Citat:
Ursprungligen postat av
laprikapaprika
Såg en svensexa i lördags på Drottninggatan. Brudgummen var utklädd till en hare, och de var riktigt högljudda. (alltså inget negativt, bara sådant som är muntert och roligt), men upp skulle han, på en papperskorg, och då stod han och skränade och stojade högt ifrån den.
Jag tänkte just när jag passerade, att förr om åren, då det inte var så mycket drägg, typ tiggarspektakel som spöken och annat kreti och pleti, (som klär ut sig och för oväsen med det ena framträdande värre än det andra) så var det lite kul att vara crazy med svensexor och möhippor. Men nu är det inte så kul längre att göra plumpa avstickare i city,
för man vill ju inte smälta in i tiggarspektakel-röran.
Det var så städat förr, och då sågs det som lite kontroversiellt att vara plump i en svensexa, men nu vill man helst inte blandas upp med kreti och pleti-zigenar-underhållarna.
Kanske kan ha varit den svensexa (som jag såg på Drottninggatan) det rör sig om då, för jag tycker svensexor har lyst lite mer med sin frånvaro, på senare år.
Tänkte för övrigt också på när jag passerade, att han kanske tog för mycket plats, som svensson. Det där är kreti och pleti -uppmärksamhetsstörarna inte vana vid. Att svensson helt plötsligt pockar på uppmärksamhet och beter sig crazy. Det där är ju något migranter och annat löst folk ska stå för. Svensson ska vara städad och inte själv ha galna upptåg för sig.
Intressant att jag tänkte de där tankarna iallafall när jag passerade, och så ser man att det faktiskt urartade sen. Kanske till och med den svensexan?