Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-15, 16:20
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
fem timmar kvar, *pirr* undrar om man ska köpa ostkrokar till jobbet den här gången?

Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Inga ostkrokar på jobbet för min del, men jag har bokat konferensrum och kör storbild tillsammans med några kollegor.

... och precis där gick strömmen upp.

"Sapphire Sky", stekt strömming, färskpotatis, sparris, skaldjurssås och nubbe - Check.
Citera
2016-06-15, 16:28
  #38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Inga ostkrokar på jobbet för min del, men jag har bokat konferensrum och kör storbild tillsammans med några kollegor.

... och precis där gick strömmen upp.


Lyllos dig. Jag försökte få några jobbakompisar att kolla dom var måttligt roade
Citera
2016-06-15, 16:40
  #39
Medlem
raskenss avatar
Neeej vad hände?
Citera
2016-06-15, 16:41
  #40
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Neeej vad hände?
Den träffade i alla fall Såg ut att stå där men det var ovanligt mycket eld och rök enligt mina ögon.
Citera
2016-06-15, 16:42
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Neeej vad hände?

Kommunikationslänken fixade inte vibrationerna av "Landing Burn".
Citera
2016-06-15, 16:44
  #42
Medlem
Argh, plattformen tappar nät vid landning som vanligt.
Det är väl ingen superprioritet eftersom SpaceX får filmen oavsett när pråmen återvänder.. men det är tråkigt för resten av världen.
Någon bättre lösning i stil med kamera på annan båt, på tryggt avstånd från vibrationerna, är väl inte för mycket begärt.
Citera
2016-06-15, 16:48
  #43
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Den träffade i alla fall Såg ut att stå där men det var ovanligt mycket eld och rök enligt mina ögon.

jo det såg ut som en rejält tuff landning. Men klarade den sig? Inget från Musks twitterflöde än.
Citera
2016-06-15, 16:51
  #44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
jo det såg ut som en rejält tuff landning. Men klarade den sig? Inget från Musks twitterflöde än.
Jag gissar på att honungsdämparna ändå har tagit emot bra men det kan ju hända att den tippat över eller så även om inte sjön såg alltför tuff ut idag. Den gissningen grundar jag i att den ändå såg ut att stå upp innan kontakten bröts. De gångerna det gått riktigt åt helvete så har den väl aldrig stått upp på plattformen alls(bortsett från tippningen)?
Citera
2016-06-15, 16:55
  #45
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag gissar på att honungsdämparna ändå har tagit emot bra men det kan ju hända att den tippat över eller så även om inte sjön såg alltför tuff ut idag. Den gissningen grundar jag i att den ändå såg ut att stå upp innan kontakten bröts. De gångerna det gått riktigt åt helvete så har den väl aldrig stått upp på plattformen alls(bortsett från tippningen)?

Jo jag misstänker att dom inte lyckades så de tär så tyst nu.

DEt var häftigt då man såg separatinoen innifrån mellansteget för första gången man såg den där mytomspunna pusherstången.


Tjejen sa att dom tydligen förlorade förstastegen.
Citera
2016-06-15, 16:57
  #46
Medlem
S1 förlorat. Tråkigt.
Citera
2016-06-15, 16:57
  #47
Medlem
crillecrilles avatar
De sa nu på streamen att de har förlorat förstasteget, men fått mycket bra data och bla bla bla. Så det blev ingen fyra i rad för SpaceX.
Citera
2016-06-15, 16:57
  #48
Medlem
"Lost vehicle"...

Kanske en lösning på trängsel i hangarer, och kapacitetsbrist i återställningsfabriken...
__________________
Senast redigerad av iconicatab 2016-06-15 kl. 17:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback