• 1
  • 2
2016-05-23, 16:29
Medlem
Ap-ungens avatar
Dramaserie från Canal + i Frankrike.

Fantastiskt bra serie. Lagom nervkittlande utan överdrivna "actionscener". Mycket intressanta psykologiska relationer och roller.

Vad tycker ni?
Citera
2016-05-23, 23:18
Medlem
Shamdons avatar
Tack för tipset. Länge sedan jag såg en fransk tv-serie jag gillar.

Le Bureau des Légendes verkar lovande.
Återkommer med omdöme efter påseende.

"Efter ett sex år långt uppdrag i Syrien under alias, återvänder toppagenten Guillaume Debailly till Paris och den franska underrättelsetjänsten DSGE:s hemligaste avdelning."

De första nio avsnitten finns på www.svtplay.se/falsk-identitet
Citera
2016-05-24, 23:56
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Tack för tipset. Länge sedan jag såg en fransk tv-serie jag gillar.

Le Bureau des Légendes verkar lovande.
Återkommer med omdöme efter påseende.

"Efter ett sex år långt uppdrag i Syrien under alias, återvänder toppagenten Guillaume Debailly till Paris och den franska underrättelsetjänsten DSGE:s hemligaste avdelning."

De första nio avsnitten finns på www.svtplay.se/falsk-identitet

Nå?

Tråkigt att inte fler verkar kolla på denna serie eller är villiga att diskutera den.

Är det hårddraget och fördomsfullt att tro att detta inte är en serie för gemene flashbackmedlem? Folk diskuterar mestadels skit-tv i denna sektion(vilket inte är något nytt egentligen när det gäller flashback i allmänhet).
Citera
2016-05-26, 21:33
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Nå?

Tråkigt att inte fler verkar kolla på denna serie eller är villiga att diskutera den.

Är det hårddraget och fördomsfullt att tro att detta inte är en serie för gemene flashbackmedlem? Folk diskuterar mestadels skit-tv i denna sektion(vilket inte är något nytt egentligen när det gäller flashback i allmänhet).

Å ena sidan så tycker också jag att det är konstigt att denna serie inte blivit mer uppmärksammad, för den är väldigt bra. Bra, trots att den inte innehåller vidare mycket av varken sex, våld eller spänning. Den är helt enkelt bara jävligt bra för att den är både väldigt trovärdig och välgjord.....

......å andra sidan så förstår jag varför den inte uppmärksammats, för jag uppmärksamma den inte själv förrän jag trillade över just denna tråd.
Och då vill jag nämna att jag är ofta inne på SVTplay och kollar läget efter något av intresse. Varför just denna serie har fallit under radarn kan jag bara spekulera i. Den spekulationen landar på namnet. Känn efter själv, Identitet okänd.......känns så jävla svenskt och trist. Eller?
Citera
2016-05-26, 21:55
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Å ena sidan så tycker också jag att det är konstigt att denna serie inte blivit mer uppmärksammad, för den är väldigt bra. Bra, trots att den inte innehåller vidare mycket av varken sex, våld eller spänning. Den är helt enkelt bara jävligt bra för att den är både väldigt trovärdig och välgjord.....

......å andra sidan så förstår jag varför den inte uppmärksammats, för jag uppmärksamma den inte själv förrän jag trillade över just denna tråd.
Och då vill jag nämna att jag är ofta inne på SVTplay och kollar läget efter något av intresse. Varför just denna serie har fallit under radarn kan jag bara spekulera i. Den spekulationen landar på namnet. Känn efter själv, Identitet okänd.......känns så jävla svenskt och trist. Eller?

De gjorde om på SVT-play för ett tag sedan. Efter det är det en sörja att hitta guldkornen. Den bakomliggande tanken tycks vara att promota statsfinansierade kortfilmer. Trots att jag följt serien med spänning har jag ibland haft att svårt att hitta den eftersom den legat gömd under fjolårslöv och rostiga reservdelar.
Citera
2016-06-22, 21:12
Medlem
honungsflickans avatar
Väldigt spännande och äntligen en serie både jag och sambon kan titta på tillsammans. Den är intelligent skriven, bra spelad och nagelbitande spännande. Känns inte som om att det är skådespeleri man tittar på, utan som om man verkligen är där, i den verkliga franska underrättelsetjänstens verklighet man tjuvkikar i.

Kommer inte på någon annan amerikansk tv-serie som jag kan säga samma sak om.
Citera
2016-07-07, 09:11
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen

Hehe, ligger säkert något i det. Själv snubblade jag över denna serie när jag satt på annan ort och inte hade något för mig. Ingen tv, bara datorn så jag slötittade på SVTPlay. Och blev helt fast –*betade av avsnitt efter avsnitt eftersom det bara var ett par dagar innan tiden på SVTPlay gick ut.

Den är möjligen "seg" med Hollywoodmått. Men kvalitet! Riktigt bra!

När jag kom hem gick jag och såg "Independence Day 2". Herregud vilken skitfilm... De går naturligtvis inte att jämföra, men den hade dåligt manus, ologisk handling och usla skådespelarprestationer.
(Förutom tonvis med effekter, förstås. Vilket man väntar sig, men det blir så mycket att man gäspar till slut.)

Vive la France!
Citera
2016-08-25, 15:09
Medlem
Ap-ungens avatar
Vive La France!

Hoppas på en säsong två!
Citera
2017-01-15, 09:22
Medlem
Ronilles avatar
Säsong två började igår! På SVT
Citera
2017-02-05, 10:28
Medlem
har 2 avsnitt kvar på 1 sen blir det att titta på säsong 2 jäkla bra serie trovärdigt värre
Citera
2017-03-19, 00:38
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Bland det bästa som nånsin visats på SVT, lika bra som melodifestivalen är dåligt.
Säsong 2 finns på svtplay.
Citera
2017-03-19, 09:13
Medlem
Ronilles avatar
Sjukt bra. Finns det en säsong tre eller är det en på gång?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in