Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-07, 00:24
Medlem
Scratchbites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jajävlarja. Då tjänar hon bra.
Men ändå är det så synd om henne att hon blir utbränd och efter året som sjukskriven måste hon gå ned i tid.
För att citera dig:

Citat:
Håll dig till tråden!
Handlar den här tråden om utbrändhet eller? Kom ihåg att de flesta kvinnor som blir utbrända är i åldrarna 16-25. Alltså folk som oftast inte har familj än. Så chilla.
Citera
2016-06-07, 00:29
Medlem
Citat:
Håll dig till tråden!
Vi talar om genomsnittskvinnan. Inte en flasbackfeminist som alltid tjänar mer än sin man etc.
Eftersom mitt fria MGTOW-perspektiv inte innehåller något sunkigt traditionellt relationsmönster har jag behövt mota massor av stereotypa kvinnobehov vid grind, detta för att hålla mig fri.

Tjänar du bra, tjänar du säkerligen mycket mer än jag som enbart lever på en "vanlig arbetarlön", ej intjänad STHLM heller.
Inte helt osannolikt är jag ändå god för mycket mer än hela erat hushåll... Detta p.g.a. min financiella riskanalys. Är du VD på ett "midcap-bolag", ja då faller säkerligen även den teorin. Men då frångår du medelkvinnan reelt.

Hur du än gör, sitter det feta feministarslet där bak.. tittar man i många grupperingar ser man tydligt att vi män ofta har intressen som genererar avkastning/tillväxt.
Jag känner singelkvinnor som i åratal har tjänat 20% mer än jag, på mindre arbete. Ändå lever de som skit, mår som skit och har inte ett skit över, mer än ett skämt till buffert.

Denna tråd behandlar fortfarande medelkvinnans bidrag till medelhushållet, balanserat med alla jävla utlägg för stereotyp kvinnokonsumtion.
Så du har alltså inget svar på frågorna?
Citera
2016-06-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ärade flashbackers!
Jag har klurat lite på vad en "vanlig" kvinna egentligen har att erbjuda ett hushåll, i detta extremgynocentrerade samhälle. Matlagning, städning, tvätt, trygghet, reparationer, renoveringar mm. vet vi alla redan att den moderna kvinnan ej klarar på långa vägar.

Då återstår ekonomin... alla vet att kvinnor konsumerar mer, är sjukskrivna mer, kräver dyrare semestrar, måste åka den finare bilen etc.

Hur beräknar vi vad en genomsnittskvinna bidrar med ekonomiskt, i ett hushåll?
För att t.ex. göra ett litet MGTOW index, till sin pengamaskin. På så vis skulle man kunna anse kvinnan utbytt, ekonomiskt; formellt.

Då jag var singel och träffade kvinnor letade jag ett par år på nätet och krogen vilken jag tror var helt fel. Knulla fick jag ofta och mot slutet av det äventyret hade jag flera parallellt och de visste om varandra. På nätet och krogen finns bara luder, prostituerade och bottenskrap. De vill snabbt flytta in men att betala sin del var det si och så med. jag tror inte på att jag ska jobba, plugga och göra allt i hemmet. Jag diskade, tvättade, lagade mat, städade och betalade alla räkningar och de bidrog inte med något. Att tänka till innan man kör en tvätt var heller inte deras starka sida. När de försöker med att laga mat blir det så dåligt att det inte går att äta. De var bara en dyr madrass så de blev inte långlivade och jag lärde mig snabbt att internetluder och krogprostituerade ska man rotera in och ut snabbt för att snacka, komma överens och snacka igen leder ingenstans. Det fanns en anledning varför de hade haft massor av förhållanden. Det är bara slöseri med tid. Ofta kommer jämlikhet upp men det gäller bara i en riktning så att jag som man ska komma ihåg hennes moderna livstil som går ut på att minimera sina kostnader så att hon kan spendera mer på sig själv. Många gånger var de mentalt instabila och iandra fall glömde de att berätta att de käkade massor av lyckopiller. Till slut ändrade jag min strategi och lämnade dessa gludklimpar och "självutnämnda kap" åt de som inte begriper bättre och efter ett tag hittade det jag sökte eller snarare hon hittade mig. Många jag känner knullar prostituerade för det blir både billigare och man slipper att ha ett psyko efter sig men det är något som äcklar mig och som jag berättar för dem för jag bryr mig om dem och vill att de förändrar sitt beteende.
Citera
2016-06-07, 01:01
Medlem
Citat:
Jajävlarja. Då tjänar hon bra.
Men ändå är det så synd om henne att hon blir utbränd och efter året som sjukskriven måste hon gå ned i tid. Tatuera "carpe diem" på underarmen, utan att någonsin fångat en dag mer än med "bag in box" vinet.

Angående modern livstil och bag in the box. jag passerar ett Systembolag på vägen hem och där ser jag alltid alla dessa feminister och hippa kvinnor som handlar en sor bag in the box månd-onsd och på fredag handlar man en stor bag in the box och alkohol så att man klarar sig hela helgen. Om man dricker så mycket så är det kanske på grund av extremt missbruk man inte klarar av att leva ett normalt liv men å andra sidan så kanske man vet att man är en alkis och alltid kommer att vara det så att man kör på tills det håller och dyker det upp någon idiot till man som man kan blåsa så är det en bonus.

Sedan en annan sak. jag jobbade ett tag där det var mycket kvinnor. Jag begrep inte hur man med mycket lägre arbetsbelastning och lägre utbildning kunde få lönepåslag som ite matchade prestation och kompetens men efter ett tag begrep jag att de åberopar sitt feministkort och hittar något de kan gråta ut på löneförhandlingen och så blir det helt plötsligt ett lönepåslag som heter duga. Kompetensmässigt och prestationsmässigt låg de i lä.
Senast redigerad av BEHZADIRAD 2016-06-07 kl. 01:04.
Citera
2016-06-07, 01:08
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchbite
För att citera dig:

Handlar den här tråden om utbrändhet eller? Kom ihåg att de flesta kvinnor som blir utbrända är i åldrarna 16-25. Alltså folk som oftast inte har familj än. Så chilla.

Sjukskrivningen kostar massor för hushållet. För att inte tala om 75% tjänsten sedan...
Till det kommer alla behoven av meditation och den stereotypa "renheten" som kommer att sätta massor med käppar i hushållshjulen.
Allt detta kommer att bidra till massor av bortkastad tid/resurser.

Jag är medveten om att fenomenet kryper ned i åldrarna. Sedan förblir de bräckligare varelser och talar mer för min tes.

Kvinnorna som gör tvärt om och därmed bidrar till ökad reel uthållighet, är försvinnande få.
Jag läste om en sådan i morse. Som började driva skogsbruk bl.a. Därav artikeln om henne...då hon är ett unikum. Hon gick ifrån att vara en helig problematisk miljöpartist(metrostyle) till raka motsatsen. Tyvärr bara ett unikum, som sagt.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-06-07 kl. 01:11.
Citera
2016-06-07, 01:14
Medlem
Scratchbites avatar
Citat:
Sjukskrivningen kostar massor för hushållet. För att inte tala om 75% tjänsten sedan...
Till det kommer alla behoven av meditation och den stereotypa "renheten" som kommer att sätta massor med käppar i hushållshjulen.

Jag är medveten om att fenomenet kryper ned i åldrarna. Sedan förblir de bräckligare varelser och talar mer för min tes.

Kvinnorna som gör tvärt om och därmed bidrar till ökad reel uthållighet, är försvinnande få.
Jag läste om en sådan i morse. Som började driva skogsbruk bl.a. Därav artikeln om henne...då hon är ett unikum. Hon gick ifrån att vara en helig problematisk miljöpartist(metrostyle) till raka motsatsen. Tyvärr bara ett unikum, som sagt.
Du behöver komma ut i samhället. Asså på allvar. :/
Citera
2016-06-07, 01:21
Medlem
Citat:

Jag läste om en sådan i morse. Som började driva skogsbruk bl.a. Därav artikeln om henne...då hon är ett unikum. Hon gick ifrån att vara en helig problematisk miljöpartist(metrostyle) till raka motsatsen.

Den jag bor granne med som håller på med yoga har aldrig jobbat. Hennes mål är att gå från bidrag till bidrag och när hon måste ta ett jobb så skaffar hon en unge så att hon kan börja om från början. Ett annat patrask kör samma upplägg fast hon handlar massor på nätet och när pengarna tryter så bråkar hon med sin man upp till tre gånger dagligen. hetska bråk. Hon har insett att hon kan få ut mer i bidrag och pengar om hon gör sig av med honom men det verkar som att socialen har varit på besök och efter varje gång så är det fest. Nya pengar som strömmar in och som lånats utomlands för att hålla patrasken under armarna så att de röstar på rätt parti. ett annat patrask blev nyligen klar med sin Sfi efter att ha varit i landet 12 år så har hon först nu klarat av det men aldrig haft ett jobb. Henne brukar man höra när man passerar deras dörr för att hon är inte tillräckligt smart att begripa att det hörs när hon kikar i dörrkikaren. Det äe för mig ett mysterium hur man som man kan jacka i dessa bottenskrap men jag har insett att dessa kuklösa "män" måste själva vara sådana fuck ups att de är säkert överlyckliga att hon vill jacka i honom och han har ingenting emot att vara slav och sponsor.
Citera
2016-06-07, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BEHZADIRAD
Då jag var singel och träffade kvinnor letade jag ett par år på nätet och krogen vilken jag tror var helt fel. Knulla fick jag ofta och mot slutet av det äventyret hade jag flera parallellt och de visste om varandra. På nätet och krogen finns bara luder, prostituerade och bottenskrap. De vill snabbt flytta in men att betala sin del var det si och så med. jag tror inte på att jag ska jobba, plugga och göra allt i hemmet. Jag diskade, tvättade, lagade mat, städade och betalade alla räkningar och de bidrog inte med något. Att tänka till innan man kör en tvätt var heller inte deras starka sida. När de försöker med att laga mat blir det så dåligt att det inte går att äta. De var bara en dyr madrass så de blev inte långlivade och jag lärde mig snabbt att internetluder och krogprostituerade ska man rotera in och ut snabbt för att snacka, komma överens och snacka igen leder ingenstans. Det fanns en anledning varför de hade haft massor av förhållanden. Det är bara slöseri med tid. Ofta kommer jämlikhet upp men det gäller bara i en riktning så att jag som man ska komma ihåg hennes moderna livstil som går ut på att minimera sina kostnader så att hon kan spendera mer på sig själv. Många gånger var de mentalt instabila och iandra fall glömde de att berätta att de käkade massor av lyckopiller. Till slut ändrade jag min strategi och lämnade dessa gludklimpar och "självutnämnda kap" åt de som inte begriper bättre och efter ett tag hittade det jag sökte eller snarare hon hittade mig. Många jag känner knullar prostituerade för det blir både billigare och man slipper att ha ett psyko efter sig men det är något som äcklar mig och som jag berättar för dem för jag bryr mig om dem och vill att de förändrar sitt beteende.

I mina ögon är dessa fantastiska singlar helt obrukbart skräp i ett hushåll eller en relation.
De är bottenskrapet och en massiv utgiftspost, ej ens värd att dra ned gylfen för. Då risken är för stor.
Vi kan kalla dem "starka kvinnor"

Att knulla en prostituerad är förvisso en utgift. Men den får i rättvisans namn ligga i torskens egna konto.
"Krogluder"...är de hypergamistiska bjud-ligg, så är de bara krävande och hushållsbelastande kvinnor och drar ned snittet drastiskt. Få är de ej heller, då hypergami, hör till alla däggdjurs natur.
Citera
2016-06-07, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchbite
Du behöver komma ut i samhället. Asså på allvar. :/

Jag strävar ut ur samhället. Asså, på allvar.

Betala mest skatt i hela världen för ett samhälle med lägre än mediokra ambitioner för sina medborgare. Inget för mig... Jag tycker att man kan låta människor växa, vara fria. Höja ribban lite högre än en 12-årig flickas nivå.

En manlig "pengamaskin" ersätter det lilla en kvinna har att erbjuda en man i feminiserade relationer.
All tid som frigörs av att inte belastas av kvinnor, räcker mer än väl till att bygga sitt maskineri.

Själva MGTOW-kvinnoindexet skulle på vägen kunna vara den roande ekonomiska milstolpen, för de som vill se kvinnan "ersatt" av något mer pålitligt/hållbart, på vägen.

Personligen tror jag att jag passerat indexet, för ett tag sedan. Men ligger hedgad utifrån att våran feministiska regering kör landet längre ned i skiten. Så kör hårt Svetsarn, Ygerman och Miljöpartiet.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-06-07 kl. 02:35.
Citera
2016-06-07, 02:29
Medlem
Citat:
Ärade flashbackers!
Jag har klurat lite på vad en "vanlig" kvinna egentligen har att erbjuda ett hushåll, i detta extremgynocentrerade samhälle. Matlagning, städning, tvätt, trygghet, reparationer, renoveringar mm. vet vi alla redan att den moderna kvinnan ej klarar på långa vägar.

Då återstår ekonomin... alla vet att kvinnor konsumerar mer, är sjukskrivna mer, kräver dyrare semestrar, måste åka den finare bilen etc.

Hur beräknar vi vad en genomsnittskvinna bidrar med ekonomiskt, i ett hushåll?
För att t.ex. göra ett litet MGTOW index, till sin pengamaskin. På så vis skulle man kunna anse kvinnan utbytt, ekonomiskt; formellt.
Jag är kvinna och singel. Betalar och gör allt i mitt hushåll. Ser mig som en vanlig kvinna.
Citera
2016-06-07, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Jag är kvinna och singel. Betalar och gör allt i mitt hushåll. Ser mig som en vanlig kvinna.

Ja, va duktig du är.
Citera
2016-06-07, 02:58
Medlem
Scratchbites avatar
Citat:
Jag strävar ut ur samhället. Asså, på allvar.

Betala mest skatt i hela världen för ett samhälle med lägre än mediokra ambitioner för sina medborgare. Inget för mig... Jag tycker att man kan låta människor växa, vara fria. Höja ribban lite högre än en 12-årig flickas nivå.

En manlig "pengamaskin" ersätter det lilla en kvinna har att erbjuda en man i feminiserade relationer.
All tid som frigörs av att inte belastas av kvinnor, räcker mer än väl till att bygga sitt maskineri.

Själva MGTOW-kvinnoindexet skulle på vägen kunna vara den roande ekonomiska milstolpen, för de som vill se kvinnan "ersatt" av något mer pålitligt/hållbart, på vägen.

Personligen tror jag att jag passerat indexet, för ett tag sedan. Men ligger hedgad utifrån att våran feministiska regering kör landet längre ned i skiten. Så kör hårt Svetsarn, Ygerman och Miljöpartiet.

Ok. Lev som singel då. Tråkigt att du blivit så bitter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in