Citat:
Ursprungligen postat av
Lazeeboy
Har idag Swedbank, men blev nyligt nekad när jag ville göra en låneansökan pga jag endast har 18.000:- i lön per månad. Han jag pratade med sa att det var omöjligt att få ett lån med en lön under 20.000:-. Så, därför har jag nu sneglat mot andra banker och fått upp ögonen för Nordea.
Pratade allmänt med dem i telefonen och nämnde det med inkomsten och det sa att en låneansökan hänger på flera parametrar än endast månadsinkomsten, vilket gör att det i mina öron låter betydligt mer "öppet och lovande" där än hos Swedbank.
Blev dock tillbedd att bli medlem hos dem först innan jag ens kunde göra en låneansökan. Så, är det bara att göra det? Påverkar det allt jag har hos Swedbank, eller blir man i så fall bara medlem på två banker? Och är det så att jag sedan får ett lån hos Nordea exempelvis, så kan jag bara flytta alla pengar därifrån och avsluta det, om jag vill? Eller är jag helt ute och cyklar?
Har idag Swedbank mest för att det är vad mina föräldrar valde åt mig för hundra år sedan. Och är väl rätt nöjd med dem, egentligen. Dock kändes det segt att bli blånekad ett lån och jag är därför öppen för att testa en annan bank, då lånet är högt prioriterat.
Tacksam för svar.
Varför bara ha en bank? Jag har konton hos Nordea, SEB, Swedbank, Handelsbanken, ICA Banken, Forex Bank, Avanza och Nordnet. Tänk på att bankman en är en säljare, han är ute efter provision och inte vad som är bäst för dig. Därför så kommer de vilja sälja på dig så mycket skit som möjligt!