2016-05-23, 16:04
Medlem
6/8 moderatorer svarar inte på förklaringar till varningar.

Jag har själv räknat på mina tidigare varningar sedan gammalt tillbaka på andra konton, visst dom kanske (Bara kanske) svarar en gång kortfattat men sedan när jag skriver en andra gång så svarar dom inte (Trots att det andra svaret eller frågan var bra).

Vad gör vi åt detta?
Citera
2016-05-23, 16:07
Medlem
Mysko. Min erfarenhet är att de alltid brukar svara, och jag har fått en del varningar upphävda. Det kanske har att göra med hur du formulerar dig? Är du en rättshaverist som skriker "YTTRANDEFRIHET" helt oavsett varför du har fått en varning?
Citera
2016-05-23, 16:09
Moderator
T-80Us avatar
Kan du ge några exempel på svar dær frågan "var bra", som du inte fått vidare respons på från moderatorer?
Citera
2016-05-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Mysko. Min erfarenhet är att de alltid brukar svara, och jag har fått en del varningar upphävda. Det kanske har att göra med hur du formulerar dig? Är du en rättshaverist som skriker "YTTRANDEFRIHET" helt oavsett varför du har fått en varning?
Det finns bra förklaringar till varningar och dom godtar jag. Nej jag skriver på en vuxennivå till moderatorerna, sedan är det en del som ligger på dagisnivå när dom svarar tillbaka men det är en annan fråga.
Citera
2016-05-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajs-kungen
Det finns bra förklaringar till varningar och dom godtar jag. Nej jag skriver på en vuxennivå till moderatorerna, sedan är det en del som ligger på dagisnivå när dom svarar tillbaka men det är en annan fråga.
Du borde väl för fasen förstå att det är mer eller mindre omöjligt att förhålla sig till din trådstart utan exempel?
Citera
2016-05-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Kan du ge några exempel på svar dær frågan "var bra", som du inte fått vidare respons på från moderatorer?
Inte kommer jag ihåg vad jag har skrivit till moderatorer som inte har svarat tillbaka (Eftersom jag inte får en kopia på det jag har skrivit), jag sitter inte och antecknar detta i verkligheten eller på powerpoint.
Citera
2016-05-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Du borde väl för fasen förstå att det är mer eller mindre omöjligt att förhålla sig till din trådstart utan exempel?
Hur kopierar man vad man har skrivit till moderatorer när man inte får en kopia tillbaka i PM?
Citera
2016-05-23, 16:18
Medlem
Citat:
Hur kopierar man vad man har skrivit till moderatorer när man inte får en kopia tillbaka i PM?
Har du kollat i skickat-mappen?
Citera
2016-05-23, 16:19
Medlem
Strychnos avatar
Citat:

Om du kollar i mappen "Skickat" i PM-lådan så finns det du skickat där.
Citera
2016-05-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Om du kollar i mappen "Skickat" i PM-lådan så finns det du skickat där.
Ok, då har jag 6 exempel på hur det kan se ut... Alla dessa svarar inte, det bör alla moderatorer göra annars ska dom inte vara moderatorer om dom inte har tid. Social kompetens på internet som en moderator är grundläggande för att kunna bli moderator.

http://imgur.com/a/2wbPW

Nu kommer det komma massvis med fanboys och white knighta som själv vill bli moderatorer men det skiter jag i.
Citera
2016-05-23, 17:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ok, då har jag 6 exempel på hur det kan se ut... Alla dessa svarar inte, det bör alla moderatorer göra annars ska dom inte vara moderatorer om dom inte har tid. Social kompetens på internet som en moderator är grundläggande för att kunna bli moderator.

http://imgur.com/a/2wbPW

Nu kommer det komma massvis med fanboys och white knighta som själv vill bli moderatorer men det skiter jag i.

Jag kan bara svara för mig själv, jag försöker svara på de flesta PM så länge det inte bara är "Gå och dö moddjävel", de ignoreras och förtjänar inget svar.

Sen ska det sägas att jag missar att svara då och då, främst de gånger jag får ett PM när jag sitter på jobbet och tänker "svarar på det när jag kommer hem" eller om det är sent hemma och jag tänker "svarar på det imorgon". Sen är det som bortblåst i mitt huvud tills jag får en argt påminnelse.

Sen ska det också sägas att jag inte är moderator 100% av tiden när jag Flashbackar, det är ett oavlönat jobb jag gör på frivilligbasis, så jag modererar och utför moderatoråtgärder när jag känner för det.

Visst, ser jag en 1.06:a (eller annan 1.XX regel i många fall) så reagerar jag på en gång då iaf 1.06 är Flashbacks i mina ögons viktigaste regel. Men jag sitter inte och svarar på PM, kollar RP's hela dagarna.
Senast redigerad av ^Eaz 2016-05-23 kl. 17:45.
Citera
2016-05-23, 17:43
Medlem
gato12s avatar
Har väl hänt en gång av tio snarare. Och då har jag antagit att denne haft mycket att göra. Och struntat i att ligga på eller ta det vidare. Oftast accepterar man det hela lite slött och liknöjt ändå. En varning hit eller dit liksom. Vore värre om man hade en hel hög. Och de var klart felaktiga förstås.
Senast redigerad av gato12 2016-05-23 kl. 17:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in