• 1
  • 2
2016-06-04, 13:23
Medlem
skachsos avatar
Vem kan detta vara ?

http://na.se/sporten/sporten/1.39381...t-for-snatteri

Vad räknas som elitidrottare? Individuella idrotter eller lag ?
Citera
2016-06-04, 13:23
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
En elitidrottare i Örebro har gripits för snatteri. Idrottaren togs på bar gärning på torsdagen, och saken är polisanmäld.
Elitidrottaren avslöjades av butiksägaren i en klädesaffär i centrala Örebro. Polis tillkallades och tog hand om elitidrottaren.

-Jag kan bekräfta att det har inträffat, och vi är informerade om saken. Jag har dock inte pratat med idrottaren om det inträffade ännu, säger ordföranden i den aktuella klubben.
Enligt uppgift handlar det om ett antal klädesplagg som snattats från två olika affärer i Örebro.
Citera
2016-06-06, 09:26
Medlem
Atlantas avatar
Eftersom idrottaren inte är namngiven kan vi utgå från att det är en kvinna, alternativt en utländsk man. Hade den misstänkte varit en vit man, eller åtminstone uppvuxen i Sverige (likt Antonio LIndbäck) så hade NA garanterat röjt dennes identitet.
Citera
2016-06-06, 09:48
Medlem
Zikniks avatar
Ribban är ju oerhört låg i media, kan räcka med att man varit med i SM i luftgevär eller spelar i någon av de högre divisionerna i bridge för att bli "elitidrottare" i lokalblaskor.
Citera
2016-06-06, 10:01
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Eftersom idrottaren inte är namngiven kan vi utgå från att det är en kvinna, alternativt en utländsk man. Hade den misstänkte varit en vit man, eller åtminstone uppvuxen i Sverige (likt Antonio LIndbäck) så hade NA garanterat röjt dennes identitet.

Någon från KIF Örebro?
Citera
2016-06-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta

Haha, så jävla sant.
Citera
2016-06-07, 22:32
Medlem
Hines-Ike
Citera
2016-06-07, 23:32
Medlem
KorvKungenDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocknock
Hines-Ike
Källa?
Citera
2016-06-08, 09:10
Medlem
Jag befann mig i butiken när kontrollant, butikschef och polis pratade med honom.
Citera
2016-06-08, 09:27
Medlem
Citat:
Jag befann mig i butiken när kontrollant, butikschef och polis pratade med honom.
Har han så taskig lön att han inte har råd att betala sina kläder? Han borde väl iaf ha en 50-60 000/mån...
Citera
2016-06-08, 10:49
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Hines-Ike

Citat:

Vem är det och i vilken sport?

För övrigt så kan man i media tituleras "elitidrottare" bara man varit anmäld till en större tävling. Har man fått vara med i ett landslag och burit vattenflaskorna så är man "världsstjärna"
Citera
2016-06-08, 14:05
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vem är det och i vilken sport?

För övrigt så kan man i media tituleras "elitidrottare" bara man varit anmäld till en större tävling. Har man fått vara med i ett landslag och burit vattenflaskorna så är man "världsstjärna"

En fotbollsspelare från USA (kom i våras) som spelar i allsvenskan. Han är inte med i startelvan, men gör regelbundna inhopp i matcher.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in