Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-27, 02:02
Medlem
Jummarns avatar
Fick en redirection popup på google chrome i min samsung s4, gjorde inget med chrome utan passade på att factoryresetta hela telefonen istället eftersom det ändå behövdes.

Läste att man behövde cleara cache och göra massa skit för att få bort malwaret, nu undrar jag bara, kommer dom där virus popupsen vara i chrome på min vanliga dator också? Eftersom jag antar att dom är syncade eftersom jag är inloggad på samma konto på datorn och telefonen.

Vill inte ha något drygt malware på min pc så vet någon hur man can rensa chrome så man inte får sånna popups?

edit: samt kommer popupsen fortsätta komma upp om jag laddar ner chrome på nytt och loggar in med mitt konto ifall det är syncat?
Citera
2016-05-27, 04:58
Medlem
hasenfrasens avatar
Om du inte vet med säkerhet (utan bara tror) att det var malware - kan alla dina åtgärder vara onödiga då det även kan ha varit en vanlig "hederlig" annons-omdirigering. Om du inte besitter kunskap om att ta reda på vad det var och inte vill plöja timtals på "rådgivningssajter", låt någon kunnig kompis kika på dina prylar eller betala för att få profesionell hjälp, både telefon och dator.

Att göra felsökning via ett flashback-forum... är tungjobbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in