Citat:
Ursprungligen postat av
forvisso
Jag tycker inte det r jobbig och jag r en nrd s jag lser grna.
Mste det bli ekonomisk breakdown fr att vi ska hitta lget dr det flyter naturligt?
Breakdown r starkt ord tycker jag, de lter som ngot skulle krascha totalt omgende.
Om man kollar vilka problem man hade som ursprungsmnniskor s skiljer de sig ganska mycket frn nu. Jag tror att vi har pengar att tacka all vran vetenskap fr men samtidigt kan man klandra pengar fr en massa annan skit som blivit stora fljder.
Eftersom pengar finns s fr varenda individ samma uppgift och de r att fixa pengar, undantaget har varit att kvinnor stannat hemma i hushllet. Innan dess har man anvnd sig av ett lagspel och intagit roller dr och haft sin identitet och solidaritet, de r ngot som gtt p dopamin D4.
Behovet av d4 finns fortfarande men hur de stimuleras r som sportsupportar och religisa anhngare, ven politiska aktivister och andra former dr man finner gemenskap.
Detta D4 har ocks kopplingar till en jvla massa psykiska sjukdomar och missbruk anorexi m.m
Hur lnken mellan pengar och psykisk ohlsa har ju med att man fr inte gra de som man r mnad att gra eller att tillhra. Istllet s dras ju alla efter hur de ska flja pengarna, och den som betalar ut pengarna kan bestmma vilka sysslor som skall gras.
S forskning drivs inte av behov eller vad som r enklast att uppgradera, utan forskare vill ocks ha pengar.
Det r en sak som r svrt p annat stt n att lsa en att byta system.
Sen har vi stressen och pressen som ocks r helt onaturlig d faror r helt onaturliga, man stressar som ngot r livshotande fast de inte r de och dessutom frsvinner de inte.
Jag tror de r en dlig plan att verge ekonomi p strt, de skulle aldrig hlla att alla klev av de p en gng. Dremot s borde man kanske gra fler testsamhllen som inte bygger p ekonomi, inte heller tror jag man ska gra ngon form av big brother dr man slnger in olika mnniskor och sen sger att de gick skit. Att noga anvnda den kunskap man har fr att bygga test.byar fr att senare ha de som en frebildsmodell tror jag r den mest fungerande strategin.
Tyvrr skulle vl girighet och avund stta stopp fr ett snt hr projekt ganska skert av maktmnniskor.