2016-06-02, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnarsvensson
Hur vet TS att han är misstänkt för våldtäkt mot barn?

Källa ????
Nu är det ju inte TS som påstår det. Alla nyhetsmedia bl a, googla namnet, du får göra lite arbete själv.
Citera
2016-06-02, 16:38
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det var underligt. Trodde nu att det var mer av en hederssak att dra sig för att arrestera vanligt folk på jobbet och helst då mer dolt från grannar osv.

Var har har du fått den vanföreställningen ifrån? Du har aldrig haft med polisen att göra, eller hur?

Mig har dom hämtat på jobbet två ggr. genom att helt sonika stövla in på receptionen och bett personen bakom disken att ropa upp mig i högtalaranläggningen och kräva att jag genast skall komma till receptionen.
Sen direkt ut i bilen och iväg på förhör. Sån är deras stil, ingen heder där inte.

Men mitt brott var ju mycket allvarligare förstås. (ringa narkotikabrott, cannabis, eget bruk)
Som tur är har jag inte fått sparken.
Citera
2016-06-02, 17:02
Medlem
novolettes avatar
Som tidigare nämnts i tråden så hade han hoppskola i Åsbobacken. Tidpunkten för detta sammanfaller ganska väl med när våldtäkten skulle ägt rum.
Tittar man på klippet från Avesta tidning så ser deltagarna ut att vara i yngre tonåren.
Jag tror helt enkelt att han lockat med sig en av eleverna hem, vilket inte är så svårt med hans kändisskap.
AL hade annat i tankarna vilket inte BO hade.
Alternativt kan övergreppet skett i bussen vilket kan förklara att dom gjorde husis i den.
Att dom agerade med buller och bång direkt efter en speedwaymatch kan tyda på att något nytt precis hade hänt t.ex. att han messade BO och ville ses igen?
Citera
2016-06-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Som tidigare nämnts i tråden så hade han hoppskola i Åsbobacken. Tidpunkten för detta sammanfaller ganska väl med när våldtäkten skulle ägt rum.
Tittar man på klippet från Avesta tidning så ser deltagarna ut att vara i yngre tonåren.
Jag tror helt enkelt att han lockat med sig en av eleverna hem, vilket inte är så svårt med hans kändisskap.
AL hade annat i tankarna vilket inte BO hade.
Alternativt kan övergreppet skett i bussen vilket kan förklara att dom gjorde husis i den.
Att dom agerade med buller och bång direkt efter en speedwaymatch kan tyda på att något nytt precis hade hänt t.ex. att han messade BO och ville ses igen?

Bra tänkt men tror händelsen han är anmäld för skedde en kort tid innan den där hoppskolan om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2016-06-02, 18:32
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novolette

Finns det några bilder på läckerheterna?
Citera
2016-06-02, 18:44
Medlem
Badios avatar
NA:s kulturchef passar påpassligt på att skriva en ledare att alla män är svin. Hon vill dock inte att man ska döma Antonio än. Krossa patriarkatet.

NA:s kulturchef Eva Ejedholt om ett perspektiv som aldrig får glömmas bort.
Citat:
Även om Antonio Lindbäck är en duktig speedwayåkare, till och med den bäste enligt många, så spelar det ingen roll: det får inte skymma sikten för vad det här handlar om. Inte i det här fallet eller något annat fall heller.

Det patriarkala förtrycket - eller kalla det den manliga galenskapen om du vill - visar sig tyvärr inte i form av horn i pannan eller bockfötter. Det visar sig istället i form av sexuella övergrepp mot barn. Eller vuxna kvinnor. Eller trafficking eller blottning eller grooming på nätet. Oftast ett hänsynslös utnyttjande av den försvarslöse.
http://na.se/nyheter/nyheter/1.3932379-na-s-kulturchef-lindbackfallet-en-tragedi-for-offret-
Citera
2016-06-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Var har har du fått den vanföreställningen ifrån? Du har aldrig haft med polisen att göra, eller hur?

Mig har dom hämtat på jobbet två ggr. genom att helt sonika stövla in på receptionen och bett personen bakom disken att ropa upp mig i högtalaranläggningen och kräva att jag genast skall komma till receptionen.
Sen direkt ut i bilen och iväg på förhör. Sån är deras stil, ingen heder där inte.

Men mitt brott var ju mycket allvarligare förstås. (ringa narkotikabrott, cannabis, eget bruk)
Som tur är har jag inte fått sparken.
Ungefär så går det regelmässigt till. När det sköts mera diskret är det undantagsvis och ytterst sällan av någon sorts hänsyn till den misstänkte.
Hämtade de dig verkligen till förhör för ringa narkotika, eget bruk?
Citera
2016-06-02, 18:49
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag tror du blandar ihop det med sexuellt utnyttjande av mindreårig

Nej, men vad är det egentligen du bestrider? Ordet våldtäkt är i sammanhanget inget som betyder att det måste ha utövats mot den enes vilja, det var det enda jag menade.
Citera
2016-06-02, 18:50
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
NA:s kulturchef passar påpassligt på att skriva en ledare att alla män är svin. Hon vill dock inte att man ska döma Antonio än. Krossa patriarkatet.

NA:s kulturchef Eva Ejedholt om ett perspektiv som aldrig får glömmas bort.

http://na.se/nyheter/nyheter/1.3932379-na-s-kulturchef-lindbackfallet-en-tragedi-for-offret-

Kärringen är så klart inte intresserad av det aktuella fallet eller GM eller ens BO. För henne är det bara ytterligare en chans att feministtramsa.
Citera
2016-06-02, 18:52
Medlem
Det ska visst ha funnits en 14-årig tjej i kulisserna. Min känsla är att Antonio är oskyldig, hoppas för allas skull att jag känner rätt.

http://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/om-antonio#.V1BjKaC5nqA
Citera
2016-06-02, 18:52
Medlem
HGs avatar
Jag är 100 på att de sexuella övergreppen har skett i hans husbil/buss som han använder inom sporten. Killar som dessa tar inte tjejerna till sin bostad utan till en neutral miljö som man kan parkera var som helst och som ingen har insyn till.

Sedan när han är klar så dumpar han tjejen och åker hem till sig.
Citera
2016-06-02, 18:56
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orbert
Det ska visst ha funnits en 14-årig tjej i kulisserna. Min känsla är att Antonio är oskyldig, hoppas för allas skull att jag känner rätt.

http://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/om-antonio#.V1BjKaC5nqA
Sedär! Livsfarligt för en man att bli "vän" med fjortisar, de blir alltid kära...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in