Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-11-23, 04:00
  #61
Medlem
Ruger89s avatar
Kontrollerad aga är a och o. Det är därför svenska barn är ouppfostrade sedan typ 50-talisterna.
Citera
2018-11-23, 08:51
  #62
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Nu är mitt allt bara 1 år gammal så det dröjer innan hon kommer i trotsåldern. Men hon kommer ju dit tillslut. Och vissa barn verkar ju bara betydligt mer trotsiga än andra. Jag kan inte jätte mycket om barn i den åldern.

Men något jag fått lära mig är att ett nej alltid ska bara ett nej. Kan inte dalta för då får man problem. Men hur har ni gjort mot era barn för att dom ska sluta skrika gapa osv? Tex hota med att det inte blir något godis på lördag. Eller att ni kommer ringa jultomten och säga att han inte ska ge några julklappar till vintern. Eller hota med att slänga en leksak?

Något måste ni har gjort, Och vad hade bäst effekt?
Inte hota alls, utan lärt dem att nej är nej och det blir inget annat för att de skriker och bråkar.
Lugn och bestämd med andra ord.

Däremot belöna/muta för att få dem att göra vad de är ombedda -- jupp. Sitter du still nu så får du se på Kalle Anka sen typ
Citera
2018-11-23, 08:55
  #63
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Slänga ut leksaker? Fan det väckaste jag hört.
Det beror ju på vad det gäller.
Har själv gett ultimatum till mina någon gång -- endera städar ni eller också plockar jag upp och det då blir det i en sopsäck.
De sket i att städa och till deras stora förvåning försvann leksakerna. Nästa gång städade de.
De var dock äldre än 1 år, småbarn men stora nog att börja förstå/lära sig handling och konsekvens.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback