2005-11-26, 16:52
Bannlyst
Finns det nåt sätt att mäta ungefär hur utspätt tjacket e? Hade varit så jävla gott att ha ett labb där man bara lätt kan kolla upp det...
Trött på allt utblandat skit, som jag tycker jag får värre AT faktiskt!
Citera
2005-11-26, 17:14
Medlem
Ralf2s avatar
Ja, häll ner ett gram i 20-30ml metanol och rör om 10 min. Amfetamin sulfat är olösligt i metanol, medan druvsocker och annat som man späder ut det med är lösligt. Filtrera sedan av tjacket. Sedan väger du upp det på en bra våg och så kan du se hur rent det var. Blev det 0,3g kvar så var det 30% osv.

OBS: Se till att det inte är vatten i metanolen... den bör alltså vara 99%.

Edit: OBS 2: Se till att tjacket är helt torrt när ni väger det efter denna rening. Annars blir resultatet missvisande.
Citera
2005-11-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralf2
Ja, häll ner ett gram i 20-30ml metanol och rör om 10 min. Amfetamin sulfat är olösligt i metanol, medan druvsocker och annat som man späder ut det med är lösligt. Filtrera sedan av tjacket. Sedan väger du upp det på en bra våg och så kan du se hur rent det var. Blev det 0,3g kvar så var det 30% osv.

säker?

Så ifall man vill ha helt rent tjack o inte nå utspätt skit så är de bara o blanda i metanol.Vet att de fanns nån annan sån här tråd för rätt länge sen.. då fanns de nån som visste nått sätt som var rätt komplicerat men han ville inte berätta precis hur man gjorde..
Citera
2005-11-26, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svuush
säker?

Så ifall man vill ha helt rent tjack o inte nå utspätt skit så är de bara o blanda i metanol.Vet att de fanns nån annan sån här tråd för rätt länge sen.. då fanns de nån som visste nått sätt som var rätt komplicerat men han ville inte berätta precis hur man gjorde..

fast "rent" tjack får man ju inte, någonsin.
I det första ledet efter fabriken kan det ligga på uppemåt 85-90%
några led till så handlar det om 35-40% kanske. och då kan det ändå vara kanon.

så börja inte gråta om ni för en 0,4-0,35 i renhetsgrad
Citera
2005-11-26, 17:34
Medlem
Ralf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svuush
säker?

Ja alltså, du måste ju filtrera bort amfetaminet också med hjälp av ett kaffefilter eller nåt. Men annars så fungerar den här metoden rätt bra, även om man inte ska tro att det blir 99% rent efteråt.

Jag kan lägga till att jag har provat detta på två olika tjacksorter. Vi började då med 0,5g tjack som vi sedan renade, vore bättre att ha tagit 1g eftersom våran våg bara klarade väga 0,1g.

Iaf så från 0,5g gatutjack så blev det mindre än 0,1g kvar. Under 20% alltså.

Av 0,5g bra tjack från ett större parti blev det ca 0,3g kvar. Ungefär 60%.
Citera
2005-11-26, 17:40
Bannlyst
Alltför många sitter o hakar upp sig på renhet o liknande med tjack. Fan om skiten slår så e det väl bra? Spelar väl ingen roll i stunden huruvida det är slaget? Såvida man inte skjuter så ska man inte ha sk "rent" tjack heller. Tog nåt som skulle va rent en gång, låg väl runt 90%. Det mest spännande under den kvällen var att jag somnade.... Dextropur hjälper för övrigt rushen att komma igång.
Citera
2005-11-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralf2

Edit: OBS 2: Se till att tjacket är helt torrt när ni väger det efter denna rening. Annars blir resultatet missvisande.

Jag skulle inte vara så säker på att allt folk kan tänkas späda ut tjack med är lösligt i metanol.
Citera
2005-11-26, 18:07
Medlem
Ralf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limited Edition
Jag skulle inte vara så säker på att allt folk kan tänkas späda ut tjack med är lösligt i metanol.

Självklart inte, därför påpekade jag några inlägg upp att man inte ska vänta sig 99% renhet. Men det kan ge en god ungefärlig uppfattning iaf om hur rent tjacket är för folk som inte har mer advancerade kemikalier.

Men dessa vanliga utblandningsämnen är tex lösliga i metanol: Fenazon (koffazontabletter), druvsocker, koffein (1g löser sig i 66ml), många jonföreningar.

Vill man ha helt rent tjack gör så här:

Lös amfetaminet i vatten, tillsätt någon syra så det blir klart surt. Extrahera några gånger med tex eter.
Gör starkt basiskt. Extrahera ut amfetaminet med eter.

Destillera av etern i vakuum, vakuumdestillera sedan amfetaminet.

Lös amfetaminet i vattenfri isopropanol, droppa i konc. svavelsyra tills det inte fälls ut mer amfetamin.
Citera
2006-02-20, 13:28
Medlem
Det starkaste jag testat mätte dom renheten på och det var på 86% och det var klart mycket bättre än det som brukar finnas och det tyckte alla som testade det...På en dos var jag påtänd i fan nästan 12 timmar innan jag behövde ta nåt igen...Har aldrig varit med om liknande

Men det som jag brukar handla skulle jag tippa på att renheten bara är på upp till 30% och ibland kanske 40 och mer när det är bra grejer

Men det slår bra iaf tycker jag...Brukar ibland späda ut mitt med dextro när jag ska ta det själv för det ska tydligen funka bättre då men det vet jag inte om det stämmer
Citera
2006-02-21, 06:36
Medlem
Ett annat bra sätt är att hälla lite av tjacket i Aceton. De det är utblandat med löser sig i acetonet medands tjacket samlar sig till en klump i mitten. Skaka om lite och filtrera!

Tänk på att aceton är väldigt brandfarligt Har ej provat det själv men man kanske kan koka lösningen i låg värme (aceton har en kokningspunkt på 52 C). Det som blir över är klarvita kristaler som är färdiga att injiceras för en god och trevlig stund.
Citera
2006-02-21, 07:54
Medlem
Grrrrrrr.... Stack precis ut och inhandlade lite aceton. Gjorde det som skulle göra. Dvs jag hällde lite aceton i ett glas med lite inköpt tjack i. Den goda nyheten var att tjacket nog är rätt rent! Det negativa (Ok skriver detta med risk för att låta dum) är att jag mitt i allt upptäckte att acetonet var utblandat i olja... Aceton avdunstar snabbt så det är inget problem... Men är lite rädd för att skjuta tjack innehållandes en del oljepartiklar. Vill helst ha ett frirum från olja i mitt blodssystem. Vet inte vad jag ska göra nu... Det kanske inte ens är ett problem t.o.m att ägna tanke åt? Vill helst vara på den säkra sidan dock - vill att eventuell olja ska försvinna från tjacket! Snälla någon, förklara för mig vad detta betyder och hur jag då eventuellt bör göra.

Behövde f.ö ej koka det. Skakade bara om ordentligt och hälde det i ett kaffefilter. Men fan... Vill gärna att någon vänlig själ reder ut det hela snabbt nu. Ska snart till jobbet och måste ha charmen påkopplad iom att jag tänkte bjuda ut en trevlig filur på middag.... Varför vill jag inte gå in på. Men jag har gjort upp en liten diabolisk plan - som givetvis är väldigt harmlös, dock fullkomligt sinnesvrickad för att vara från denna värld.
Citera
2006-02-21, 08:38
Medlem
Ok sköt ändå.... Precis nu för 10 sekunder sedan faktiskt!! Det var en fin dos det. Tror oljan lät mig vara... Han insåg väl att han hade bättre saker att göra än att åka omkring i mina vener runt runt runt.... Bra tänkt oljan! Jag tycker den gjorde rätt.... I mina vener finns bara massa tjack och blod förenade av toxiska substanser samt Xananor förstås.... Han hade nog blivit mobbad av dem och utfryst!! Vet ej var han tog vägen... Ja "han" oljan alltså. Det kanske inte enbs fanns någon t.om? Eller det kanske är så att han nu svävar omkring och myser lite varstans, heheh..... Idiot
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in