Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-05-25, 23:09
Medlem
pestloppans avatar
Hittade konstigt nog ingen tråd om detta på Fb, trots att det är två månader sedan det hände:

"Åklagaren hade rubricerat den brutala misshandeln som försök till dråp. Tingsrätten har dock dömt en trio från Ludvika respektive Grängesberg till flera års fängelse för grov misshandel.

Den huvudsakliga händelsen som avhandlades i Falu tingsrätt avser denna grova misshandel.

Det var natten den 20 mars som flera personer blev inblandade i ett bråk utanför restaurang Stopet i Grängesberg. Rätten har konstaterat att bråket kulminerade när den målsägande, en 19-årig man från Grängesberg, blev brutalt attackerad av tre män, 23, 26 och 31 år gamla".

Min känsla är att det rör sig om lokala förmågor, och inte nysvenskar. Har jag rätt, månne?

http://www.dt.se/blaljus/brott/trio-far-mangariga-fangelsestraff-efter-svar-misshandel
Citera
2016-05-25, 23:18
Medlem
Grängesberg och inte nysvenskar, hur kan du dra den slutsatsen?
Citera
2016-05-25, 23:21
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Grängesberg och inte nysvenskar, hur kan du dra den slutsatsen?

Därför att händelseförloppet låter som en uppgörelse mellan Ronny, Conny, Sonny och Johnny. Men jag kan ju ha fel...
Senast redigerad av pestloppan 2016-05-25 kl. 23:27.
Citera
2016-05-26, 08:51
Medlem
pestloppans avatar
Märkligt att ingen verkar veta något om detta! Vad heter de inblandade? Vad gällde bråket?
Citera
2016-05-26, 10:55
Medlem
borgir82s avatar
Vad har vi med att göra här då?

Gissar på unga arga svenska män med grava bokstavskombinationer samt bristande impulskontroll.Med största sannolikhet även droger med i bilden.
Citera
2016-05-26, 11:11
Medlem
Anledningen att det inte finns nån tråd om detta är att ingen bryr sig om vad som händer i hålan Grängesberg.
Dock kan jag komma med lite info om händelsen. För övrigt är alla inblandade svenskar.

Det hela började med att 31-åringen hade ett förhållande med en tjej som han sedan misshandlade och hotade med att han skulle döda henne. En svartsjuk psykopatisk pundare som inte skulle dra sig för att köra över sin egen unge.

Tjejen är vän med någon i 19-åringens umgängeskrets, är dock oklart varför han hoppade på honom.
19-åringen blev slagen i huvudet med något slags tillhygge, och fick sy några stygn.

Alla tre blev dömda till 3 års fängelse, hade blivit mindre om dom inte hade extremt mycket i bagaget sen innan, misshandel, hot m.m.

31-åringen ligger jävligt risigt till när han kommer ut.
Citera
2016-05-26, 12:31
Medlem
BoISarens avatar
*LIVER J*hn B*rg (*=o)
Född 1993
Fängelse 3 år

CHR*STER Ha*ry Wikst*öm (*=i. r, r)
Född 1984
Fängelse 3 år och sex månader

*OBIN F*ank Wikst*öm (*=r)
Född 1989
Fängelse 3 år och 3 månader

Dom
https://minfil.org/l0jeneb3b5/Falu_TR_B_216-16_Dom_2016-05-25.pdf
Senast redigerad av BoISaren 2016-05-26 kl. 12:38.
Citera
2016-05-26, 16:45
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
*LIVER J*hn B*rg (*=o)
Född 1993
Fängelse 3 år

CHR*STER Ha*ry Wikst*öm (*=i. r, r)
Född 1984
Fängelse 3 år och sex månader

*OBIN F*ank Wikst*öm (*=r)
Född 1989
Fängelse 3 år och 3 månader

Dom
https://minfil.org/l0jeneb3b5/Falu_TR_B_216-16_Dom_2016-05-25.pdf

Två har samma efternamn. Släkt?
Citera
2016-05-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Två har samma efternamn. Släkt?
Bröder enligt domen.

Yxa i huvudet ger alltså inte mer än ett par år i kurran.
Nähä.
Citera
2016-05-26, 17:49
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Bröder enligt domen.

Yxa i huvudet ger alltså inte mer än ett par år i kurran.
Nähä.

Ok, jag har inte laddat ner domen. Knepigt att inte DT skrev att två av de dömda är bröder!

Beträffande straffen så hade de med stor sannolikhet varit ännu lägre om inte de dömda redan haft domar på sig sedan tidigare. (Om jag fattat rätt)
Senast redigerad av pestloppan 2016-05-26 kl. 17:51.
Citera
2016-05-26, 21:59
Medlem
Jag kan med fakta säga att under rättegången i Falun angående "dråpet" så ansågs inte L's vittnen vara trovärdiga. Likaså pappan." Han ansågs som en förtvivlad pappa" endast.
Men vad vet en annan.... enligt arbetande folk i rätten så har L anmält förr andra för misshandel, man ska uppenbarligen hålla sig ifrån stopet 😊

Det var inte bara R, C, och O mot L, utan dom var 5 st mot "trion".
Pappan sa till en anhörig att en av killarna drog ut L i bilen men visade sig i rätten att L hoppade ut ur bilen och slog ner en av dom
- enligt dom enda trovärdiga vittnen som blev kvar i rätten (en oberoende man som såg allt ifrån sin bil & en anställd)

- Som även har bevisats att L hade hängt på stopet hela dagen och fått varningar ifrån personal när han försökte gå på killarna flertal gånger att han snart åker ut.
Vilket det visade sig senare att han blev utkastad. Därefter utlöstes bråket mer.

Jag glömde även säga att 31 åringens förhållande med den tidigare tjejen inte hade någonting med detta bråk att göra. L hade däremot vart väldigt intresserad av att närma sig 31 åringen och han vände rygg , därav hade vakterna sagt åt honom flertal gånger.

Varför jag skriver är för att ni glömmer alltid så nycket information, jag sitter säkerligen på mer om alla inblandade om det behövs flikas in 😊
Sen kan man ju tycka förvisso vad man vill om andra människor men alla dessa har en familj som tar allt på deras sätt och framförallt så drar man INTE in barn. Någonstans sitter det ju en mor och far till er nyfikna och möjligen hade de hoppats på att ni skulle haft ett bättre intresse än detta. 👍

PS. Kom ihåg att din sista mening är ett hot. Det är inte bra att skriva hot. Bara en påminnelse 😊
Citera
2016-05-27, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickoff22
Text
Jag återgav endast den information jag fått från inblandade, och min sista mening var inget hot utan ett konstaterande, även det från inblandade, det är inte min egen åsikt. Men jag förstår absolut din synpunkt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in