• 1
  • 2
2016-05-28, 22:28
Medlem
Jag har sett att många vänner och andra har kändisar som vänner på sin Facebooksida utan att ha någon som helst koppling till denna kändis och då menar jag inte kändisens officiella Facebooksida utan den privata. Jag undrade hur dessa kändisar släppte in dessa personer som vänner och gjorde ett experiment. Jag sökte upp Sveriges topp 50 av kändiseliten och addade de som vän och blev oehört förvånad att närmare hälften "24st" la till mig som vän trots att jag inte har någon som helst koppling till dem.
Nu kan man undra vad kändisarna har för urval och mina vänner som har kändisar som sina vänner på Facebook känner för denna fakta.
Kan tillägga att alla kändisar som addade mig som jag inte har koppling till har jag raderat.
Citera
2016-05-28, 22:37
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag skrev i en grupp som också fanns på Facebook som den personen hade startat. Så addade den mig och skrev privat. Välkomnade mig. Det var en ganska lång och lam konversation om bakgrunden och framtiden bakom gruppen. Inget spännande.

Gruppen var (och är fortfarande) okänd men personen är på den nivån att nog de flesta i Sverige vet vem det är.

Sedan så var jag också lite bekant med en ganska känd person som var dåvarande ledare i en politisk organisation. Men det är nog inget märkligt att ha varandra på Facebook då.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-05-28 kl. 22:46.
Citera
2016-05-29, 02:27
Medlem
Manboiiis avatar
Folk kanske vill följa deras vardag, om den uppdaterar ofta sin Fb.
Många har så kallade fansidor på fb, som man kan följa men oftast innebär det turnélivet bara.

Jag gissar på även du har accepterat vänförfrågan från okänt folk, alla vi är människor.
Citera
2016-05-29, 02:47
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Jag gissar på även du har accepterat vänförfrågan från okänt folk,

Varför i helvete skulle man göra det?! Verkar ju helt puckat om man frågar mig, så länge man inte ser på antalet vänner som någon sorts tävling?
Citera
2016-05-29, 03:56
Medlem
Många har profiler istället för fansidor. Andra har sjuttioelva konton varav ett kanske är helt privat. Vissa släpper säkert in alla hursomhelst också ... jag tror inte att det är någonting konstigt eller ovanligt i dag. Facebook är egentligen inte mer privat än Instagram, Twitter eller någon annan plattform.
Citera
2016-05-29, 05:47
Medlem
Golachabs avatar
Blev inbjuden som vän på personens privata sida av personen ifråga själv. Varför vet jag inte riktigt. Men vi blev vänner så iaf. Dock är det ingen svensk och en C-kändis som bäst.
Citera
2016-05-29, 08:18
Medlem
facebook är inte det typ ute? själv använder jag endast instagram,twitter,snapchat

har nog inte loggat in på facebook kontot senaste året mina vänner tycks inte heller använda det för mycket
Citera
2016-05-29, 10:16
Medlem
En tidigare arbetskamrat har Di Leva på Facebooks, Di Levas privata. De har samma intressen och hon är också åt det flummiga hållet.
Citera
2016-05-29, 12:28
Medlem
Floragatans avatar
Jag har noterat att kända svenskar kan ha upp emot 5 000 vänner på Facebook. Rimligtvis har dom ingen aning om vilka många av dessa "vänner" är.
Citera
2016-05-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
facebook är inte det typ ute? själv använder jag endast instagram,twitter,snapchat

har nog inte loggat in på facebook kontot senaste året mina vänner tycks inte heller använda det för mycket
Facebook har ju framförallt blivit standardsättet att nå sina vänner på. Hur många använder chatten på Instagram? Messenger har likviderat behovet av både SMS och alla andra chattklienter.

Sedan finns där uppenbarligen många användare fortf och massor av aktivitet bland grupper, företag, fansidor osv. Sedan kanske just den enskilda användaraktiviteten gått ner i jämförelse med när det var nytt och alternativ som Insta inte fanns.
Citera
2016-05-29, 12:34
Bannlyst
Och ni är säkra på det var kändisarnas riktiga konto? Ni vet väl om att varje kändis har ett antal falska konton skapade av random personer.
Citera
2016-05-29, 12:37
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blanks
Jag har sett att många vänner och andra har kändisar som vänner på sin Facebooksida utan att ha någon som helst koppling till denna kändis och då menar jag inte kändisens officiella Facebooksida utan den privata. Jag undrade hur dessa kändisar släppte in dessa personer som vänner och gjorde ett experiment. Jag sökte upp Sveriges topp 50 av kändiseliten och addade de som vän och blev oehört förvånad att närmare hälften "24st" la till mig som vän trots att jag inte har någon som helst koppling till dem.
Nu kan man undra vad kändisarna har för urval och mina vänner som har kändisar som sina vänner på Facebook känner för denna fakta.
Kan tillägga att alla kändisar som addade mig som jag inte har koppling till har jag raderat.

Kändisarna tror att dom är populär med många "vänner" Medans dom som är vänner med kändisen i fråga enbart är vän i statussyfte. Titta på mig. Jag har en kändis på min lista. Småtjejer tror väl att dom har en vänskapsrelation nu när kändisen lagt till dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in