• 1
  • 2
2005-11-26, 20:03
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Det har kommit till min kännedom att FB:s förtjusande Goddess Purgatory tidigare har varit verksam som strippdansös. Denna sysselsättning och bransch intresserar mig av olika anledningar, och jag kände därför att jag ville gräva lite djupare i den. Därför skickade jag ett PM till ovan nämnda puma och frågade henne om det var ok att starta en tråd i ärendet, där vi som är nyfikna kan ställa frågor till henne. Lyckligtvis fick jag då ett godkännande och nu sitter vi alltså här tillsammans för en liten frågestund med en livs levande och före detta strippande Goddess Purgatory till vårt förfogande. Alla som undrar något om hennes upplevelser av arbetet kan därmed börja ställa sina frågor!
Dock vill jag att vi håller lite höjd här i tråden, så att den inte spårar ur och blir låst. Visa därför lite respekt nu, tack…om inte annat för att Goddess Purgatory är snäll och lägger ner sin tid och energi på att besvara alla våra snokande frågor.

Här kommer inledningsvis några frågor ifrån mig:

1)Hur började du som strippa? Fick du gå på anställningsintervju/audition?

2)Hur bemöttes du av dina nya arbetskamrater? Var det fin sammanhållning bland de anställda eller stor konkurrens och mycket bitchande?

3)Kan du säga något om vad det är för tjejer som i regel jobbar som strippor, vad gäller bakgrund, utbildning, attityd etc. Finns det något speciellt mönster eller är det alla möjliga? Var alla där enbart för pengarna eller fanns det dom som fick andra kickar av det, tror du?

4)Fick du någon inskolning eller utbildning i hur arbetet skulle gå till?

5)Tränar man på sina danser på klubben, eller får det ske hemma? Förbereder man överhuvudtaget hur ett nummer skall se ut, eller improviserar man?

6)Vilken musik brukade du dansa till? Fick du välja den själv? Några speciella favoriter?

7)Hände det att du råkade stöta på bekanta som besökte din arbetsplats? Hur kändes det att dansa inför dom?

8)Vilken var den jobbigaste publiken att dansa till? Fick man ofta utstå antastningar av olika slag? Kändes det annorlunda att dansa när det var mycket kvinnor i publiken?

9)Om jag förstått saken rätt så har man som kund möjlighet till att köpa en privat dans av en strippa ( ) Hur gick dessa till och vad kunde man som dansös där få för ”udda” förfrågningar av kunden? Köpte även kvinnliga besökare privata shower?

10)Lönen…var det timpeng?provision?…hur mycket lyfte du ut i månaden i snitt?

Ja, det här är mina frågor…jag återkommer om jag kommer på några fler. Om någon tycker att jag missat något väsentligt kan ni väl fylla på här i tråden!
Avslutningsvis vill jag tacka Goddess Purgatory så mycket på förhand och önska henne en trevlig stund medan hon förhoppningsvis svarar så gott hon kan!
Citera
2005-11-27, 11:15
Medlem
Pellefants avatar
Den som inte har för avsikt att diskutera trådens topic kan låta bli att posta. Jag är trött på att radera idiotiska inlägg. SvaMp_ får en tillsägelse för sitt inlägg i denna tråd som inte hade någon som helst anknytning till detta forum. / Mod

FCKD, det är OT att diskutera modereringen i denna tråd också varför dina inlägg om detta raderats. / Mod
Citera
2005-11-29, 11:39
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Här kommer inledningsvis några frågor ifrån mig:

Citat:
1)Hur började du som strippa? Fick du gå på anställningsintervju/audition?

En väninna hade hittat en annons där de sökte bartjejer till en "herrklubb",
och hon tjatade tills jag gav med mig och lovade att gå på intervjun också.
Dock så blåste hon av det hela dagen D, då hennes mamma fått reda på planen och blivit galen... (vi var nyss fyllda 18, hon 17).
Jag hade emellertid inget bättre för mig, så jag drog dit ändå.
Nån vidare intervju var det väl inte, snabbt synande upp och ner, visande runt av baren, genomgång av regler, legkoll, och sedan skulle jag börja två dagar senare.

Citat:
2)Hur bemöttes du av dina nya arbetskamrater? Var det fin sammanhållning bland de anställda eller stor konkurrens och mycket bitchande?

Jag tyckte överlag att det var jäkligt trevligt med de andra tjejerna.
Visst fanns det vissa som inte tålde varandra, och de rök väl ihop några gånger, men inte så jag såg det.
Nej, vi pratade jobbiga kunder, smink, förhållanden, och klämde på varandras bröst.
Speciellt Eva som var gravid, hennes jättetuttar var jämt upptagna backstage...
Man blir mycket tjejifierad där.

Citat:
3)Kan du säga något om vad det är för tjejer som i regel jobbar som strippor, vad gäller bakgrund, utbildning, attityd etc. Finns det något speciellt mönster eller är det alla möjliga? Var alla där enbart för pengarna eller fanns det dom som fick andra kickar av det, tror du?

Antingen är det tjejer med utlänsk bakgrund, som har svårt att få andra jobb.
Negresser, thailändskor och öststatsbrudar (oftast äldre).
Eller så är det riktigt unga svenska tjejer som antingen är nyfikna,
eller vill tjäna extra vid sidan av studierna.

Jag kan med lätthet säga att 90% enbart gjorde det för pengarna.
Vi ungdomar fick ju lätt kickar av det hela också, det var ju saom ett stort disco, bara att man hade mindre kläder på sig...
Vi hade ju heller inte hunnit bli uttråkade än.
så där var det nog kombinerat.

Citat:
4)Fick du någon inskolning eller utbildning i hur arbetet skulle gå till?

Nja, jag blev som sagt runtvisad i baren, och skulle jobba med en erfaren tjej som visade mig runt i början.

Alla tjejer börjar jobba i baren.
Det är så de lugnar ner dem och manipulerar över dem till scenen.
I baren behöver du bara vara topless och servera.
Sen, nån kväll, så är det helt plötsligt kort om strippor, och du tjatas på att dansa liiite bara.
Och när du har gjort det, så är alla "Waaaahhhh! fy fan vad du är bra! Du ska inte jobba i baren minsann!"
(Jag visste emellertid om detta tidigare, men jag ville ju dansa, så jag brydde mig inte att kommentera "kuppen".)

Citat:
5)Tränar man på sina danser på klubben, eller får det ske hemma? Förbereder man överhuvudtaget hur ett nummer skall se ut, eller improviserar man?

Man kan träna på scen om det är tomt på kunder.
Annars improviseras det.
Jag personligen går efter musiken, och anpassar dansen efter rytmer och avbrott.

Citat:
6)Vilken musik brukade du dansa till? Fick du välja den själv? Några speciella favoriter?

På den tiden var E-type väldigt inne, så det blev mycket eurotechno.
Kul, men för snabbt för min del.
Ibland, om rätt person stod vid ljudanläggningen, så kunde man få dem att spela egen musik man tagit med sig.
(jag var nog den enda strippan som glatt ålade runt till Manowars Pleasure Slave, de andra var inte så impade av mina musikval...)
Coopers Poison är ju given.
när jag ville ha Wasps Fuck like a beast, så tog det stopp...
De tyckte inte att det var fint att likna en "bikersylta"...tråkmånsar.
Annars så är Vixen bra att dansa till.
Och Sam fox förstås, vive la 80-tal.

Citat:
7)Hände det att du råkade stöta på bekanta som besökte din arbetsplats? Hur kändes det att dansa inför dom?

Nope, ett par vänner var och hälsade på en snabbis en enda gång.
Men de hade sett mig naken förr.
annars så brukade karln ramla förbi ibland efter krogen.
Då brukade en två meter lång negress limma på honom, det var kul.
Jag lovade även bort honom till en 45-årig thailändska, så han var lite stressad när han var där...

Citat:
8)Vilken var den jobbigaste publiken att dansa till? Fick man ofta utstå antastningar av olika slag? Kändes det annorlunda att dansa när det var mycket kvinnor i publiken?

Jobbigast är nog inget förvånande...
Engelsa och norska affärsmän.
De tror att de äger dig så fort de betalar inträde.
De förolämpar tjejerna, och verkar ha gjort en sport av att försöka få dem att gråta.

Ja, alltså, ålar man ner i knäet på en kund för att nappa dricks, så blir det ju klämm och ibland kan man få sig en slick om man inte hinner väja lite graciöst...
Men striktly över bältet, underlivstafs står inte på menyn där.

Så mycket kvinnor var det aldrig, men jag hade garanterat älskat det.
(När jag ger nån en spontanlapdance nuförtiden, så blir det alltid kvinnor.
De vet vad man skall göra med ett par bröst.)
Jag har emellertid dansat för både YlvaMaria och Camilla Henemark,
de var fulla som ägg och högljudda, men artiga.

Citat:
9)Om jag förstått saken rätt så har man som kund möjlighet till att köpa en privat dans av en strippa ( ) Hur gick dessa till och vad kunde man som dansös där få för ”udda” förfrågningar av kunden? Köpte även kvinnliga besökare privata shower?

Japp, det är det man får betalt för.
Dansen är bara till för att presentera tjejerna för kunderna.
Efter dansen, så går tjejerna ner till kunderna, och försöker med lite skilda medel att få dem att köpa sällskap med just henne.
När du som kund har valt en flicka, så ber du henne hämta "värdinnan" (bordellmamman typ) och ni två förhandlar om pris.
Därefter så går du in med flickan i ett privat, mysigt inrett rum och får det du betalt för.
Halvkropps oljemassage, jacuzzibad, privatdans och posering oftast med en liten fejkad onanishow, småkel och sexigt prat om du så vill det.
(detta är den lagliga versionen).

Eller om du träffar rätt brud,
så får du nån form av lättillgänglig sex (mot grymt med dricks förstås),
och dessa tjejer går oftast att stämma möte med efter jobbet för lite längre sessioner.

Citat:
10)Lönen…var det timpeng?provision?…hur mycket lyfte du ut i månaden i snitt?

Provision om man strippade 20%, helt jävla outreageous!
lön på typ en femhundring per kväll om man var bartjej.

Hehe, jag fick knappt ut något alls, eftersom jag vägrade att sitta sällskap.
(Jag gjorde väl det en tre ggr kanske, och bara när jag skulle posera, då slapp jag hans händer).
Jag jobbade för att dansa, för att det var kul och lärorikt, miljön var skitmysig.
Men att ta hand om de kåta kunderna kunde nån annan få göra.
Jag har alltid varit en tease, så scenen var min plats där.

Edit: Nu slog det mig att man faktiskt hade fast lön på typ en femhundring/kväll även som strippa, det var typ den jag kasserade ut...
Plus dricks då, men sällan fick man mycket dricks för dansen, det fick man efter att man sålt sig i privatrummen.
På scen så var det aldrig mer än hundralappar.

Däremot så fanns det driftiga tjejr som kunde få ut uppemot en 40 000 i månaden inkl dricks.
Men då skulle de ha haft tur med kunderna också, för dricksen är nästan det enda man kan räkna med.

Citat:
Ja, det här är mina frågor…jag återkommer om jag kommer på några fler. Om någon tycker att jag missat något väsentligt kan ni väl fylla på här i tråden!
Avslutningsvis vill jag tacka Goddess Purgatory så mycket på förhand och önska henne en trevlig stund medan hon förhoppningsvis svarar så gott hon kan!

Tack själv, ledsen att jag inte kunde komma loss tidigare.
Citera
2005-11-30, 01:21
Medlem
arlaharens avatar
Jag har ocks ett par frgor (om du inte kan svara iom. att det var ett tag sedan du jobbade sist s frstr jag till fullo):

Klubbarna i Stockholm - vilka har duktigast dansser och vilka vill bara klmma kunderna p pengar? Har du ngon uppfattning om vilka klubbar som hller hgre "klass" och vilka man br undvika om man r p jakt efter det nyssnmnda?

och...

Finns det massage och jacuzzibad p alla klubbar eller finns det de som i huvudsak hller sig till scendans, lapdance och dyl.?
Citera
2005-11-30, 18:24
Medlem
Katarsiss avatar
Har din syn p mn frndrats? I s fall hur?
Citera
2005-12-31, 02:22
Medlem
Kalle Skalbergs avatar
Dog den hr trden ut, utan att vi ska f svar p de sista frgorna?
Citera
2006-01-17, 16:46
Medlem
Nu verkar det ju som just den hr tjejen verkade ha lite koll p vad hon sysslade med men tydligen fanns det strippor som horade ocks. Det r nog rtt vanligt.
Jag tror inte det r ngon bra ide att sga till framtida arbetsgivare att man strippat och eller prostituerat sig.

Vad jobbar du nu med?
Citera
2006-01-17, 18:07
Medlem
Lost dreamers avatar
Skulle du kunna tnka dej arbeta som strippa igen, lt sg med hgre betalt?
Citera
2006-01-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen
Jag har också ett par frågor (om du inte kan svara iom. att det var ett tag sedan du jobbade sist så förstår jag till fullo):

Klubbarna i Stockholm - vilka har duktigast dansöser och vilka vill bara klämma kunderna på pengar? Har du någon uppfattning om vilka klubbar som håller högre "klass" och vilka man bör undvika om man är på jakt efter det nyssnämnda?

och...

Finns det massage och jacuzzibad på alla klubbar eller finns det de som i huvudsak håller sig till scendans, lapdance och dyl.?

Förlåt för att du har fått vänta, jag har totalt glömt bort denna tråd.
Som du misstänkte så har jag ingen aning om hur det ligger till idag.
Vill heller ej spekulera i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Narcissa
Nu verkar det ju som just den här tjejen verkade ha lite koll på vad hon sysslade med men tydligen fanns det strippor som horade också. Det är nog rätt vanligt.
Jag tror inte det är någon bra ide att säga till framtida arbetsgivare att man strippat och eller prostituerat sig.

Vad jobbar du nu med?

Jag är sjukskriven sedan 5½ år tillbaka pga psyket.
(utbrändhet i kombination med personlighetsstörningar samt posttraumatisk stress.)
Borde vara arbetsför i år, dock ej heltid.

Inget jag hymlar med, och att försöka dra paraleller till att alla strippor är knäppa i huvet är ingen idé.
Större delen av dem jag träffat är brudar med rejält med skinn på näsan och förmåga att stå på egna ben.
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Skulle du kunna tänka dej arbeta som strippa igen, låt säg med högre betalt?

Absolut!
Jag dansar flera gånger i veckan hemma, tänker aldrig sluta.

Jag har planer på frilans senare,
Har fått erbjudanden om att ingå i "stall", men jag vill vara min egen.

I sådana fall blir det mässor och mc-fester samt möhippor.
Det är färdigklubbat för mig sålänge jag måste jobba under någon.
Citera
2006-01-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Frlt fr att du har ftt vnta, jag har totalt glmt bort denna trd.
Som du misstnkte s har jag ingen aning om hur det ligger till idag.
Vill heller ej spekulera i det.

Jag r sjukskriven sedan 5 r tillbaka pga psyket.
(utbrndhet i kombination med personlighetsstrningar samt posttraumatisk stress.)
Borde vara arbetsfr i r, dock ej heltid.

Inget jag hymlar med, och att frska dra paraleller till att alla strippor r knppa i huvet r ingen id.
Strre delen av dem jag trffat r brudar med rejlt med skinn p nsan och frmga att st p egna ben.

Absolut!
Jag dansar flera gnger i veckan hemma, tnker aldrig sluta.

Jag har planer p frilans senare,
Har ftt erbjudanden om att ing i "stall", men jag vill vara min egen.

I sdana fall blir det mssor och mc-fester samt mhippor.
Det r frdigklubbat fr mig slnge jag mste jobba under ngon.

"Jag r sjukskriven sedan 5 r tillbaka pga psyket.
(utbrndhet i kombination med personlighetsstrningar samt posttraumatisk stress.)
Borde vara arbetsfr i r, dock ej heltid."

Ok. Frst och frmst vill jag sga att det r synd att du r sjukskriven.
Men samtidigt kan jag sga att de som arbetar/arbetat som strippor oftast inte mr srskilt bra. I rest my case.

verbevisa mig grna...
Citera
2006-01-17, 22:16
Medlem
Citat:
"Jag r sjukskriven sedan 5 r tillbaka pga psyket.
Borde vara arbetsfr i r, dock ej heltid."

Ok. Frst och frmst vill jag sga att det r synd att du r sjukskriven.
Men samtidigt kan jag sga att de som arbetar/arbetat som strippor oftast inte mr srskilt bra. I rest my case.

verbevisa mig grna...

Se svar i denna trd dr du gett exakt samma kommentar.
http://www.flashback.org/showthread...=1#post3554191
Citera
2006-01-17, 22:24
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
"Jag är sjukskriven sedan 5½ år tillbaka pga psyket.
(utbrändhet i kombination med personlighetsstörningar samt posttraumatisk stress.)
Borde vara arbetsför i år, dock ej heltid."

Ok. Först och främst vill jag säga att det är synd att du är sjukskriven.
Men samtidigt kan jag säga att de som arbetar/arbetat som strippor oftast inte mår särskilt bra. I rest my case.

Överbevisa mig gärna...

Har du något slags patologiskt behov av att vara otrevlig?

Jag tycker att det är hedervärt av Goddess_Purgatory att ställa upp och berätta om sitt gamla yrke. Det är inte ofta man får chansen till sådana här frågestunder om udda yrken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in