Jag vet. . Lite gammal tråd. Men såg den nu.
Instämmer med Dopamina helt och fullt. Jag har samma erfarenhet. Jag har också adhd, på riktigt, på diagnos. Och får idag stor hjälp av Elvanse och Attentin, istället för att hålla på å köpa tjack illegalt själv. För oss som har adhd så är amfetamin en väldig hjälp. Vi reagerar inte på det på samma sätt som sk normalare gör. Och samma här, jag skiter fullständigt vad folk säger om det. Det är dom som själva inte har adhd som håller på och kritiserar både diagnoser som läkemedel. Hade dom bara gått en dag i mina skor när det var som jobbigast så hade dom istället spenderat resten av sina liv till att propagera för vikten av amfetamin.
Ni som här kommer med "rycka upp sig" kommentarer och sån fullständig rappakalja. Läs på istället om vad det faktiskt innebär att ha tex adhd. Det är både mycket mer och ofta helt annorlunda än det som beskrivs i de populistiska artiklarna.
Beroende på vilken grad man har, så finns det naturligtvis en hel del man kan göra för att göra det lite lättare för en. Jag går inte in på det nu, för det tar för lång tid att skriva. Men i regel så är ändå medicinering en jäkligt bra hjälp och grund att stå på. Det där ryck upp dig, kamma ihop dig och gå till jobbet så ska det nog bli bra. ... Det är ett sånt jävla bullshit bortom all form av insikt. Lika idiotiskt som att säga till någon med en patologisk depression att "det är väl fan bara att sätta igång och se livet från den ljusa sidan. Ligga där och deppa. ... kom igen nu".
Jag tänker inte ens kommentera det vidare. Hajjar man inte det, så är det ingen idé att ens diskutera.