2023-04-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dessa bilder fanns på Lottas fb.

Du har alltså ingen aning utan sitter och cherrypickar ur frontalloben?

Lotta såg bra ut. Det var vad MJ noterade.
Sen ville han bli vän och sen körde han psykopatversionen.

Var han en mästermanipulerande predator på jakt eller inte?
Skickade han random förfrågningar till kvinnliga advokater, bibliotekarier etc?
Eller letade han efter någon ytlig, helst trasig som han hade en chans på?

För att han inte är en kameleont är rätt klart. Han är en burdus sälle som vill utstråla farlighet och hot. Han söker sig till och lever i de miljöerna. Alla får veta omgående.
Citera
2023-04-03, 10:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Var han en mästermanipulerande predator på jakt eller inte?
Skickade han random förfrågningar till kvinnliga advokater, bibliotekarier etc?
Eller letade han efter någon ytlig, helst trasig som han hade en chans på?

För att han inte är en kameleont är rätt klart. Han är en burdus sälle som vill utstråla farlighet och hot. Han söker sig till och lever i de miljöerna. Alla får veta omgående.
Se där ja. Du apar efter Merwinna och SG som en copyat.

Står du inte ens på egna ben?

De brukar landa lika hysteriskt som dig på trashig och mästermanipulatören. Martin med trollspö.

Lotta var inte trashig för fem öre. Därför la jag ut bilder.

Lotta beskrivs absolut inte som ytlig av nån.
Snarare empatisk.
Och sårbar i en livskris.

Där har du grunden och sen lyssnade Martin.
Precis som det står i FUP.
Framställde sig fager och begrep att barn var en akilleshäl för Lotta.

Svårare är inte konceptet.

Skillnaden mot normalt folk är att de inte utnyttjar andra, manipulerar och saknar samvete och empati.
Däri ligger framgången. De är helt enkelt ute efter egenvinning och jagar på samma mönster.

Du är dock för korkad att begripa detta.
Eller så vill du hellre framställa MJ som psykotisk?
Citera
2023-04-03, 10:57
Medlem
Citat:
MJ vet att han inte kunde få barn på så hög testohalt.

Han är öht inte nån insiktsfull person som bryr sig om andra. Han är psykopat och han har manipulerat skiten ur A*ngelica likaväl.

Det sitter i ett sammanhang.

Det är just exakt det du skriver som är så urbota dumt resonemang - att det är Lotta som tog upp det, att Lotta tjatar - när det kommer till en psykopat.

För övrigt tar MJ upp detta själv till Lotta likaväl.

Skrev nyss om följande. Till Merwinna.

"Det finns ingen som beskriver det Manipulativa beteendet så kort och koncist som psykopaten Charles Manson.

... Och nej. Jag jämför dem inte. Jag likställer inte MJ och CM, bäst att tillägga.

"I looked at what they wanted to see.
And I became that."

Jaha. Varför skriver du om Manson då?

Angelica manipulerade sig själv. Och sina nära och kära. Det var hon själv som tog kontakt med Martin efter att hon trodde att han skulle mörda henne. Och hon visste att det var så idiotiskt att hon undanhöll det för sina närmaste och träffades i smyg. Även efter att Martin sagt att han skulle strimla hennes ansikte inför sina polare och hela Gullmarsplan.
De hade radiotystnad i två veckor efter misshandeln och hon var i fred men valde att själv kontakta honom. Det är inte manipulation.

Det är inte heller manipulation när Lotta skriver det hon skriver i många fall, det är svartsjukt tonårstrams, förnekelse, motsägelser.
Vad hon skriver i almanackan är motsatt till vad hon skriver och gör på andra ställen.
Citera
2023-04-03, 11:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Jaha. Varför skriver du om Manson då?

Angelica manipulerade sig själv. Och sina nära och kära. Det var hon själv som tog kontakt med Martin efter att hon trodde att han skulle mörda henne. Och hon visste att det var så idiotiskt att hon undanhöll det för sina närmaste och träffades i smyg. Även efter att Martin sagt att han skulle strimla hennes ansikte inför sina polare och hela Gullmarsplan.
De hade radiotystnad i två veckor efter misshandeln och hon var i fred men valde att själv kontakta honom. Det är inte manipulation.

Det är inte heller manipulation när Lotta skriver det hon skriver i många fall, det är svartsjukt tonårstrams, förnekelse, motsägelser.
Vad hon skriver i almanackan är motsatt till vad hon skriver och gör på andra ställen.
Hahaha!
Att du ens frågar visar hur lite du begriper om psykopati.

Inte ens ett exempel fick polletten att falla ner.

A*ngelica är helt bortkollrad. Hon tror på hans utläggningar om att han har empati.

Hon gör en klassiker och tror att den där goda ska titta fram lite mer ofta.

Han är ett enda skräp hela han men spelar en roll som godhjärtad.

En person utan samvete, utan ånger och utan empati är aldrig god.
Han manipulerar.

Jag skulle kunna ställa in mig hos dig, vara from som ett lamm och diskutera att slicka thai på massage. Vi skulle kunna bli riktigt bra polare.

Vill jag det?
Nej. Ägnar mig inte åt WT.

And I became that." C Manson
Senast redigerad av develi 2023-04-03 kl. 11:15.
Citera
2023-04-03, 11:23
Medlem
Citat:
Se där ja. Du apar efter Merwinna och SG som en copyat.

Står du inte ens på egna ben?

De brukar landa lika hysteriskt som dig på trashig och mästermanipulatören. Martin med trollspö.

Lotta var inte trashig för fem öre. Därför la jag ut bilder.

Lotta beskrivs absolut inte som ytlig av nån.
Snarare empatisk.
Och sårbar i en livskris.

Där har du grunden och sen lyssnade Martin.
Precis som det står i FUP.
Framställde sig fager och begrep att barn var en akilleshäl för Lotta.

Svårare är inte konceptet.

Skillnaden mot normalt folk är att de inte utnyttjar andra, manipulerar och saknar samvete och empati.
Däri ligger framgången. De är helt enkrlt ute efter egenvinning och jagar på samma mönster.

Du är dock för korkad att begripa detta.
Eller så vill du hellre framställa MJ som psykotisk?

Fast det är du som påstår att allt hon gjorde var för att hon blir manipulerad, inte jag.

Det är du som sagt att ingen kan missa alla varningsflaggor på Martin. För att i nästa läge påstå att han är en kameleont.
Hur ska du ha det?

Och jo, hon beskrivs visst som ytlig. En kille gjorde slut med just de orden bland annat.
För att hon var det. Hon lade hellre pengarna på tuttar och solariebränna än en säng. Hon var också barnslig och trasig innan Martin fanns tillgänglig.
Hon var sjukskriven för att hon ”upptäckt otrohet” I ett förhållande som verkar ganska löst, som de närmaste inte verkar känna till, som aldrig gick till samboskap eller någon commitment.
Samtidigt som hon höll Per som hyllvärmare genom att bedyra att hon ville tillbaks till honom.
På tal om manipulation.

Bägge kör push and pull. Bägge törstar efter bekräftelse. De jagar varandra. Lotta påstår till omgivningen att de inte har kontakt, fast ringer och jagar.
Under själva polisanmälan tycker hon att det är konstigt att Martin inte hört av sig på hela dagen. Och går hem och ringer honom själv. Och lägger ner anmälan. Själv.
Och kompisar vittnar om hur hon blir ombedd att sluta ringa.
Citera
2023-04-03, 11:32
Medlem
Citat:
Hahaha!
Att du ens frågar visar hur lite du begriper om psykopati.

Inte ens ett exempel fick polletten att falla ner.

A*ngelica är helt bortkollrad. Hon tror på hans utläggningar om att han har empati.

Hon gör en klassiker och tror att den där goda ska titta fram lite mer ofta.

Han är ett enda skräp hela han men spelar en roll som godhjärtad.

En person utan samvete, utan ånger och utan empati är aldrig god.
Han manipulerar.

Jag skulle kunna ställa in mig hos dig, vara from som ett lamm och diskutera att slicka thai på massage. Vi skulle kunna bli riktigt bra polare.

Vill jag det?
Nej. Ägnar mig inte åt WT.

And I became that." C Manson

Ja, Angelica är bortkollrad. Hon fick också veta om alla våldsamheter i tidigt skede. Upplevde hans beteende. Och gick vidare. Blev misshandlad och mordhotad. Höll sig undan. Blev lämnad i fred. Och kontaktade honom sedan på eget bevåg. Utan manipulation, kameleontbeteende eller uppvaktning. Hon lyckades på egen hand rationalisera det som hänt och söka kontakt. Men visste givetvis att det var idiotiskt, så hon höll det hemligt. Hon skulle aldrig kunna förklara det för en utomstående.
Det måste vara hemskt att känna att det lika gärna hade kunnat varit hon tråden handlade om. Hon är sannolikt lite mer försiktig och avvaktande i relationer numer.
Citera
2023-04-03, 11:46
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag skrev ju att vettiga personer också kan vara tatuerade - de ser det som ett slags konst (även om jag själv inte kan se tatueringar som konst, hur tekniskt välgjorda de än är, så kan jag respektera att andra kan det). Men att de då väljer att ha tatueringarna på ställen på kroppen, som döljs även av sådan sommarklädsel som man kan ha på kontor. Alltså kortärmad skjorta/ blus med någon knapp uppknäppt i halsen, och knälång kjol respektive långa shorts. Tatueringarna blir en hemlighet som man bara visar för partner och nära vänner, eller i nöjeslivet. Chefen och arbetskamraterna - för att inte tala om kunder, leverantörer, affärskontakter - anar aldrig ens att de finns där, bakom den propra klädseln. (Fast även då kan det bli problem, om chefen plötsligt kommer på att det ska vara kick-off med någon badaktivitet eller bastubad.)

När det gäller färgat hår och kläder, så ger detta också signaler till omgivningen. Det är ju därför man använder olika medel för att förändra sitt naturliga utseende - för att ge vissa signaler, för att attrahera en viss grupp. Ingen kan ha missat att ett helblonderat hår ger signalen "jag är sexig, sexuellt utlevande och tillgänglig". Så har det varit sedan Marilyn Monroe. Och samma gäller naturligtvis utstyrslar där mycket av brösten och låren syns. Silikonbröst är ett extremt uttryck för denna kvinnotyp. (Såvida kvinnan inte var helt eller nästan helt plattbröstad innan, det kan ju hända om man måste operera bort brösten på grund av att man bär på genen för ärftlig bröstcancer t.ex.; då kan jag förstå att man väljer att sätta in lagom stora protester - inte minst för att damkläder faller bättre om det finns lite bröst, de är ju sydda för att det ska finnas det.)

En vänsterkvinna däremot, som vill visa att hon inte bryr sig om att vara sexig för män, för att hon föredrar andra kvinnor eller "kvinnor kan själv" - kan i stället välja att tona ner sin naturliga kvinnliga dragningskraft helt och hållet. Hon tillåter sig att bli tjock och plufsig, hon har på sig mysbyxor och träningsoverallsjackor som inte visar den kvinnliga figuren, hon klipper håret kort och ojämnt och färgar det blått, grönt eller rosa, och hon sätter en ful nosring i näsan + ett par ytterligare metallpluppar i ansiktet, och kanske till och med en säkerhetsnål i mungipan. På så sätt slipper hon garanterat uppvaktning från män.

Jag uppskattar att du åtminstone försöker att framstå som neutral (och med en trevlig ton) till kvinnor med ett utseende som Lottas (och som mitt), dock går det att läsa tydligt mellan raderna att du faktiskt föraktar och ser ner på ”såna som oss” pga hur vi väljer att se ut.
Tanken har aldrig slagit dig att den agg du hyser mot blondiner med silikonbröst kan bero på att du själv föddes med ett utseende som inte går att ”bättra på” hur mycket man än vill (obs att här menar jag inget illa, men vissa människor föds helt enkelt med ett utseende som är tja.. oattraktivt för dom flesta).

Ofta är det nämligen såna personer som har förutfattade meningar om oss.

Jag har aldrig varit med om en arbetsplats heller som nekat varken mig eller bekanta en tjänst pga synliga tatueringar på både armar och händer.
Två av mina chefer har själv synliga tatueringar, så det där är bara ditt förlegade synsätt att se på saker och ting.
För dom allra flesta är det just något man vill ska synas, ett konstverk precis som du säger.

Igen, ditt förlegade och gammaldags synsätt på hur folk väljer att se ut är inte vackert att läsa.
Speciellt inte det du skriver här angående hur Lotta såg ut.

Vissa av oss tycker om att göra oss fina (både för oss själva och för andra), lägga pengar på vårt utseende, gå i en speciell sorts sko osv.
Det betyder inte att vi är sämre människor än andra för det.
Eller för den delen att vi förtjänar att slås ihjäl.

Tror knappast att jag ses som ett bad-ass dom dagar jag springer runt i mjukisbyxor och mina ”huligankläder” som någon uttryckte det här igår (mitt favoritlagsmerch eller brorsans urgamla 81-tröjor), inte heller är jag en sämre människa dom dagarna för det.

Så, NU har jag sagt vad jag ville säga.

Tack igen för ett utförligt och intressant svar som faktiskt bara bekräftade det jag tycker att du framställer dig själv som.
Citera
2023-04-03, 11:58
Medlem
Ted Bundy sa i en intervju en gång att det var helt otroligt vad några av offren började prata om när dom satt i bilen på väg ut i skogen för att dö. Dom VISSTE att dom skulle dö, men endå började dom prata om allt möjligt, berätta dom konstigaste saker. Han var fascinerad av det, förstod det inte själv.

Men så är det altså, människor kan bli irrationella när dom upplever hot. Springer runt i cirklar inne i själva fällan. Vet helt enkelt inte hur dom ska hantera läget.

Lotta sprang runt i den fällan, antigen ni förstår det eller inte.
Senast redigerad av Ballalaila 2023-04-03 kl. 12:04.
Citera
2023-04-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag uppskattar att du åtminstone försöker att framstå som neutral (och med en trevlig ton) till kvinnor med ett utseende som Lottas (och som mitt), dock går det att läsa tydligt mellan raderna att du faktiskt föraktar och ser ner på ”såna som oss” pga hur vi väljer att se ut.
Tanken har aldrig slagit dig att den agg du hyser mot blondiner med silikonbröst kan bero på att du själv föddes med ett utseende som inte går att ”bättra på” hur mycket man än vill (obs att här menar jag inget illa, men vissa människor föds helt enkelt med ett utseende som är tja.. oattraktivt för dom flesta).

Ofta är det nämligen såna personer som har förutfattade meningar om oss.

Jag har aldrig varit med om en arbetsplats heller som nekat varken mig eller bekanta en tjänst pga synliga tatueringar på både armar och händer.
Två av mina chefer har själv synliga tatueringar, så det där är bara ditt förlegade synsätt att se på saker och ting.
För dom allra flesta är det just något man vill ska synas, ett konstverk precis som du säger.

Igen, ditt förlegade och gammaldags synsätt på hur folk väljer att se ut är inte vackert att läsa.
Speciellt inte det du skriver här angående hur Lotta såg ut.

Vissa av oss tycker om att göra oss fina (både för oss själva och för andra), lägga pengar på vårt utseende, gå i en speciell sorts sko osv.
Det betyder inte att vi är sämre människor än andra för det.
Eller för den delen att vi förtjänar att slås ihjäl.

Tror knappast att jag ses som ett bad-ass dom dagar jag springer runt i mjukisbyxor och mina ”huligankläder” som någon uttryckte det här igår (mitt favoritlagsmerch eller brorsans urgamla 81-tröjor), inte heller är jag en sämre människa dom dagarna för det.

Så, NU har jag sagt vad jag ville säga.

Tack igen för ett utförligt och intressant svar som faktiskt bara bekräftade det jag tycker att du framställer dig själv som.

Skäms du inte lite för hur du vill få en tråd om ett bestialiskt mord att handla om dig och ditt utseende?
Skäms du inte att du medvetet måste missförstå alla för att få skriva det.

En stickad Degerforsmössa, eller annan merch är såklart inte huligankläder och det fattar du med.
Men vissa klädmärken och andra persedlar är det. Det är hur de signalerar tillhörighet med andra. Liksom tatueringar med "firmanamn" eller logo etc. såklart. Precis som en tatuering på ett hakors signalerar något. Eller MC-väst.

Och ja, om du springer omkring i support Hells Angels-kläder visar du ju direkt att du är trash. Att du skryter om att din brorsa deltar och/eller tycker 1%-kulturen är cool visar det ännu mer.

Att du ser dig tvungen att prata om dig själv och relativisera eller dra anekdoter i trådar hela tiden säger det mesta. Varenda ord om hur du minsann inte är ytlig visar ju exakta motsatsen.
Citera
2023-04-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ted Bundy sa i en intervju en gång att det var helt otroligt vad några av offren började prata om när dom satt i bilen på väg ut i skogen för att dö. Dom VISSTE att dom skulle dö, men endå började dom prata om allt möjligt, berätta dom konstigaste saker. Han var fascinerad av det, förstod det inte själv.

Men så är det altså, människor kan bli irrationella när dom upplever hot. Springer runt i cirklar inne i själva fällan. Vet helt enkelt inte hur dom ska hantera läget.

Lotta sprang runt i den fällan, antigen ni förstår det eller inte.

Ok. Så Ted Bundy kan liknas vid Martin Jonsson?
I det här fallet kan man möjligtvis jämföra med att ett offer undkom Bundy och sedan själv kontaktar honom för flera dejter.
Fortfarande så är de totalt skilda typer. På alla sätt och vis. Bundy levde ett helt normalt liv vid sidan av morden på många sätt. På arbetet, som student, som pojkvän, make och pappa. Det var inte hans beteende som fick omgivningen att misstänka honom. Hans framtoning var den rakt motsatta också. Hel, ren, artig och ofta svag/skadad för att nå sina offer. Han duperade dem under en väldigt kort tid vid ett första möte. Definitivt inte genom att framställa sig som en farlig fängelsekund.
Citera
2023-04-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ok. Så Ted Bundy kan liknas vid Martin Jonsson?
I det här fallet kan man möjligtvis jämföra med att ett offer undkom Bundy och sedan själv kontaktar honom för flera dejter.
Fortfarande så är de totalt skilda typer. På alla sätt och vis. Bundy levde ett helt normalt liv vid sidan av morden på många sätt. På arbetet, som student, som pojkvän, make och pappa. Det var inte hans beteende som fick omgivningen att misstänka honom. Hans framtoning var den rakt motsatta också. Hel, ren, artig och ofta svag/skadad för att nå sina offer. Han duperade dem under en väldigt kort tid vid ett första möte. Definitivt inte genom att framställa sig som en farlig fängelsekund.

Nej, Ted och Martin är olika, det är inte det jag skriver.

Det fetade: det här är precis ett exempel på det beteendet jag beskriver. Tänk lite Bulten.
Citera
2023-04-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nej, Ted och Martin är olika, det är inte det jag skriver.

Det fetade: det här är precis ett exempel på det beteendet jag beskriver. Tänk lite Bulten.

Ted Bundy fattade inte, eftersom han är djupt störd. Men du och jag förstår väl varför man pratar om personliga saker för att humanisera sig själv när man inser att man bara är ett random offer för förövaren.

Och nej, om jag kunde tänka ut vad du ville ha sagt genom att ta upp detta i tråden hade jag inte frågat?

Jag fattar inte varför helt andra typer av mördare dras in i tråden alls. Men samtidigt bevisar det ju bara att det inte går att påstå att Hen är psykopat, alltså har denne beteende X eller Y, då beteenden inom ett brett spektra. Faktum är att Bundy, m.fl. inte ens skulle få antisocial diagnos enligt PCL-R.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in