2023-03-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det säger dom inte.
Det lönar inte att ljuga med FUP en meter bort.

Kan du inte vara vänlig att lägga upp FUP om du har den tillgänglig?
Citera
2023-03-17, 19:34
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Jag tycker att vi ((också)) informerarr och lär MÄN att inte misshandla kvinnor!!! ((Nej jag är inte feminist och jag är man!!!)) 100 % MAN!!! Om det skulle spela någon roll när en bara tänker sunt

"Vi män" behöver inte informeras om självklara saker, vi slår nämligen inte kvinnor. Eller andra män. Eller barn. Eller djur. Rätt trött på att jag skall informeras om saker som jag aldrig skulle göra. Särskilt när sådana som Martin får mer kvinnor än män som aldrig tagit till våld.

Och livsfarliga män som verkligen slår, och dödar kvinnor, som Martin, är inte mottagna för information. Folk som Martin kommer alltid att finnas.

Återstår då att informera kvinnor, att undvika sådana som Martin. Inte konstigare än att man har varningstexter på gräsklippare att man inte skall föra in händerna i den roterande kniven. Att detta skall vara så svårt att förstå för vissa är mig obegripligt.
Citera
2023-03-17, 20:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
"Vi män" behöver inte informeras om självklara saker, vi slår nämligen inte kvinnor. Eller andra män. Eller barn. Eller djur. Rätt trött på att jag skall informeras om saker som jag aldrig skulle göra. Särskilt när sådana som Martin får mer kvinnor än män som aldrig tagit till våld.

Och livsfarliga män som verkligen slår, och dödar kvinnor, som Martin, är inte mottagna för information. Folk som Martin kommer alltid att finnas.

Återstår då att informera kvinnor, att undvika sådana som Martin. Inte konstigare än att man har varningstexter på gräsklippare att man inte skall föra in händerna i den roterande kniven. Att detta skall vara så svårt att förstå för vissa är mig obegripligt.

Instämmer.
Problemet är att vissa här inte tillåter att vi konstaterar att en 41-årig kvinna gjorde fel som trots typ varningstext ändå stoppade in fingrarna i gräsklipparen.

Man hittar på mängder med ursäkter och efterhandskonstruktioner - men man vägrar erkänna att hon gjorde fel och var vuxen nog att begripa bättre, att det var farligt.
Citera
2023-03-17, 20:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta med att prata om sitt sexliv med sina väninnor, är troligen ännu en klassmarkör - precis som flera hål i samma öra och rakat underliv. I mina kretsar förekommer det inte. Jo, man kan prata om sex. Men inte sitt eget sexliv.
Lägg ner ditt grandiosa överklassnack.
Du är så narc att det rent går att ta på, och det slår över så att du låter som en skinntorr gammal kärring.
Pseudomoralen välter tillbaka på dig själv.
Citat:
Jag lekte fortfarande bara i en tråd på nätet... så kan du sluta, någon gång? Och Madsen var inte WT, vad han än sedan var. Han hade inga WT-attribut (tatueringar, piercingar, långt hår på en man...) och han var nykterist och icke-rökare. Det är inget WT. Alkohol, tobak och droger är en stor del av att vara WT. "domar, skulder och bostad?" Madsen hade inga domar på sig då, han var okänd för polisen. Skulderna berodde på näringsverksamhet, det gör inte WT:s skulder (de består av lyxfällan-liv, en oförmåga att hålla i pengar och anpassa munnen efter matsäcken). Bostad - Madsen bodde i verkstaden för att han levde för sitt arbete. En fin villa att visa upp, var inte viktig för honom. Har inget alls med WT att göra - du får sluta leka psykolog, när du inte ens kan skilja på WT och icke-WT!
Du lekte inte ett dugg, du var sugen på Madsen precis son du trånande skrev nyss.
Sitta och lyssna på hans svammel.

.... Och om och om igen framställer du bland det värsta Norden skådat som nåt enastående och fattar inte att du gör bort dig.

Madsen fälldes och hade en stor skuld för att han stal en ubåt han sålt och sänkte den.
Han var insolvent.

Madsen var bostadslös per definition och hade byggt ett träruckel inne i hangaren han hyrde.

Vidare levde han ut sina våta pojkdrömmar via volontärer och levde på frivilliga gåvor som han tiggde på bloggen.
Han var således arbetslös per definition.

Detta är mer WT än nån piercing, tatuering eller annat som Lotta hade - likt många andra.
Utöver detta är han sexualsadist, plågat ihjäl en värnlös kvinna och sen styckat.
Han kommer inte bli ihågkommen som den stjärnstatus du vill ge honom.
Känd och ökänd med dåligt rykte är två vitt skilda saker. Madsen är infamous.
Citat:
Och angående bedragare, så ser jag igenom sådana också. Det går inte att lura mig. Mina besparingar håller jag hårt i. Här kommer också mina värderingar in: jag skulle aldrig ge bort pengar till en man, för att jag tycker att det är så osexigt med män som ber kvinnor om pengar. I så fall borde det vara tvärtom. Så jag skulle tappa intresset i samma sekund som en man bad mig om pengar.
Ja, jag tror det är lugnt. Det finns nog ingen som är intresserad om du öppnar käften som du gör här.
Citat:
...fast det gjorde ju Lotta. Vi har gått igenom alla hennes WT-attribut hundratals gånger nu i tråden. Att du inte kan känna igen dem, beror troligen på att du och din familj och dina vänner befinner sig i samma klass som Lotta. Då blir de attributen normala, för dig.
De är normala. Det är snarare du som bete dig som en hagga och tror att du är förmer.

Saken är den att du och Solglittret inte är normala. Ni är empatistörda.

Det är nämligen plockat ut obduktionsprotokoll.
Normalt folk förfasas över de brutala skadorna MJ åstadkommit.
Ni åberopar bs i egenmäktigt syfte för att förtala Lotta.

"ovanför naveln ses två hål för navelsmycke, sk navelpiercing"

"Hårförlängning, sk extensions"

"I vardera bröst känns implantat"

" professionell tatuering föreställande ett tribalmönster"

"Det vänstra pekfingrets nagel är avbruten."

Lottas ansikte var sönderslaget till oigenkännlighet, hjärnan full av skador.
Resten av kroppen är som en blågul karta över hans våld.

IR, Lottas mamma:
" I berättar att hon var på sjukhuset men att det blev för jobbigt.
Till slut lämnade hon sjukhuset tidigare, hon tyckte det var jättehemskt att se henne, hon kände inte igen henne.

I kände igen henne på hennes naglar, hon hade fina naglar. "
Senast redigerad av develi 2023-03-17 kl. 21:01.
Citera
2023-03-17, 23:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Lottas ansikte var sönderslaget till oigenkännlighet, hjärnan full av skador.
Resten av kroppen är som en blågul karta över hans våld.

Slärpning! Du ljuger här!

Det fetade - Lotta hade inte en enda färsk skada på kroppen i övrigt.
Hennes kropp var absolut inte en ”blågul karta över hans våld”. Var har du fått de dumheterna ifrån?

Martin hade slagit Lotta i ansiktet - hennes skador var begränsade till enbart ovanför halsen.
Ungefär som att i våldsam fart åka in med huvudet ett par gånger i en vägg. Det är illa nog, ansiktet svullnar upp enormt inom några timmar. I Lottas fall fick hon efter något dygn i respirator också två hjärnblödningar som gjorde henne hjärndöd.

Martins våld var vidrigt, Lotta dog. Men ljug inte och hitta inte på obduktionsfynd av skador som hon inte hade. Det var förfärligt det Martin gjorde. Man behöver inte försöka hitta på andra skador - det räcker väl med de skador hon verkligen fick.

Citat:

Lägg ner ditt….

Du är så………. du låter ….på dig

Du lekte…. du var ……som du

framställer du ……….. du gör bort dig.

du öppnar käften……du gör

du som ……….bete dig som en hagga…… du är

du och Solglittret……Ni är

Att DU orkar……
Har du inte missuppfattat trådämnet lite? Eller FB överhuvudtaget??
Ämnet handlar knappast om dina åsikter om andra postare och din amatörmässiga lek att psykoanalysera för dig okända personer.
Senast redigerad av Solglittret 2023-03-18 kl. 00:04.
Citera
2023-03-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför khar denna tråd vaknat igen?

Den här händelsen kom på tal i en annan tråd!! ((Jag tror det är därför. Jag studsade hit av den anledningen i alla fall))
Citera
2023-03-18, 01:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Problemet är att vissa här inte tillåter att vi konstaterar att en 41-årig kvinna gjorde fel som trots typ varningstext ändå stoppade in fingrarna i gräsklipparen. .

Det värsta är väl att hon in i det sista insisterade på att de skulle skaffa barn trots att hon blivit misshandlad ett antal gånger, troligtvis var det väldigt svårt att acceptera att MJ hade andra kvinnor vid sidan om. En annan sak som sticker ut är väl det är ytterst få fullvuxna kvinnor som vill skaffa barn med en 8 år yngre tung missbrukare som går på kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA? Hur tänkte hon där?

Citat:
Man hittar på mängder med ursäkter och efterhandskonstruktioner - men man vägrar erkänna att hon gjorde fel och var vuxen nog att begripa bättre, att det var farligt.

I Sverige behöver inte kvinnor ta något eget ansvar för sina vansinniga beslut, det är ALLTID någon annans fel om det går åt skogen. Medias hjärntvätt har en stor skuld till att det blivit så här. Fallet LR är nog kanske det värsta exemplet på hur man förvrängt fakta.

LR har av sms-konversationerna att döma gjort allt i sin makt för att upprätthålla relationen/kontakten med MJ. I media så man istället försökt plantera lögner som att hon försökte fly MJ eller att hon tackade nej till en relation med honom och att han då blev rasande.

En annan lögn var att man skrev att MJ bröt sig in hos henne när det i själva verket var polisen som bröt sig in i porten genom att krossa glaset. Fortfarande sitter folk och tror saker som ej är sanna för Aftonbladets artiklar ligger fortfarande kvar på nätet.
Citera
2023-03-18, 12:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det värsta är väl att hon in i det sista insisterade på att de skulle skaffa barn trots att hon blivit misshandlad ett antal gånger, troligtvis var det väldigt svårt att acceptera att MJ hade andra kvinnor vid sidan om. En annan sak som sticker ut är väl det är ytterst få fullvuxna kvinnor som vill skaffa barn med en 8 år yngre tung missbrukare som går på kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA? Hur tänkte hon där?

I Sverige behöver inte kvinnor ta något eget ansvar för sina vansinniga beslut, det är ALLTID någon annans fel om det går åt skogen. Medias hjärntvätt har en stor skuld till att det blivit så här. Fallet LR är nog kanske det värsta exemplet på hur man förvrängt fakta.

LR har av sms-konversationerna att döma gjort allt i sin makt för att upprätthålla relationen/kontakten med MJ. I media så man istället försökt plantera lögner som att hon försökte fly MJ eller att hon tackade nej till en relation med honom och att han då blev rasande.

En annan lögn var att man skrev att MJ bröt sig in hos henne när det i själva verket var polisen som bröt sig in i porten genom att krossa glaset. Fortfarande sitter folk och tror saker som ej är sanna för Aftonbladets artiklar ligger fortfarande kvar på nätet.

Det är som den svenska grundinställningen. Det är aldrig ens eget ansvar, aldrig ens eget fel, ingen ska behöva ta konsekvenser av sitt handlande utan alltid få nya chanser om och om igen. Helst också genom lögner förvanska sanningen och fakta efteråt.

Problemet är att det till slut kommer blir mindre intressant att göra rätt, sköta sig, plugga och jobba hårt. De skötsamma offras och utnyttjas, de får betala priset för att de misskötsamma, som fattar dumma beslut, ska omhuldas och ges miljoner chanser, pengar och stöd - på de skötsammas bekostnad. Allt focus ligger helt enkelt på fel grupp.

Hela idéen bygger på att skötsamma förnuftiga personer är robotar programmerade att betala, jobba och stödja samhället. Men om dessa inte vill vara robotar, utan själva väljer att sluta jobba, slita och sköta sig - blir som Martin och Lotta - kommer det inte längre fungera. Skattepengar kommer inte längre in om alla blir trashiga, lever på bidrag, missbrukar och skiter i konsekvenser.

Vuxna individer som 41 åriga Lotta och den nio år yngre Martin var inga exemplariska samhällsmedborgare. Ingen av dem, även om Martin var värre.
Att i den missbrukardansen med våld och fester som de båda deltog i - råka riktigt illa är inte överraskande.

DET är empiriska fakta och ska inte försöka döljas eller ljugas bort!
Framför allt inte i media för kommande generationer. Att man kan råka illa ut och mördas eller hamna 18 år i fängelse om man gör dumma livsval, blir liksom ett av få argument som är kvar för att motivera någon att sköta sig, välja sitt umgänge rätt, undvika missbruk, plugga och jobba.
Citera
2023-03-19, 05:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Slärpning! Du ljuger här!

Det fetade - Lotta hade inte en enda färsk skada på kroppen i övrigt.
Hennes kropp var absolut inte en ”blågul karta över hans våld”. Var har du fått de dumheterna ifrån?
Varenda en lär veta att hans våld var riktat mot huvudet, och att hon dog pga av massivt övervåld mot hjärna.
Citat:
Martin hade slagit Lotta i ansiktet - hennes skador var begränsade till enbart ovanför halsen.
Nope.
Hon har fraktur på tungben och sköldbrosk - dvs skador som annars ses vid strypning.
Om han nu slagit så våldsamt på halsen eller tagit strypgrepp vet jag inte om de blev på det klara med.

Och för kännedom skrev jag inte om NYA skador:
"Resten av kroppen är som en blågul karta över hans våld."

Jag härrör till att det ses rester från tidigare våld.

Färska skador har färgen blåviolett alt rödvioletta, vilket upprepas gång efter annan relaterat till alla skador. Det ses även vilka som är sjukvårdsrelaterade.

Blåmärke på högra armen.
Gulgrön missfärgning på vä sida hakan, 4 x 2 cm.* Vid okbenet ses en gulaktig ranson.
Blågul missfärgning i pannan ner mot kindbenen.
Äldre, minst ett par tre veckor gamla, brott med nybensbildning/callus på revben 6-9 på vänster sida.
Det ses även ett par färska revbensfrakturer på samma ställe.

I rättsintyg påtittas bilder daterade 26 maj av äldre skador på foten så han krossade ett glas på foten. Det ses beskrivs ärrbildning på vä fotled.

Din extrema reaktion bekräftar det jag skriver:
Det är mer väsentligt för din del att gå bananas över att jag skrev blågul karta.

Det är viktigare för dig att grotta ner sig i ett obduktionsprotokoll och i huvudsak fokusera på piercing, implantat och en tatuering i svanken som du noggrant noterat är 30 cm bred.

Märkligt fokus eftersom du utger dig för att vara obducent i olika trådar.

Vad som är betydligt värre än nån jävla tribal som du ältar om är följande:

- frakturer på ansiktsskelettet med brott på vänstra kindbenet, högra ögonhålans botten, del av kilbenet på båda sidor om näsan och på vänstra delen av käken,
- fraktur på näsben, tungben och del av sköldkörtelbrosket,
- svullnader, blåmärken och blödande sårskador i ansiktet,
- blåmärken på halsen och blödningar i halsmuskulaturen,
- sårskador i bakhuvudet,
- blödningar i huvudsvålen, inne i hjärnan samt under och över hjärnans hårda hinna,
- infarkter i hjärnan, samt
- kraftig hjärnsvullnad och expansion av hjärnan.

Citat:
Men snälla du….
De fick kontakt över Facebook där han hade lagt upp en BILD!

Hans ansiktstatueringar, anabolpumpade överkropp och rakade skalle. Där beskrev han också att han var nyligen villkorligt frigiven och hade suttit inne i 12 år. Vid 32 års ålder.

Behövs det någon mer kunskap egentligen…?
Ja, tydligen behövs det kunskap.

Du som är så rabiat fixerad vid kroppsutseende borde väl ha bättre koll på att han inte har ansiktstatuering.
Citat:
Av beskrivningen hade Lotta många attribut som trashiga” kvinnor - och män likt Martin - också har.

Hade Lotta kontakt med andra killar av Martins typ?
Var det sådana killar hon var mest intresserad av - tuffa, tatuerade, muskelpumpade med kåkfararstuk?
Du vet mycket väl att den Lotta hade en relation med i runt 7 år innan MJ var försäljningschef på Mercedes.
Kan aldrig tro att hennes ex och tidigare sambo P såg ut som MJ heller.

Din illvilja lyser som neon via att upprepat försöka förvränga uppgifter.
Citat:
och förvarade hans anabola steroider i sitt hem.
Ser att du i din iver upprepat detta flera ggr senaste tiden, nu när jag läser ikapp.

MJs bag med anabola och benso förvarades hemma hos A*ngelica, hans parallella flickvän, och lämnades in av henne till polis.
Har du blivit dement eller är det nåt annat som kickar in?
Citat:
Hon fick betala ett högt pris för sin dumhet.
Vi andra fick en hög skattenota för hennes sjukvård, polisutredningen, anhörigas skadestånd och sjukskrivning, rättsprocessen och hans fängelsevistelse.
Sved det även i din portmonnä - förutom att Lotta skadades av en galen psykopat och själv sökte sjukvård - att hon inte dog direkt?
Den dyraste posten var nog intensivvården.
Citat:
Att DU orkar……
Har du inte missuppfattat trådämnet lite? Eller FB överhuvudtaget??
Ämnet handlar knappast om dina åsikter om andra postare och din amatörmässiga lek att psykoanalysera för dig okända personer.
Klart jag orkar.
Jag upprepar att du är illvillig och empatistörd på bas av det du skriver, att du ägnar dig åt victim blaming och försöker även manipulera uppgifter för att göra Lotta extra WT enligt din definition.
Senast redigerad av develi 2023-03-19 kl. 05:47.
Citera
2023-03-19, 11:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Varenda en lär veta att hans våld var riktat mot huvudet, och att hon dog pga av massivt övervåld mot hjärna.

Nope.
Hon har fraktur på tungben och sköldbrosk - dvs skador som annars ses vid strypning.
Om han nu slagit så våldsamt på halsen eller tagit strypgrepp vet jag inte om de blev på det klara med.

Och för kännedom skrev jag inte om NYA skador:
"Resten av kroppen är som en blågul karta över hans våld."

Jag härrör till att det ses rester från tidigare våld.

Färska skador har färgen blåviolett alt rödvioletta, vilket upprepas gång efter annan relaterat till alla skador. Det ses även vilka som är sjukvårdsrelaterade.

Blåmärke på högra armen.
Gulgrön missfärgning på vä sida hakan, 4 x 2 cm.* Vid okbenet ses en gulaktig ranson.
Blågul missfärgning i pannan ner mot kindbenen.
Äldre, minst ett par tre veckor gamla, brott med nybensbildning/callus på revben 6-9 på vänster sida.
Det ses även ett par färska revbensfrakturer på samma ställe.

I rättsintyg påtittas bilder daterade 26 maj av äldre skador på foten så han krossade ett glas på foten. Det ses beskrivs ärrbildning på vä fotled.

Din extrema reaktion bekräftar det jag skriver:
Det är mer väsentligt för din del att gå bananas över att jag skrev blågul karta.

Det är viktigare för dig att grotta ner sig i ett obduktionsprotokoll och i huvudsak fokusera på piercing, implantat och en tatuering i svanken som du noggrant noterat är 30 cm bred.

Märkligt fokus eftersom du utger dig för att vara obducent i olika trådar.

Vad som är betydligt värre än nån jävla tribal som du ältar om är följande:

- frakturer på ansiktsskelettet med brott på vänstra kindbenet, högra ögonhålans botten, del av kilbenet på båda sidor om näsan och på vänstra delen av käken,
- fraktur på näsben, tungben och del av sköldkörtelbrosket,
- svullnader, blåmärken och blödande sårskador i ansiktet,
- blåmärken på halsen och blödningar i halsmuskulaturen,
- sårskador i bakhuvudet,
- blödningar i huvudsvålen, inne i hjärnan samt under och över hjärnans hårda hinna,
- infarkter i hjärnan, samt
- kraftig hjärnsvullnad och expansion av hjärnan.

Ja, tydligen behövs det kunskap.

Du som är så rabiat fixerad vid kroppsutseende borde väl ha bättre koll på att han inte har ansiktstatuering.

Du vet mycket väl att den Lotta hade en relation med i runt 7 år innan MJ var försäljningschef på Mercedes.
Kan aldrig tro att hennes ex och tidigare sambo P såg ut som MJ heller.

Din illvilja lyser som neon via att upprepat försöka förvränga uppgifter.

Ser att du i din iver upprepat detta flera ggr senaste tiden, nu när jag läser ikapp.

MJs bag med anabola och benso förvarades hemma hos A*ngelica, hans parallella flickvän, och lämnades in av henne till polis.
Har du blivit dement eller är det nåt annat som kickar in?

Sved det även i din portmonnä - förutom att Lotta skadades av en galen psykopat och själv sökte sjukvård - att hon inte dog direkt?
Den dyraste posten var nog intensivvården.

Klart jag orkar.
Jag upprepar att du är illvillig och empatistörd på bas av det du skriver, att du ägnar dig åt victim blaming och försöker även manipulera uppgifter för att göra Lotta extra WT enligt din definition.

Du LJUGER! Låt bli det.

Det finns INGET rättsintyg från 26 maj avseende Lottas ev skador!

För hon sökte aldrig någon som skrev ett rättsintyg. Det var också själva problemet när hon den där kvällen 25/5 gick in på polisstationen för att hon var sur på Martin som hade en annan. Hon berättade att Martin slagit henne tidigare - men hade inga skador att visa upp.
Så NEJ något rättsintyg från 26 maj finns inte i FUP. Den 26 var hon redan igång att återuppta kärleksrelationen med Martin igen

Samtliga hennes skador som tillfogades av Martin den 3-4 juni är lokaliserade ovanför halsen. Några äldre misshandelsskador fanns inte att se på kroppsbesiktningen.
Vid röntgen av kroppen fanns två äldre revbensfrakturer i läkning och dessa frakturer syntes naturligtvis inte utifrån.

Du LJUGER således återigen när du påstår att hennes kropp var en ”blågul karta över hans våld”.

Varför ska du likt Lottas syster överdriva och förvanska sanningen?
Martin och Lotta var i ett kärleksförhållande, han slog ihjäl henne med våld mot huvudet främst ansiktet. Han var en uppenbart farlig person med lång historia av domar för våld och missbruk, hon en naiv betydligt äldre kvinna med trashiga attribut utan ordnat liv, som var förälskad i honom. Det räcker rätt bra som beskrivning.
Han erkände, straffades och sitter idag för sitt idiotiska beteende. Han sitter välförtjänt bra där!

Du har lekt amatörpsykiatriker länge nog här på FB. Det är missklädsamt och infantilt eftersom du helt uppenbart saknar kompetensen. Du är inte läkare. Så låt bli dina kvacksalveri uttalande om andra postare och håll dig till fakta i fallet, ljug inte!

De flesta vettiga människor anser - precis som du också gjorde kring Madsens alla kvinnliga groupies - att kvinnor som dras till och väljer farliga karlar som dödat tidigare, har tappat sans och förnuft.
Du var också upprörd över att dessa kvinnors kärlek till förövaren helt saknade empati med hans tidigare offer.
Det är märkligt att du klankade ner och kritiserade dessa kvinnor som drogs till Madsen - men försvarar Lottas vansinniga val av Martin som ju också dödat förr. Inte visade Lotta själv någon empati med Martins tidigare offer heller.

Du är, av din postade okunnighet kring psykiatri och medicin att döma, en outbildad kvacksalvare som leker läkare och ”analyserar” och förolämpar andra postare i tråd efter tråd. Istället för att diskutera trådtopik har du för vana angripa andra postare med förolämpningar och nedvärderande beskrivningar, när de inte delar dina åsikter i tråden.
Dessutom ljuger du och är helt uppenbart fullkomligt principlöst inkonsekvent.

Om du rensade bort alla personangrepp på andra postare i dina kilometerlånga inlägg, skulle du bespara dig själv mycket tangentkraft och oss andra skroll-tid.
Senast redigerad av Solglittret 2023-03-19 kl. 11:49.
Citera
2023-03-19, 13:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Du LJUGER! Låt bli det.

Det finns INGET rättsintyg från 26 maj avseende Lottas ev skador!

För hon sökte aldrig någon som skrev ett rättsintyg. Det var också själva problemet när hon den där kvällen 25/5 gick in på polisstationen för att hon var sur på Martin som hade en annan. Hon berättade att Martin slagit henne tidigare - men hade inga skador att visa upp.
Så NEJ något rättsintyg från 26 maj finns inte i FUP. Den 26 var hon redan igång att återuppta kärleksrelationen med Martin igen

Du LJUGER således återigen när du påstår att hennes kropp var en ”blågul karta över hans våld”.

Varför ska du likt Lottas syster överdriva och förvanska sanningen?
Martin och Lotta var i ett kärleksförhållande, han slog ihjäl henne med våld mot huvudet främst ansiktet. Han var en uppenbart farlig person med lång historia av domar för våld och missbruk, hon en naiv betydligt äldre kvinna med trashiga attribut utan ordnat liv, som var förälskad i honom. Det räcker rätt bra som beskrivning.
Han erkände, straffades och sitter idag för sitt idiotiska beteende. Han sitter välförtjänt bra där!

Du har lekt amatörpsykiatriker länge nog här på FB. Det är missklädsamt och infantilt eftersom du helt uppenbart saknar kompetensen. Du är inte läkare. Så låt bli dina kvacksalveri uttalande om andra postare och håll dig till fakta i fallet, ljug inte!

De flesta vettiga människor anser - precis som du också gjorde kring Madsens alla kvinnliga groupies - att kvinnor som dras till och väljer farliga karlar som dödat tidigare, har tappat sans och förnuft.
Du var också upprörd över att dessa kvinnors kärlek till förövaren helt saknade empati med hans tidigare offer.
Det är märkligt att du klankade ner och kritiserade dessa kvinnor som drogs till Madsen - men försvarar Lottas vansinniga val av Martin som ju också dödat förr. Inte visade Lotta själv någon empati med Martins tidigare offer heller.

Du är, av din postade okunnighet kring psykiatri och medicin att döma, en outbildad kvacksalvare som leker läkare och ”analyserar” och förolämpar andra postare i tråd efter tråd. Istället för att diskutera trådtopik har du för vana angripa andra postare med förolämpningar och nedvärderande beskrivningar, när de inte delar dina åsikter i tråden.
Dessutom ljuger du och är helt uppenbart fullkomligt principlöst inkonsekvent.

Om du rensade bort alla personangrepp på andra postare i dina kilometerlånga inlägg, skulle du bespara dig själv mycket tangentkraft och oss andra skroll-tid.
Du är inte bara störd, du är... hysterisk.

Jag skrev att detta foto var daterat 26 maj.
Skadan var tidigare på foten.
Det finns genomgått rättsintyg på alla bilder som Lotta sänt till sina tre väninnor i april om det skulle hända henne något allvarligare.

Hon var med andra ord i ett förberedande skede redan då.

Jag kommer anse dina åsikter empatilösa likaväl som du kränkt, hånat och jagat den brutalt mördade Lotta i snart sju år.

Jag har aldrig utgett mig för att vara läkare.
Finns inte ett inlägg att återfinna.
Den som sitter och gissar om nåt inom psykiatri är Merwinna.

Du har däremot påstått du är allt från obducent till kirurg och därav har du ett väldigt märkligt fokus på obduktionsprotokoll.

Jag klankar ner på vissa av Madsens groupies utifrån hur de resonerar. Jag har ansett psykopaten Lundins 2 ex som vettiga, för att de nu varnar andra. Att de insett hur galet det var.
Jag anser Merwinna som groupie till styckmördaren och sexualsadisten Madsen är en hycklare ang Lotta.

I huvudsak är det psykopaten som är ett problem. Inte offer för manipulation. Om psykopaten än heter Lundin, Madsen eller Jonsson.

Så ligger landet.
Citat:
Samtliga hennes skador som tillfogades av Martin den 3-4 juni är lokaliserade ovanför halsen. Några äldre misshandelsskador fanns inte att se på kroppsbesiktningen.
Vid röntgen av kroppen fanns två äldre revbensfrakturer i läkning och dessa frakturer syntes naturligtvis inte utifrån.
Sen när hamnade sköldkörtelbrosket över halsen?
Hon har skador på hals som vid en strypningen.

Hon har även färska brott på revben.
Kass läkare du är.

Jag skrev om en blågul karta om äldre skador, gulnade missfärgning inkl ärr på foten och tre skador på revben.

Du påstod felaktigt att jag skrev om skador tillfogade 4 juni.

Är det gossen Martin som du oroas över?
Han har härjat och skadat Lotta innan obduktion så det gör varken till eller ifrån.
Senast redigerad av develi 2023-03-19 kl. 13:52.
Citera
2023-03-19, 14:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det finns genomgått rättsintyg på alla bilder som Lotta sänt till sina tre väninnor i april om det skulle hända henne något allvarligare.

Du ljuger återigen!

Det finns inte ett enda Rättsintyg utfärdat för tidigare skador after Martins misshandel av Lotta. Tyvärr!
Att vi ändå idag vet att Martin verkligen misshandlade Lotta även före 4/6 beror på att Martin erkände det i domstolen.

Vet du ens vad ett Rättsintyg är för något?
Det verkar inte så.

Att någon tar ett foto på sin skada - eller på sin Hallowensminkning - och skickar till en kompis är inget Rättsintyg! Det är inget bevis varken på en skada, att den uppstått genom misshandel från en viss person eller att den påstådda skadan är färsk eller ens finns på den uppgivna personen.

Därför har foton av påstådda skador naturligtvis inte heller någon juridisk tyngd eller kan användas i domstol. Det finns det alldeles för bra smink och fotoshop för.

Rättsintyg kan utfärdas av legitimerade läkare och i vissa fall av legitimerad tandläkare, ingen annan. Rättsintyg är skriftliga medicinska utlåtanden av läkare som inhämtas av Polismyndigheten eller en åklagarmyndighet i syfte att användas i en brottsutredning eller som bevis i en rättegång i anledning av brott.
Ett Rättsintyg kostar pengar som någon måste betala - därför skrivs Rättsintyg enbart på begäran - och betalning - av polis- och åklagarmyndighet.
Man kan således inte be en läkare skriva ett ”Rättsintyg” för att man vill ha ett själv.
Det finns även en hel del formkrav vid utfärdande av Rättsintyg.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2005225-om-rattsintyg-i-anledning-av_sfs-2005-225

Så nej och åter nej - du har fel. Dina påståenden om att det fanns ”Rättsintyg” från Martins tidigare misshandel av Lotta är rena lögner.

Skärpning! Läs på gör rätt och sluta fara med lögner!

I den mån du även fortsättningsvis tänker kopiera text eller påstådda citat ur FUP är det såväl lämpligt som brukligt att bifoga länk till originaltexten.

Senast redigerad av Solglittret 2023-03-19 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in