Hej har nu haft torr eksem likanande problem i ögonbrynet i nästan 1 och ett halvt år.. vet inte direkt hur jag fick detta eksem men gissar på att det hände utav att jag använde ricinolja i brynet övernatt som kanske förstört hårbottnet. Märker att jag får mycket döda hudceller i brynet efter duschen, speciellt med parfymerade schampoon. Har testat milt schampo de gav bättre resultat efter duschen men själva mjälleskemet är fortfarande där dagligen. Jag tappar även massa hårstrån från ögonbrynet vilket som är sjukt irreterande och får mig att tappa självförtroendet . Jag har testat flera produkter så som Torrhårbottens gele, fungoral schampoo, kokos olja, olivolja, äppelcidervinäger, hydrokortison och jag har även besökt läkarmottagningen då jag fick cortimyk och miniderm utskrivet.. använde dessa i 2 veckor varje dag med olivolja så som doktorn sa åt mig.. märkte att det blev mindre dödahudceller dagligen och när jag kammar brynet.. fast kliandet och torrheten är fortfarande kvar.
Har använt head and shoulders 2 in 1 nästan hela min tonårsliv är 19 nu och slutade använda head n shoulders lika mycket som förut. Har testat schampot ibland men märker att jag får döda hudceller vita flingor i brynet efter duschen me denna schampoo så som andra parfymerade. Fast ibland så kommer det inte döda hudcellr efter användning av head n shouldedrs vilket e weird.
Vore snällt om någon kan något om detta ämne tack!