2006-02-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piwo
Ok sköt ändå.... Precis nu för 10 sekunder sedan faktiskt!! Det var en fin dos det. Tror oljan lät mig vara... Han insåg väl att han hade bättre saker att göra än att åka omkring i mina vener runt runt runt.... Bra tänkt oljan! Jag tycker den gjorde rätt.... I mina vener finns bara massa tjack och blod förenade av toxiska substanser samt Xananor förstås.... Han hade nog blivit mobbad av dem och utfryst!! Vet ej var han tog vägen... Ja "han" oljan alltså. Det kanske inte enbs fanns någon t.om? Eller det kanske är så att han nu svävar omkring och myser lite varstans, heheh..... Idiot

Haha bra att han försvann då för annars hade det väl blivit trögt i venerna med massa olja eller så hade det smort bra haha
Ska nog testa det med acetonet fast kanske inte är nån ide om man ska snorta det eller?
Citera
2006-02-21, 16:24
Medlem
Ralf2s avatar
Jag tror inte det fungerar lika bra med aceton. Men den som känner sig manad kan ju pröva med båda lösningsmedlena och väga och se vilket som fick bort mest orenheter.
Citera
2006-02-28, 04:18
Bannlyst
Nja... 98% minst borde ju fabriken prestera, om det inte är en rutten gammal polska som gör tjack i sin hemgjorda kvarn i källaren typ

Men har ni inte tänkt på vad som mer löser sig i metanol och vad som itne gör det? Är ju ganska många olika saker som det kan blandas med...

Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
fast "rent" tjack får man ju inte, någonsin.
I det första ledet efter fabriken kan det ligga på uppemåt 85-90%
några led till så handlar det om 35-40% kanske. och då kan det ändå vara kanon.

så börja inte gråta om ni för en 0,4-0,35 i renhetsgrad
Citera
2006-11-11, 20:12
Bannlyst
Vart får man tag på 99%igt metanol då?
Citera
2006-11-12, 03:08
Medlem
Super Motos avatar
Kemisk ren Aceton ska man använda sig utav!
Citera
2006-11-12, 13:11
Medlem
metanol tipset någon gav
det funkar

peace
Citera
2006-11-12, 14:34
Bannlyst
Testa en hobbyaffär inte 100 men tror det används för RC flyg osv.
Citat:
Ursprungligen postat av DeExEm
Vart får man tag på 99%igt metanol då?
Citera
2006-11-18, 01:19
Medlem
piengs avatar
Mjo, man vill ju se till att få tag på rätt saker så man inte förstör tjacket. Läste i någon tråd (kanske va denna.. skumläste bara) där någon hade blandat tjacket med oljeblandad aceton eller metanol eller va de va haha. Men han skjöt det iaf efter han torkat det och mig veterligen lever han än idag!

(De va inte jag .. jag menar allvar... läste det någonstans på forumet och garva en del)
Citera
2006-11-18, 04:30
Bannlyst
Sp

Spelar inger roll hur starkt tjacket är...............'

Varje Batch blir olika beroende på tillgång på råvaror , stress osv.

Men då det blandas ut alltid, så blir det ungefär samma styrka.

Iallafall i andra led.

Alla stordealare har med sig en pundare vliken testar en fix.

Är tjacket rent så blir man seg och kicken blir jonkad.

Snortar man en fet lina bra tjack så somnar man först, sen så vaknar man som en kung och sedan mår man som att man vill dö.
Överdos av tjack är inte att leka med.
Citera
2008-03-13, 16:30
Medlem
Fnars avatar
Det där låter lite förvirrande...

så om tjacket är tillräckligt bra (och man inte är tillräckligt van) , kan man alltså bli lite trög och lite yr på det istället för uppåt? Men måste man nödvändigtvist somna för det, eller beror det på exakt hur bra det är?
Men i sådana fall, borde man inte bara vara trög och yr i ett par timmar, och sedan börja må prima ballerina?
undrar mest för att jag drog en lina, kände inte av det, blev lite trög och lite yr, gått ett par timmar nu...

så det kan vara så för att det helt enkelt är för bra för mig?
Och då borde jag blanda ut det då eller?

och om jag nu blandar ut en lina och drar den, kommer jag bli uppåt då? eller kommer det fortsätta vara trögt?
Citera
2008-03-13, 16:33
Medlem
Fnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwo
Grrrrrrr.... Stack precis ut och inhandlade lite aceton. Gjorde det som skulle göra. Dvs jag hällde lite aceton i ett glas med lite inköpt tjack i. Den goda nyheten var att tjacket nog är rätt rent! Det negativa (Ok skriver detta med risk för att låta dum) är att jag mitt i allt upptäckte att acetonet var utblandat i olja... Aceton avdunstar snabbt så det är inget problem... Men är lite rädd för att skjuta tjack innehållandes en del oljepartiklar. Vill helst ha ett frirum från olja i mitt blodssystem. Vet inte vad jag ska göra nu... Det kanske inte ens är ett problem t.o.m att ägna tanke åt? Vill helst vara på den säkra sidan dock - vill att eventuell olja ska försvinna från tjacket! Snälla någon, förklara för mig vad detta betyder och hur jag då eventuellt bör göra.

Behövde f.ö ej koka det. Skakade bara om ordentligt och hälde det i ett kaffefilter. Men fan... Vill gärna att någon vänlig själ reder ut det hela snabbt nu. Ska snart till jobbet och måste ha charmen påkopplad iom att jag tänkte bjuda ut en trevlig filur på middag.... Varför vill jag inte gå in på. Men jag har gjort upp en liten diabolisk plan - som givetvis är väldigt harmlös, dock fullkomligt sinnesvrickad för att vara från denna värld.

funkar det att göra samma sak om man bara ska snorta det? (och blandar ut det lite själv då).
Citera
2008-03-13, 20:05
Medlem
Speeedys avatar
går det att skjuta det efter jag har renat tjacket?
och låtit det torka och så kan jag skjuta det då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in