• 1
  • 2
2005-11-26, 15:51
Medlem
Nått särskilt man ska tänka på om man ska till Amsterdam på en weekend så att man inte blir blåst och rånad osv osv? Finns det nårra bra "gör" , "gör inte"? Bra ställen/dåliga ställen?Ska nog dock inte dit förens till sommaren kanske, få se va polarna säjer.
Citera
2005-11-26, 15:58
Medlem
Har inte varit där själv så jag kan inte säga så mycket förutom att barneys har vunnit en massa priser i cannabis cup och är nog ett säkert kort.

http://www.amsterdamer.supanet.com/
Citera
2005-11-26, 15:58
Medlem
Bastardos avatar
Amsterdam är inte speciellt farligt. Det är sunt förnuft som gäller. Man behöver inte kuta omkring i Red Light district-gränderna mitt i natten. Det farligaste är nog engelska huliganer som drar runt i stan.

Runt Leidse Plein så brukar det vara ett jävla drag på natten om man gillar pubar och coffeeshops. Sen finnns det ett antal stora klubbar, typ Trocadero och vad de nu heter, men de är ungefär likadana som klubbar världen runt. Den största turistfällan är Damrak, alltså avenyn ner från centralstation med en massa barer och sexmuseum. Gå förbi den och fortsätt in i "riktiga" amsterdam. Men det är lite av charmen med amsterdam, det är så litet så man kan strosa omkring och hitta ett ställe man gillar rätt lätt.

Kom också ihåg att inte gå in i ett Kafehuis och fråga vad de har för gräs. Brukar inte bli populärt eftersom det bara är ett vanligt kafé.
Citera
2005-11-26, 15:59
Medlem
mpees avatar
Ge fan i att köpa av negrerna på gatan - chansen att bli blåst eller i värsta fall rånad är överhängande.
Rök inte öppet utan håll dig coffeeshops alt hotellrummet.
Citera
2005-11-26, 16:07
Medlem
Okey, blir de pissed off om man röker på hotellrummen lr de e lungt? Beror naturligtvis på hotell osv, men generellt? Detta har säkert diskuterats innan, men kan man skicka hem med posten? Polisen kan väl inte ha de resurserna att kolla alla postpåsar från Holland? Tack.
Citera
2005-11-26, 16:14
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelhawk
Okey, blir de pissed off om man röker på hotellrummen lr de e lungt? Beror naturligtvis på hotell osv, men generellt?
Vi rökte som fan i vårat rum iaf. Har för mig att det satt en skylt i receptionen där det stod att man ejfick röka. Men dom verkade inte bry sig speccielt mycket. Städerskorna sammlade tom upp allt gräs, rizzla osv som låg lite överallt i rummet, och lade det i små fina högar på bordet.

Men som du säger, det beror nog på vilket hotell du kommer bo på.
Citera
2005-11-26, 16:16
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelhawk
Okey, blir de pissed off om man röker på hotellrummen lr de e lungt? Beror naturligtvis på hotell osv, men generellt? Detta har säkert diskuterats innan, men kan man skicka hem med posten? Polisen kan väl inte ha de resurserna att kolla alla postpåsar från Holland? Tack.

Rök inte utanför coffeshops. Polisen kan bli jävligt grinig. Gör du det på en bar, eller klubb, så blir du utslängd. På sjaskiga hotell och vandrarhem är det vanligtvis bara att puffa på.
Citera
2005-11-26, 22:28
Medlem
telixs avatar
Som någon sa tidigare, köp inget av nån dealer på stan som viskar "cocaine?" när du möter honom i en gränd.
Gå till GreenHouse och köp gräs i påse eller fördigrullat. Lagarna tillåter max 5g/person för personligt bruk.
Rök inte öppet på gatan, utan gå och sätt dig på nån mysig coffeeshop. (Om du har med dig eget röka till cofeeshopen är det god sed att köpa läsk/vatten/juice etc. och fråga om det är ok att röka eget. Oftast är det ok om du köper något.)

Jag kan rekomendera SensiSeeds Hampamuseum på Oudezijds Achterburgwal i Red Light District - mycket intressant! SensiSeeds har även en coffeeshop, men de får inte sälja röka, så gå ett kvarter bort till GreenHouse! 35:- för en färdigrullad joint! Cannabis Cup-vinnnarna hade precis tagit slut när jag var där i februari i år.

Om du ska röka på hotellrummet så se till att det är rökning tillåten! Oftast har hotellen en liten uteservering/bakgård etc. som oftast står tom som man kan använda.

Här är en karta med coffeeshops i Amsterdam. Denna karta gjorde att jag hittade runt i staden. Red Light District är trevligt även nattetid, men som alltid i en storstad: håll ögonen öppna och var vaksam.

Hoppas att du får en trevlig resa!
(Tänk inte ens tanken på att ta med röka hem. Alla passagerare blev nosade på av knarkhund vid ankomst på Arlanda. Iaf när jag kom hem.)
Citera
2005-11-26, 23:32
Medlem
Missa inte den klistrade Amsterdamtråden i reseforumet.
Citera
2005-11-27, 00:27
Medlem
Tack så mycket..=) Om någon har nått mer att tillägga eller tipsa om Amsterdam så är det ju bara att lägga ett inlägg i tråden..
Citera
2005-11-27, 00:55
Bannlyst
Lagarna har ändrats för personligt bruk, istället för 5 g är det nu 30 g.
Citera
2005-11-27, 02:30
Medlem
BigFatCones avatar
hur är det med tillgången på andra droger i amsterdam?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in