2016-05-27, 22:47
Medlem
Tjena!
Så här om dagen sköt jag lite pilbåge, och lyckades slinta med pilen, så ja tappade både den och självaste linan, snöret man spänner bågen med, och den snärtade till mig rätt bra på vänstra underarmen, och nu idag har jag 2 medelstora blårödprickiga blåmärken på underarmen, och ett mindre sår(tack vare friktion längs med armen), men de två större. Är det nått jag ska va orolig eller kolla upp med läkaren? Gör varken ont om jag rör det eller andvänder armen, ser bara väldigt fult och "Hemskt" ut. har hört nån säga att det kan leda till blodförgiftning etc. men vet inte riktigt.
Tack!
Citera
2016-05-27, 22:56
Medlem
SameOldStorys avatar
Jag är ingen läkare men har själv fått liknande blåmärken X antal ggr under ungdomens skateboard-karriär och du kan vara lugn, dem försvinner.
Citera
2016-05-27, 22:58
Medlem
Skateboard och allmänt brist på sunt förnuft har gett mig rent episka blåmärken. Det ska fan mkt till för att det ska va farligt, särskilt om de inte ens gör ont. De må kunna ömma, mkt o länge, och anta många spännande färger. Men för att det ska va farligt ska du fan smälla ordentligt helt enkelt
Citera
2016-05-27, 23:01
Bannlyst
blodförgiftning är att de kommer in bakterier i blodet. En inre blödning kan inte leda till blodförgiftning eftersom de är ett kärl som gått sönder av en smäll. Sår kan leda till blodförgiftning men de handlar om bakterier som sagt inte hur en smäll gått till eller hänsyn till blåmärken.
Håll dig ren.
Citera
2016-05-27, 23:06
Medlem
Memmajemmas avatar
Ingen fara! Hematomet kommer försvinna om ett tag 😊
Citera
2016-05-28, 00:06
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectroCat16
Gör varken ont om jag rör det eller andvänder armen, ser bara väldigt fult och "Hemskt" ut.
Köp en tub Hirudoid och smörj in med så försvinner de kvickare än kvickt.
Citera
2016-05-28, 19:30
Medlem
Okej, låter bra, Inne på tredje dagen me det nu, börjar bli lite halv gult, de röda prickarna är betydligt mycket färre och mindre, Ser ut som blod djupare ner har spridit sig under huden så det blir lite mörkare bakom självaste blåmärket, men har klättrat och tryckt, och skavt med armen hela dagen så kan va det! tack för svaren, låter inte farligt alls!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in