Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-23, 08:44
Medlem
Hej hur ser man vad någon tidigare har gjort på datorn? Dvs senaste aktiviteter på datorn och webhistoriken på Chrome även om någon surfat i Inkognitoläge?

(Har Windows 7/8)
(Vet inte om ligger i rätt tråd)
Citera
2016-05-23, 09:13
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeboyy
Hej hur ser man vad någon tidigare har gjort på datorn? Dvs senaste aktiviteter på datorn och webhistoriken på Chrome även om någon surfat i Inkognitoläge?

(Har Windows 7/8)
(Vet inte om ligger i rätt tråd)
Ge fan i andras computer!
Citera
2016-05-23, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ge fan i andras computer!

Tvärtom det är jag som blivit utsatt.. Fast jag har rensat webbhistoriken så har hon sett när jag surfade på vissa hemsidor och att jag har kopplat in min interna hårddisk..
Citera
2016-05-23, 13:16
Medlem
Antingen har hon installerat ett övervakningsprogram eller en keylogger, isåfall måste du få bort detta.

Har hon inte gjort detta så är Chrome inkognito väldigt säkert då Chrome har inbyggd flashplayer som inte lämnar spår utanför webbläsaren.

Det du ska passa dig för är DNS-cache som sparas. Ta upp kommandotolken och skriv ipconfig /displaydns

Då ser du alla sidor du varit inne på även i inkognito.

Använd ipconfig /flushdns och se om du får bort det. Får du inte bort historiken så stäng av tjänsten DNS Client och kör kommandot igen, sen sparkar du igång tjänsten.

Sen säger du åt käringen o sluta snoka när du porrsurfat.

*edit*

Externa hårddisken ser hon antagligen på senast använda filer eller snabbåtkomst. Gå in på Den här datorn och du ser vad jag menar, är det Windows 10? Det går att rensa hela den listan eller ta bort enstaka.
Det bästa är om du går in i utforskaren sedan går in på mappalternativ och avaktiverar funktionerna helt!

Gå in i utforskaren och skriv shell:recent i addressfältet. Där får du en stor lista, detta är senaste använda filerna. Snabbåtkomst om det är windows 10 hittar du direkt när du startar utforskaren.

Värt o slänga ett öga i Loggboken på datorn också, sök efter den på startmenyn eller högerklicka på den här datorn och tryck hantera.

Kolla igenom loggarna och rensa ut allt som har med disken och göra.

Rekommenderar dig att tanka hem Rufus och Chromium OS eller dylikt och sedan göra ett usbminne bootbart så har du ett eget operativsystem och starta ifrån.

Har hon ingen hårdvarukeylogger eller sitter i samma nätverk och lyssnar av din trafik med en annan aktiv dator så kan du vara lugn då.

Har ni fler datorer igång är det väldigt lätt o lyssna av trafiken i samma nätverk, cain & abel kan vilken apa som helst få igång med hjälp av youtube.
Senast redigerad av kodknack 2016-05-23 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in