2016-05-23, 19:56
Medlem
Hej har nu haft torr eksem likanande problem i ögonbrynet i nästan 1 och ett halvt år.. vet inte direkt hur jag fick detta eksem men gissar på att det hände utav att jag använde ricinolja i brynet övernatt som kanske förstört hårbottnet. Märker att jag får mycket döda hudceller i brynet efter duschen, speciellt med parfymerade schampoon. Har testat milt schampo de gav bättre resultat efter duschen men själva mjälleskemet är fortfarande där dagligen. Jag tappar även massa hårstrån från ögonbrynet vilket som är sjukt irreterande och får mig att tappa självförtroendet . Jag har testat flera produkter så som Torrhårbottens gele, fungoral schampoo, kokos olja, olivolja, äppelcidervinäger, hydrokortison och jag har även besökt läkarmottagningen då jag fick cortimyk och miniderm utskrivet.. använde dessa i 2 veckor varje dag med olivolja så som doktorn sa åt mig.. märkte att det blev mindre dödahudceller dagligen och när jag kammar brynet.. fast kliandet och torrheten är fortfarande kvar.

Har använt head and shoulders 2 in 1 nästan hela min tonårsliv är 19 nu och slutade använda head n shoulders lika mycket som förut. Har testat schampot ibland men märker att jag får döda hudceller vita flingor i brynet efter duschen me denna schampoo så som andra parfymerade. Fast ibland så kommer det inte döda hudcellr efter användning av head n shouldedrs vilket e weird.

Vore snällt om någon kan något om detta ämne tack!
Citera
2016-05-23, 19:59
Medlem
Svamp kanske
Citera
2016-05-23, 20:05
Medlem
Ja... fast cortimyk krämet och även fungoral ska ta död på svamp men verkar som de inte hjälpte :-(
Citera
2016-05-23, 20:29
Medlem
Använd fungoral. Shampoo för mjälleksem. Använd 2-3 gånger i veckan när du duschar i 2 veckor. Använd sedan 1 gång i veckan. Ifall du har samma problem med hårbotten gör du samma sak där.

Använd tills du är symptomfri och fortsätt därefter. Viktigt med att du gör samma med cortymyk. Sluta inte använd cortymik förän besvären är borta!
Citera
2016-05-23, 20:38
Medlem
Har nyligen haft exakt symtom som du har (mjälleksem). Har lärt mig att det förekommer på mig när jag sitter inomhus för mycket och inte fått tillräckligt med sol och frisk luft.

För mig att bli av det räckte att vara mer ute i solen mer nu när vi har haft en bra vår. Ifall jag ville att det skulle försvinna snabbt så tog jag bara ytterst lite kortison kräm på just punkterna där mitt eksem visade sig i ansiktet, tog lite för att jag kortison kräm tunnar ut huden och vet inte hur det blir om man skulle smörja in hela skallen med det.

Kan också vara svamp om det är så att ditt PH värde är i obalans.
Senast redigerad av Zackery 2016-05-23 kl. 20:40. Anledning: Tillägg
Citera
2016-05-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zackery
Har nyligen haft exakt symtom som du har (mjälleksem). Har lärt mig att det förekommer på mig när jag sitter inomhus för mycket och inte fått tillräckligt med sol och frisk luft.

För mig att bli av det räckte att vara mer ute i solen mer nu när vi har haft en bra vår. Ifall jag ville att det skulle försvinna snabbt så tog jag bara ytterst lite kortison kräm på just punkterna där mitt eksem visade sig i ansiktet, tog lite för att jag kortison kräm tunnar ut huden och vet inte hur det blir om man skulle smörja in hela skallen med det.

Kan också vara svamp om det är så att ditt PH värde är i obalans.

Så använda äppelcidervinäger och vara mer utomhus lär hjälpa? Eftersom äppelcidervinäger sägs balansera ph balansen.... jag är väldigt mycket inomhus nästan aldriig ute... kan vara darför
Citera
2016-05-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vylen
Så använda äppelcidervinäger och vara mer utomhus lär hjälpa? Eftersom äppelcidervinäger sägs balansera ph balansen.... jag är väldigt mycket inomhus nästan aldriig ute... kan vara darför

Är det så att du är inne väldigt mycket så borde du testa att gå ut när solen är framme eller bara gå ut mer rent allmänt så kommer det försvinna av sig självt. Mjällekesem är inget permanent och det kommer oftast bara fram när man lever lite osunt .
Citera
2016-05-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zackery
Är det så att du är inne väldigt mycket så borde du testa att gå ut när solen är framme eller bara gå ut mer rent allmänt så kommer det försvinna av sig självt. Mjällekesem är inget permanent och det kommer oftast bara fram när man lever lite osunt .
Phew du gjorde mig lättad tack broder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in