Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-30, 03:12
  #1
Medlem
haft Problem med hackers i månader. Det började för typ 1 år sen då jag va extremt oförsiktig på darknet, Det problemet tog några veckor typ 1 månad att bli av med, det dök upp enheter på
nätverket och allt möjligt började hända.. Så jag krångla med dom då ca 1 månad..

Sen Gav jag ut Pcid till en snubbe som sa han skulle hjälpa mig leta efter en blockchain identifierare jag tappat bort, Dom försökte ju robba mig ist.. Sen åkte jag in på kåken 3 mån, trodde detta skulle va ur världen...

Det började nästan direkt skumma grejer. Konstiga loggar, Jag blev nekad inträde i mappar jag kunde inte surfa på nätet fast jag hade internetåtkomst. Dom tog över datorn och förstörde den mer o mer och jag om installera såklart flera gånger utan uppkoppling, försökte köra med kabel ist för wifi.

Nu har dom hållit på ca 1 månad igen 5 veckor typ 5 datorer är förverkade´och jag har testat typ allt.

Dom använder en sida Github.com tror ja den heter.. Jag hittar loggar med mina användarnamn, konstiga installationer, blockerade saker och sidor.. Det verkar vara några som Jobbar med detta, sabba mitt liv på nätet. dom kallar sig agenter i dokumenten jag hittat.. Det mesta är krypterat men en del går att läsa..

Det loggar in enheter på mitt nätverk oftast mobiltelefoner. Förut en ASUS ME173X och en SONY som jag inte har modell på just nu.. Sparade macadresserna till dom men det försvann..

Jag har Ringt comhem och bett om hjälp, jag fick teckna ett nytt abonnemang på comhem och betala avgifter och skit på 1000 kr.. Jag trodde jag va safe nu, Men så idag så upptäckte jag dom igen. Dök upp konstiga dolda mappar och loggfiler och när jag kollade på vad som hade varit inne på på datorn vilka mappar och så så va det massor av skumma mappar hundratals.. Jag Bytte namn på modemet och bytte password idag.. Några timmar senare va dom igång, Jag förlorar mer och mer Kontrollen över datorn.. Nu har jag på en VPN och det verkar göra det svårare för dom. Men dom spärrar så program och sånt dom inte gillar slutar funka, datorn hänger sig eller så har jag inte behörighet.. Har testat så jävla mycket nu.. Dom använder min Mail endel i loggarna och mitt namn med födelseår som som HOST..

Hittat prints på konto men inte blivit av med nått. Haft pengar på konton dom lätt tagit sig in i, spelsiter osv.. Hittat keylogger och andra grejer.. Nu börjar det skapas massa användare som jag inte kan se konto på. Men det skapas användare.. Jag har ominstalerat sönder datorerna, enda jag inte testat är byta mail. Har ju allt kopplat till den, spelsiter, Facebook, you name it, haft mailen i över 10 år.. Så alla siter jag är medelem på är kopplad till den mailen. Jag lägger upp en logg från github, finns tonvis med loggar från powershell där dom ändrat saker..

Fattar inte vad fan dom vill.. Och dom jävlarna är vakna dygnet runt, tar tjack ibland och som mest har jag bråkat om datorn och omintallationer i 3 dar irad.. Ska försöka få print på När dom är uppkopplade också.. Nu har jag som sagt idag igen upptäckt dom igen så har inte så mycket loggar..
Spelar väl ingen roll hur många datorer och modem jag byter.. Fattar inte vart Daniel*****87 kommer ifrån heller, har aldrig kallat mig det på nån sida...

Ni som har nån aning om hur jag ska ta mig ur denna jävla knipan får gärna berätta hur, och vad är det för jävla folk? Sitta och göra sånt här hela dagarna, dom snor ju inte ens mina pengar, tar bara över datorn och skickar info om mina aktiviteteter och bara allmänt förstör..

Det är för mig helt jävla ofattbart.

Hoppas ni orkar ta er lite tid och kolla loggen, ska få fram mer av deras knepiga loggar, det mesta är ju som sagt krypterat men men kan läsa ca helften i vissa av filerna.

NÅN SOM VARIT MED OM NÅTT LIKNANDE OCH VET VAD FAN JAG SKA GÖRA? och varför i helvete håller dom på såhär

Här är en av loggarna iaf.. Rätt långt.. dom använder powershell sjukt jävla mycke har, dom lägger ned mycke jobb på detta dom svinen

http://www.filedropper.com/thelog


Där la VPN av och direkt logga denna enheten in

http://imgur.com/EG4HW2J
__________________
Senast redigerad av Foten87 2016-05-30 kl. 03:46.
Citera
2016-05-30, 03:37
  #2
Medlem
Det är inte så att du tar för mycket tjack, sitter uppe i flera dygn och föreställer dig allt detta då?
Citera
2016-05-30, 03:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostblocket
Det är inte så att du tar för mycket tjack, sitter uppe i flera dygn och föreställer dig allt detta då?


Nee dom tar ju över datorn, många som sett vad som händer och som försökte hjälpa till med det..

Vet att det låter helt sjukt.. Och jag är sjukt trött på detta. vill lira dota och kolla film och nätshoppa som vanliga.. Varit ren i veckor och haft samma problem..
__________________
Senast redigerad av Foten87 2016-05-30 kl. 03:52.
Citera
2016-05-30, 04:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foten87
Nee dom tar ju över datorn, många som sett vad som händer och som försökte hjälpa till med det..

Vet att det låter helt sjukt.. Och jag är sjukt trött på detta. vill lira dota och kolla film och nätshoppa som vanliga.. Varit ren i veckor och haft samma problem..

Vad sätter du för skitlösenord egentligen? Avänder du svenska ord med små bokstäver och några siffror går de att knäcka på några minuter, du måste ha slumpmässigt valda stora och små bokstäver blandat med tecken och siffror och med tanke på att de verkar ge sig på just dig kan det ju vara värt att ta ett långt jävla lösenord också. Glöm inte även att sätta adminlösen på routern så de inte kan gå in och öppna portar och tramsa ifall de väl har kommit in i nätverket.

När nätverket är säkrat, blås om datorn och sätt vettiga lösenord där med, sluta surfa porr och öppna spam email
__________________
Senast redigerad av Komposthoran 2016-05-30 kl. 04:50.
Citera
2016-05-30, 08:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komposthoran
Vad sätter du för skitlösenord egentligen? Avänder du svenska ord med små bokstäver och några siffror går de att knäcka på några minuter, du måste ha slumpmässigt valda stora och små bokstäver blandat med tecken och siffror och med tanke på att de verkar ge sig på just dig kan det ju vara värt att ta ett långt jävla lösenord också. Glöm inte även att sätta adminlösen på routern så de inte kan gå in och öppna portar och tramsa ifall de väl har kommit in i nätverket.

När nätverket är säkrat, blås om datorn och sätt vettiga lösenord där med, sluta surfa porr och öppna spam email

Ja det är väl inte det starkaste men dom har ju tagit sig förbi typ 15 lösenord nått har varít 10-15 tecken långa endel.. Jag har satt admin lösen på routern. sist va det ett helvete när dom va in där. tillslut lyckades jag nollställa modemet eller intställningarna vid uppstart i commandoprommten, Jag har blåst om 5 datorer en rad gånger och bytt till så många lösen som står på lappar att jag blir vimsig när jag ska skriva in lösenord för jag har haft så många sista tiden.. Sen porrsurfar jag nog en hel del under genomsnittet och öppnar inga spam mail nånsin..

Ingen som vet hur jag ska gå tillväga? en grej vore ju att logga in på dom sidorna jag använder mest och byta mail.. Men då får dom väl nys på den nya också.

Går fan inte bli av med dom, och det dom gör är helt meningslöst förutom att det retar livet ur mig
Citera
2016-05-30, 09:14
  #6
Medlem
1FFs avatar
Det låter lite konstigt alltihopa för det är inte det lättaste att "hacka" sig in obemärkt förbi en router samt in på en dator.

Varför har de detta intresse för just dig?
Kan det finnas någon i din närhet som ger dem info?
Vilka skydd har du på - ALLT?

Vid ominstallation så ompartitionerar man också för säkraste resultat.
Det finns en Asus router som anses så säker att många talar om att man inte behöver mer skydd än den. En överdrift förvisso men det visar på dess kapacitet. Byt router,modem, ominstallera samt ompartitionera, byt ALLA lösen samt skaffa bättre skydd. Låt ingen ha tillgång till datorn förutom du själv.
Citera
2016-05-30, 10:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
...
Varför har de detta intresse för just dig?
...

(FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning.
Citera
2016-05-30, 10:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foten87
Ja det är väl inte det starkaste men dom har ju tagit sig förbi typ 15 lösenord nått har varít 10-15 tecken långa endel.. Jag har satt admin lösen på routern. sist va det ett helvete när dom va in där. tillslut lyckades jag nollställa modemet eller intställningarna vid uppstart i commandoprommten, Jag har blåst om 5 datorer en rad gånger och bytt till så många lösen som står på lappar att jag blir vimsig när jag ska skriva in lösenord för jag har haft så många sista tiden.. Sen porrsurfar jag nog en hel del under genomsnittet och öppnar inga spam mail nånsin..

Ingen som vet hur jag ska gå tillväga? en grej vore ju att logga in på dom sidorna jag använder mest och byta mail.. Men då får dom väl nys på den nya också.

Går fan inte bli av med dom, och det dom gör är helt meningslöst förutom att det retar livet ur mig

Alltså längden är inte det viktigaste, se till att blanda stora och små tecken och siffror och framförallt inte använda ord det måste vara slumpmässigt, i värsta fall får du stänga av wifi och köra med sladd ett tag tills dom ger sig. Så länge de inte kan ta sig in på nätverket eller infektera datorn med skadlig kod så är det omöjligt för dom att kapa datorn. Ett dunderstabilt nätverkslöenord är det viktigaste här.

1FF sa något vettigt här, byt router eller flasha om den du har eftersom de har haft tillgång till nätverket och haft administratörsrättigheter i routern skulle dom potentiellt kunnat ha flashat till något skumt firmware.
__________________
Senast redigerad av Komposthoran 2016-05-30 kl. 10:37.
Citera
2016-05-30, 11:05
  #9
Medlem
salxars avatar
När du skriver att du förverkat datorer, vad har du gjort med datorn då menar du?
Varför var du tvungen att fixa nytt abonnemang hos ComHem?

Installera något på datorn som inte är Windows. Förslagsvis OpenSUSE eller liknande. Fortsätter attackerna ändå? Då är det nog tidigare nämnda tjacket.
Citera
2016-05-30, 13:47
  #10
Medlem
Testa och ladda ned wireshark och installera den.
Ladda sedan ner Comodo Cleaning Essentials. Starta Comodo Killswitch och leta efter program som använder internet. Stäng sedan av dom programmen.
Starta sedan Wireshark och sniffa trafiken. Leta efter konstiga anslutningar.
__________________
Senast redigerad av chippzy 2016-05-30 kl. 13:52.
Citera
2016-05-30, 14:24
  #11
Medlem
Du har uppenbarligen inte städat ur dem ur andra enheter på nätverket.
Citera
2016-05-31, 15:40
  #12
Medlem
Nu har dom gjort det igen.. och jag gav upp efter dom tog över datorn...
jag har gjort en Clean all i commandoprompten på disken..

jag hade en usb stícka som jag använde förra gången jag installera windows 10, nu Funkar det inte att installera med den stickan.. Har ingen datorn med produktnyckel hemma som funkar, så kan inte göra ett nytt installations USB från widows sidan.. Blir galen på detta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback