• 1
  • 2
2016-05-31, 20:11
Medlem
Vad ska man säga om denna 47-åring som valde att "markera" mot flyktingar och ovetandes gav sig på civilklädda poliser?

http://www.expressen.se/nyheter/har-...-civilpolisen/

Mannen är idag efter att ha dömts ångerfull, vem skulle inte ångra sig efter idiottilltag? Är själv närmare 40år men i helvete att jag skulle göra bort mig likt denna nolla.

Vad vet vi om honom?
Citera
2016-05-31, 20:11
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Han var en av männen som hade bestämt sig för att "stå upp för svenska kvinnor". I ett flygblad som spreds innan aktionen stod det att deltagarna skulle markera mot "de nordafrikanska gatubarnen som härjar runt" samt utdela "straffen de förtjänar".

På en övervakningsfilm från Stockholms central syns hur mannen med bestämda steg går fram till tre män, med utländskt utseende, som samtalar med varandra.

Åklagare: "Han gick rakt på"
Men mannen svävar i ovisshet att det handlar om två civilpoliser, både med utländska namn, som samtalar med en ensamkommande ungdom som hade rymt från ett boende.
Han slår en av dem i huvudet.
– Han gick rakt på och misshandlade målsäganden, säger Anita Glad.

Straffet kommer direkt då männen ropar "polis!", drar tjänstebatongerna och går till rasande motattack.
Mannen höjer garden och försöker bjuda motstånd men kampen är över på 20 sekunder. Fler poliser och ordningsvakter kommer till undsättning.
Citera
2016-05-31, 20:29
Medlem
Millediablos avatar
En dum "vigilante", varför ge sig på en grupp som står och pratar på stan? Ska man (vilket jag inte tycker) ingipa/stämma i bäcken så finns det massor av intelligentare sätt för att inte stoppa skägget i brevlådan.
Jag tar inte upp några exempel men en tänkande människa kan komma på minst ett par effektivare sätt.
Citera
2016-05-31, 20:52
Medlem
cc_zeros avatar
Classic SD:are

Alltid lika roligt när verkligheten slår dem i ansiktet. Bokstavligt talat.
Citera
2016-05-31, 20:58
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Vad ska man säga om denna 47-åring som valde att "markera" mot flyktingar och ovetandes gav sig på civilklädda poliser?

http://www.expressen.se/nyheter/har-...-civilpolisen/

Mannen är idag efter att ha dömts ångerfull, vem skulle inte ångra sig efter idiottilltag? Är själv närmare 40år men i helvete att jag skulle göra bort mig likt denna nolla.

Vad vet vi om honom?
Verkar ha psykiska problem och är således knappast helt stabil.
Citera
2016-05-31, 21:07
Som sagt har han psykiska problem. Man kan väl skratta och är man en idiot gör man det. Tänker man lite längre än näsan räcker så skäms man över att ett land som skryter om att man är en humanitär stormakt inte ens kan ta hand om sina psykiskt sjuka människor utan har förpassat dom bokstavligt talat till tunnelbanan.
Citera
2016-05-31, 21:14
Medlem
Ratads avatar
En sån där bör myndigheter och medborgare ha koll på för nästa gång substanserna verkar får han väl för sig att gå ut på stan och rädda nationen igen.
Citera
2016-05-31, 21:42
Medlem
Svensk psykvård..Den var illa skött redan när Anna lind dog.
Citera
2016-05-31, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Vad vet vi om honom?

Varför ska vi droppa/gräva fram namnet övht?
Citera
2016-05-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Varför ska vi droppa/gräva fram namnet övht?

För att det är vad som hade hänt om det hade varit en invandrare som hade attackerat poliserna.
För att visa att vi inte är hycklare, så måste vi nu behandla denne man precis lika illa som vi behandlar invandrare som begår brott.
Citera
2016-05-31, 23:23
Medlem
De, utlänningarna alltså, attackerar ju anonymt. Ett brunt ansikte i ett hav av bruna ansikten. Ingen vet vem som gjort vad, bara att de allra flesta av dem förtjänar att bli utkastade ur landet. Ungefär som orcher från sagan om ringen. Det kanske finns nån snäll bland dem med men det kan inte urskiljas. Nu blev mannens tilltag lite fel, pga. extrem otur.
Citera
2016-05-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
De, utlänningarna alltså, attackerar ju anonymt. Ett brunt ansikte i ett hav av bruna ansikten. Ingen vet vem som gjort vad, bara att de allra flesta av dem förtjänar att bli utkastade ur landet. Ungefär som orcher från sagan om ringen. Det kanske finns nån snäll bland dem med men det kan inte urskiljas. Nu blev mannens tilltag lite fel, pga. extrem otur.
Nej han hade inte otur. Idioten hade åkt på stryk oavsett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in