2016-05-30, 20:15
Bannlyst
brjade med att jag hade windows 10, det krashade och skrmen blev gr med en soundloop/vibrerande ljud, startade om och d ville den terstlla win10, startade det men blev nt fel s jag inte kunde slutfra. Formaterade skiten och installerade win7, gick bra att installera, installerade drivrutiner till grafikkortet och startade om datorn, och nu startar inte operativsystemet alls, det str att windows laddar en liten stund sen blir skrmarna svarta, hrddisken blir tyst/slutar arbeta.

nr jag trycker upp bootmenyn fr att vlja felskert s fungerar inte piltangenterna heller s kan inte ens vlja felskert

vad ska jag gra? jag kommer in i bios men det r allt, har testat ndra "first boot device" mellan floppy och harddisk, vet inte vilket det ska vara. och inget fungerar.

gick ju att boota vanligt fr en timme sen nr jag fick hjlp att formatera, nu skartar inte windows alls

vad gra?
Citera
2016-05-30, 20:23
Medlem
trickydicks avatar
Stoppa i en diskett och bota i DOS,sedan kan du installera Win 3.11..

Annars testa om du kan bota Linux frn en USB-sticka, funka det kan du troligen en trasig disk och du kan kanske laga disken frn Linux.
Citera
2016-05-30, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Stoppa i en diskett och bota i DOS,sedan kan du installera Win 3.11..

Annars testa om du kan bota Linux frn en USB-sticka, funka det kan du troligen en trasig disk och du kan kanske laga disken frn Linux.

diskett? jag har varken diskett eller cd lsare, och usb stickan med operativsystemet p tog polaren med sig hem igen
Citera
2016-05-30, 21:33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
diskett? jag har varken diskett eller cd lsare, och usb stickan med operativsystemet p tog polaren med sig hem igen

Hr r en bra dist enbart fr att fixa diskar
https://partedmagic.com
Citera
2016-05-30, 21:35
Medlem
Saftgroggs avatar
Citat:

Om du har tillgng till annan dator... Fixa boot via USB. Fullt OS eller nt som kan kra en diagnos.
Men boota frn floppy slr allt, a'la trickydick.
Citera
2016-05-31, 06:45
Medlem
Citat:
gick ju att boota vanligt fr en timme sen nr jag fick hjlp att formatera, nu skartar inte windows alls

Installera om Windows, formatera och ta bort partitioner r 3 olika saker.

Vissa fel krver att man tar bort alla partitioner p (Windows) disken fr att felen annars blev kvar nr folk bara formaterat och installerat om allt.

Du behver en USB sticka (eller DVD prylar) eftersom du inte kommer in i felskert lge.

https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10
Om du vill testa Win 10 igen s har finns det lngre ned p sidan knappen "Ladda ned verktyget nu". Den laddar ner Win 10 och lter dig vlja mellan DVD, USB, ISO mm.
Citera
2016-05-31, 17:49
Bannlyst
jag krde ver datorn med traktorn s trden kan lsas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här