Som någon sa tidigare, köp inget av nån dealer på stan som viskar "cocaine?" när du möter honom i en gränd.
Gå till
GreenHouse och köp gräs i påse eller fördigrullat. Lagarna tillåter max 5g/person för personligt bruk.
Rök inte öppet på gatan, utan gå och sätt dig på nån mysig coffeeshop. (Om du har med dig eget röka till cofeeshopen är det god sed att köpa läsk/vatten/juice etc. och fråga om det är ok att röka eget. Oftast är det ok om du köper något.)
Jag kan rekomendera SensiSeeds Hampamuseum på Oudezijds Achterburgwal i Red Light District - mycket intressant! SensiSeeds har även en coffeeshop, men de får inte sälja röka, så gå ett kvarter bort till GreenHouse! 35:- för en färdigrullad joint! Cannabis Cup-vinnnarna hade precis tagit slut när jag var där i februari i år.
Om du ska röka på hotellrummet så se till att det är rökning tillåten! Oftast har hotellen en liten uteservering/bakgård etc. som oftast står tom som man kan använda.
Här är en
karta med coffeeshops i Amsterdam. Denna karta gjorde att jag hittade runt i staden. Red Light District är trevligt även nattetid, men som alltid i en storstad: håll ögonen öppna och var vaksam.
Hoppas att du får en trevlig resa!
(Tänk inte ens tanken på att ta med röka hem. Alla passagerare blev nosade på av knarkhund vid ankomst på Arlanda. Iaf när jag kom hem.)