2016-06-03, 13:26
Medlem
Kopparberg lansaerade för ett tag sean en ny produkt. Fruit Lager. De beskriver själva produkten:

Citat:
Öl - Fruit Lager
KOPPARBERG FRUIT LAGER
FLASKA 33CL, 5,0%
Kopparberg Fruit Lager är ett uppfriskande lageröl smaksatt med citron och lime som tar Kopparberg in i en helt ny dryckeskatergori!

En traditionellt bryggd lagerbas, men utan humle, där vi istället gett ölet en fruktighet av citron och lime. Smaken kan beskrivas som en kombination av Kopparberg Ciders fruktiga och uppfriskande smak balanserad med lagerölets beska.
Drick den kall direkt ur flaskan.

Verkar ej finnas i butik på systemet med i beställningssoritmentet: http://www.systembolaget.se/dryck/ol...-lager-8906103

Jag har beställt en låda och smakat och tycker det var långt över förväntan! Har tidigare smakat cider/öl-blandningar som inte varit någon höjdare alls men denna gillade jag.
Tycker det smakar betydligt mer åt cider än ölhållet men inte lika sött som en vanlig cider.

Någon som testat?
Vad tycks?
Kan detta bli en ny "innedricka" på sommaren eller det kommer att försvinna illa kvickt?
Citera
2016-06-06, 20:34
Medlem
Isnatts avatar
Jag har beställt den några gånger faktiskt! Drack en senast igår.
Den var godare än jag trodde och frisk i smaken. Har börjat uppskatta cider senaste halvåret och gillar ljuslager men den här var nåt annat. Perfekt sommardryck varma dagar. Jag pressade i lite färsk lime och en näve is i glaset och blev fräscht.
Kommer den bara ut på bolagen och uteserveringar så visst kan den få fart, det tror jag.
Citera
2016-06-07, 13:59
Medlem
Mr.Nesss avatar
Lät ju ganska spännande! Och precis som talaren ovanför så måste det vara perfekt nu i sommar
Får nog ta och försöka få tag i en eller tre.
Citera
2016-06-07, 14:05
Medlem
Låter spännande! Kopparbergs cider gillar jag. En blandning mellan cider och öl låter som en perfekt kombination på sommaren.

Vid ett besök i Key West drack jag Budweiser som var smaksatt med lime. Var tveksam, men där i värmen var det mycket gott.
Citera
2016-06-15, 16:08
Medlem
HighwayDelights avatar
Har aldrig hört talas om detta fenomen, men det låter onekligen intressant, måste försöka få tag på detta!
Citera
2016-06-15, 16:16
Medlem
RedXs avatar
Nån variant av radler alltså?
Citera
2016-06-15, 22:52
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Nån variant av radler alltså?

Fast om den inte ens innehåller någon humle blir det ju ingen radler direkt. Det blir mer som en ... ja, maltläsk.
Citera
2016-07-08, 19:59
Medlem
Är det någon ny tappning på Mixed malt som fanns fram till för några år sen? Kändes enbart som ett försök att komma runt lagstiftningen för att kunna sälja "cider" på 3,5% i dagligvaruhandeln.
Citera
2016-07-14, 19:26
Medlem
VanDeKeizers avatar
Kopparbergs svar på Bud Light Lime helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in