sedan så lägger levern av, men rosé och annat har du gottat med. Skitsamma du vill bara attdet ska vara bråk, aldrig varit seriöst från ditt håll"
Sen är det fortsatt tjafs från hans håll och
"Vi måste väll ses och se hur det känns??? Det är väll det bästa"
Varav Lotta svarar:
" Vi får bestämma nån dag att ta en fika"
Sen så skriver han att han ska han lägga in sig. Varav han tar med sig A dit.
30 maj börjar han igen.
"Det känns som att du har gått vidare och bara blir äcklad utav mig och det är ingen rolig känsla har även varit dålig så pass länge att jag är väldigt slutkörd i kropp och skalle, känner du ännu något för mig eller bara hat??"
"Tänker du inte ens svara på mitt sms?? Ensak till slängde du min present??"
Han har dess innan gnällt att hon inte firade honom. Själv tog han ut A på restaurang.
Lotta:
" Mycket blandande känslor... Galet jobbigt för mig med,jag är oxå ledsen och nere, jag har och haft entuff period, de som gäller är att se framåt.. Jag vet inte i dagsläget så mycket, jag tar steg för steg, för att hålla mig uppe. De är klart jag har känslor för dig, dom försvinner inte bara... Vi är just nu inte i de bästa skick nån utav oss."
31 maj smsar han på morgonen.
Babblar om sin inläggning.
1 juni smsar han på morgonen.
Hon har tränat, skickar nån bild. MJ kör inställsamhetskortet den här gången:
" Riktigt grymt du har en jättefin kropp och verkar vara målmedveten det kommer bli sjukt snyggt och bra"
" Det förstår jag hade varit roligt om vi gjort det
tillsammans - lova mig att du inte har ngn annan jätte orolig över att du glömt mig tyvärr"
" Är ju orolig för du är det vackraste som jag har sett, och du är underbar att vara med"
Lotta:
" Fint sagt av dig... kramar"
MJ:
" Vill du och hoppas du på en framtid för dig och mig?? Eller har du bara kontakt med mig för att du tyckersynd om mig??"
" Inget svar på detta???"
Lotta:
"De är något jag hoppats på sen den dagen jag fick känslor för dig... Men vill att du tar hjälp först, du mår inte bra nu"
Sen drar han upp om barn:
"Ska ju söka efter hjälp nu, håller ju på att gå under, hoppas att jag kan få några kramar när vi ses, saknar du mig på riktigt?? Vill vi ska bo ihop och skaffa oss en familj, vi skulle få ett fint barn tror jag"
" Träna ihop och uppleva saker tillsammans skulle vara underbart saknar dig kommer att vara blyg när vi ses"
Sen ses via uppehåll i sms att de träffas i 1.5 timme den dagen.
Det ses även att Lotta jamsar med. Men att hon anser att han behöver ta hjälp.
2 juni är hon med till vården han skrev ut sig ifrån då han var där med A.
MJ:
"Fint roligt att få träffa dig hoppas att vi ses snart igen kram "
Sen är det en svit på 19 sms på natten där hon inte svarar och han jagar upp sig om fb och är återigen svartsjuk.
Hon har inte släppt blockeringen på fb som hn lagt in tidigare. Vilket hon förklarar på morgonen.
MJ:
" Tror du på oss vill du vara med mig om jag blir normal"
"Ska sluta att fråga men om du har ngn annan på gångså lovar du att tala om det för mig eller hur? Kram"
.... Säger den som har A parallellt sen i januari.
MJ:
"Vill träffa dig, så trevligt arr få träffa dig igår, vill krama om dig"
Sen förefaller hon ha åkt och träffat honom på stan några timmar.
Vilket möjligen härrör till sjukhusbesök.
På kvällen skriver han:
" Vill du ses imorrn kanske?!"
Lotta:
" Vi kan ses i morgon"
"Trevligt att få umgås med dig idag tycker jag"
MJ: "Jo det var fint tråkigt att det ännu är så infekterat "
"Ska få ordning på min fysik nu och hälsa sen så kommer nog det andra per automatik"
Sen börjar han tjafsa som vanligt.
"Klart det är står ju ännu här och väntar och du svarar inte det är ju ännu konstigare men tänker inte bråka om det hittar du någon grattis"
Lotta:
"Detsamma å grattis "
MJ:
" Va??"
Han bråkar om fb, att det är många som vill bli addade.
Här tonar hon ner med att det var så förr och dämpar honom med att hålla med om en potentiell relation.
Han avslutar med:
"* Du kanske vill bjuda mig på födelsedags middag i helgen vad vet jag,? Dröm sött"
Hon svarar inte.
3 juni svarar Lotta då hon vaknat:
" Godmorgon, hoppas du sovit något i natt. Jag har precis klivit upp... Tröttare än tröttast 0 ska ut med Ecco nu och sen blir de lite träning. Vi kan väl börja med att kolla hur du mår först innan vi bestämmer något. Ring sen då du vill/kan. Kram"
MJ (som påstod till poliserna att han inte sovit på sju dygn..) :
"Godmorgon mår bättre idag fick sova gott"
MJ:
"Vill du ses på promenad i minneberg eller Alvik?? Ta med Ecco eller ses imorgon kanske träna ihop?? Kram"
" Vill du träna imorrn??? Kan köra axlar eller rygg, kram"
" Vill du inte svara alls nu?!"
Dialog sen em.
MJ:
"Känns som att vi är osams nu igen jag är alldeles för känslig för att bråka orkar inte bli osams"
Lotta:
" Vi är inte osams... Gör de du måste göra istället, orkar inte heller"
MJ:
" Vill du ses?? Ja eller nej Solna nästa, det går ganska snabbt för mig till nya citybanan"
Lotta:
" Jag har ingen lust nu tyvärr"
MJ:
"Jag förstår, du får ha en trevlig kväll, ta hand om dig mvh"
Lotta: "Detsamma"
MJ:
" Åker bara hem"
" Fattar faktiskt noll trodde vi skulle försöka att göra något bra utav detta"
" Nu är vi osams, mår illa igen förlåt"
Lotta:
" Vi är inte osams.. Kram "
MJ:
"Har gjort en massa saker idag och jag kämpar varit på psyk tre dagar i rad"
Lotta:
"Bättre att du åker hem, och försöker ta de lite lugnt, vi ses i morgon istället."
MJ:
"Vill* gärna ses och få hålla om dig"
" Vad ska du göra idag då??? Ha det så roligt trevligt med vad du ska göra"
Lotta:
" Inget, ligger här på sängen"
" Ecco ligger bredvid mig, han blev rädd för åskan"
Hon skriver att hon sen ska till C och dricka kaffe.
MJ:
"Gör så vi siktar på träning imorgon eller en lunch fika det du känner för kram"
Lotta:
"Vi kan höras senare eller? Kram"
Hon ringer som hon sagt men han svarar inte, det blir ånyo smågnabb och drygt 1.5 timme senare dvs 22.40 börjar han tjafsa igen.
Hon sover troligen.
"Blir bara tele svar!!!"
" Du svarar ju inte"
" Varför svarar du inte hemma nu"
4 juni
05.06:
"Varför svara
Du inte"
05:23:
"112"