2016-05-26, 10:15
Medlem
Självtänkande man i protest mot krav på högklackat för kvinnor.

Alltid roligt med människor som tänker själva och som tänker hela tanken ut och dessutom äger modet och förmågan sätta fingret på exakt hur jävla idiotiskt vissa saker är.

ex. att tvinga människor att arbeta i helt felaktiga skor för att andra ska ha något "snyggt" att titta på.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22877896.ab

liten eloge till snubben….
Citera
2016-05-26, 10:35
Medlem
whaks avatar
Så du menar att det är vanligt att golvläggare jobbar i högklackat?
Citera
2016-05-26, 10:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Alltid roligt med människor som tänker själva och som tänker hela tanken ut och dessutom äger modet och förmågan sätta fingret på exakt hur jävla idiotiskt vissa saker är.

ex. att tvinga människor att arbeta i helt felaktiga skor för att andra ska ha något "snyggt" att titta på.

Så där vidare snyggt tycker jag inte att högklackat är, men smaken är i regel olika. Kanske Du vill lyssna på Cyndi Lauper i ny version, där hon delvis berör frågan.
https://www.youtube.com/watch?v=3nKZuZjiW0o
Citera
2016-05-26, 10:41
Medlem
Bajen666s avatar
Såg det på nyheterna i morse, vilket jävla trams, be en servitris att gå med arbetskängor med stålhätta en hel dag..lika tramsigt det.....
Citera
2016-05-26, 10:48
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:

I vilka yrken är kvinnor tvingade att bära högklackat?
Kan inte vara många.
Tror nog det är kvinnlig fåfänga som till största del ligger bakom högklackat.
Citera
2016-05-26, 10:53
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Foträta skor brukar ju vara ett skällsord på flashback.
Själv tycker jag högklackat ser lite, tja, nånting konstigt.
Å andra sidan så tycker jag näbbstövlar är snyggt. Utomhus alltså.
Tur vi är olika, men höga klackar på jobbet. Varför?
Senast redigerad av pollenper 2016-05-26 kl. 10:56.
Citera
2016-05-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
I vilka yrken är kvinnor tvingade att bära högklackat?
Kan inte vara många.
Tror nog det är kvinnlig fåfänga som till största del ligger bakom högklackat.

Möjligt…
Kan inte svara för vilka yrken i Sverige eller andra länder idag där man har tvång på högklackat, orkar jag inte sitta och leta upp.

Men skulle misstänka alla yrken där man ska "representera" ergo…serviceyrken/ flygvärdinnor/ hotell och restaurangpersonal m.m. och i detta fallet oscarsgalan i USA.
Citera
2016-05-26, 11:08
Medlem
whaks avatar
Citat:
Möjligt…
Kan inte svara för vilka yrken i Sverige eller andra länder idag där man har tvång på högklackat, orkar jag inte sitta och leta upp.

Men skulle misstänka alla yrken där man ska "representera" ergo…serviceyrken/ flygvärdinnor/ hotell och restaurangpersonal m.m. och i detta fallet oscarsgalan i USA.

Jag är både utbildad inom Hotell & Restaurang och har jobbat inom det.
Visst har det funnits riktlinjer men inga krav på "högklackat".

Även en bekant till mig jobbade åt en svensk resebyrå utomlands även där fanns riktlinjer för klädsel, men återigen inga krav om "högklackat".
Citera
2016-05-26, 11:10
Medlem
Jag har då i alla fall inte märkt av något klackkrav.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-05-26 kl. 11:38.
Citera
2016-05-26, 12:29
Medlem
Celenos avatar
1:
Citat:
att tvinga människor att arbeta i helt felaktiga skor för att andra ska ha något "snyggt" att titta på.
2:
Citat:
Kan inte svara för vilka yrken i Sverige eller andra länder idag där man har tvång på högklackat

Jomendåså.
Citera
2016-05-26, 13:09
Medlem
olasvenssons avatar
Dom som först bar högklackat var faktiskt män. I England innan det fanns toaletter inomhus var det arbetande män som skottade bajs på trottoarer. För att inte få bajs på skorna som sedan läcktes in i på fötterna uppfanns högklackade skor.
Citera
2016-05-26, 13:26
Medlem
Även om det är svårt att undvika det uppenbara i att förmodligen ingen hantverkare, manlig som kvinnlig använder högklackat på jobbet av naturliga skäl så är det ju svårt att missa poängen, det är ett begränsande och i längden förmodligen skadligt mode och efter att själv ha knallat runt i högklackat på några tillställningar kan jag för allt i livet inte begripa hur någon kvinna kan tycka att det kan vara en bra ide att använda dem hur schysst det än må se ut.

Och som en sidenote kan jag även meddela att det var helt tokigt svårt o hitta högklackat i strl 47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in