2016-05-22, 21:08
Medlem
Ringuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det hör väl till antisemitens konspiratoriska världsbild att skrika som en stucken gris så fort något går honom emot och förklara att det rör sig om en judisk sammansvärjning. Jag tycker verkligen synd om alla som ska försöka moderera dessa maniskt svamlande idioter
Att folk har andra åsikter än ni själva och att det finns människor som vågar tänka själva och vågar ifrågasätta det har alltid skrämt idioterna som vill få berättat för sig vad de ska tro och göra. Så galna och upprörda att ni måste börja radera massor med inlägg från dessa personerna som vågar ifrågasätta regimen i landet de lever i. Fega kräk och rövslickare är dessa moderatorer som tycker de är duktiga när de tystar kritik mot de som styr i ett land. Är det verkligen så hemskt att det finns människor som tycker annorlunda? Att det finns människor som inte bara har PK-åsikter?

Hade idioter som dig fått bestämma hade man inte heller fått påstå att jorden var rund. Innan visste ju alla att den var platt! Alla visste att häxor fanns så man brände massa oskyldiga kvinnor!! Alla visste det var sant! Att det genom alla tider funnits ett fåtal människor som vågat ifrågasätta det som den stora massan trott på vill idioterna stoppa till varje pris för ni vill leva kvar i era lögner.
Citera
2016-05-22, 21:13
Medlem
Ringuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag har aldrig skrivit att man inte får kritisera Socialdemokrater, varken på forumet eller i PM. I ett PM från dig så ställde du en fråga kring inlägget rörande STRATCOM, och jag gav dig ett fullödigt svar. Eftersom jag inte själv modererade just det inlägget, så var det heller inte av intresse för mig att föra vidare diskussion kring det.
Nej precis, du ville inte föra någon vidare diskussion för du kunde inte. Och din idiotkollega som raderade inlägget har sprungit och gömt sig och inte svarat på flera veckor. När inte ens du själv kan förklara varför STRATCOM är OT i en tråd om psyops så får du fan inse att du inte har alla hästarna hemma.
Citat:
Med den verkliga världen så menar jag den vi andra lever i. Den värld där inte allt ifrån en konstig barkbit på marken i Nepal, till silverfyndigheter i Alaska kan härledas till den onde juden och hans konspirationer.

Vad konspirationsteorier beträffar så har du ju helt missförstått alltihop, förmodligen för att du är van vid att själv fantisera ihop hjärnspöken och sedan lägga fram dem som den enda sanningen. Jag bestämmer inte vad som är konspirationsteorier, det har jag aldrig gjort. Jag förklarar bara för dig att dina fantasier inte per definition blir sanning.
Säger en idiot som först börjar svamla om att all kritik mot judar och Socialdemokrater är konspirationsteorier. I dina fantasier var ju Robert Aschberg ingen jude fick du syntax error i huvudet när faktan dök upp? Eller hur förklarar du nu bort det styrs Wikipedia av "nazister"?

Vilken verklighet "vi andra" lever i? Är du schizofreni och har någon jävla personlighetsklyvning? Består du själv av ett flertal personligheter du skiftar mellan? Eller vad får dig och tro att hela Sveriges befolkning tycker exakt som lilla du gör? Är det sant att jorden är platt bara alla tror på att den är det?
Senast redigerad av Ringuu 2016-05-22 kl. 21:21.
Citera
2016-05-22, 22:28
Moderator
skunkensunes avatar
Man skulle kunna göra ett långt utlägg om varför "alla mods samt admins" inte är judar. Men det räcker nog kort och gott med et enkelt nej. De som tagit på sig foliehattarna och inte vill acceptera svaret är ändå ointresserade av allt som inte bekräftar deras förvridna världsbild.
Citera
2016-05-22, 23:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten789
De vill inte återskapa judeforumet. Det skulle bli för mycket info som samlades där lättillgängligt. Annars tycker jag din analys är bra.
Detta forum är inte alternativ längre eftersom samma folk som styr massmedia styr detta forum. Judar. Genom infiltration.

Varför startar du inte ett eget forum? Med dig själv som högste admin så finns det ingen risk för att någon annan än du själv styr det hela.

Det måste rimligtvis vara det lättaste och säkraste sättet att hindra infiltration.
Citera
2016-05-24, 10:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten789
Driver flashback en agenda?

Ja.

Citat:
Vilken är den?

Optimal yttrandefrihet.

Citat:
Är det bra eller dåligt?

Bra.
Citera
2017-06-24, 03:17
Medlem
Bahrams avatar
Vissa mod e judar om alla e det vet jag inte men jag e säker på minst 2 på V&M är judar. En annan sak e att det är naturligt att reagera som många gör. Kolla, trådar som handlar om stater som är emot israel ska bli så fuckedup med trams. Seriöst, har det här gått överstyr så det e nåt som inte står rätt till.
Sen kommer admin o nackar av varje kritik genom att inte säga nåt.
Mycket onödig spänning mellan användare, angriper andra människors religion synsätt o så fort denna lilla horstat, nämns - aaaa trams/OT.
folk reagerar på e hur mod beter sig när det kommer till israel. Sen har ni nån regel för att skydda utsatta grupper o sånt, jag e utsatt som iranie här på FB så fuck you!
En bra förklaring kan vara att många mod e judar o finns konton som e judar o judar umgås med judar o trollar fb.
Citera
2017-06-25, 18:30
Bannlyst
Citat:
Jodå, det är fullt tillåtet att skriva "regimkritiska inlägg" här på FB.

Nja, den ursprungliga "tanken med FB-Forum" tillät "regimkritiska inlägg" och d.y.l. alternativ. Sedan har det, mer eller mindre, gått utför (om än, långsamt). (Och forumet har blivit mer politiskt, än alternativt och yttrandefrihetssträvare).

Om man utvidgar begreppet regim/"regimkritiska inlägg"; från att gälla regering till även riksdag, blir det dessutom enklare för de flesta/moderatorer/gemene man, att dra slutsatser som, "judendomskritiker" heter, ibland nuförtiden, "islamkritiker" (på nutida svenska). Oavsett definition borde allt vara tillåtet, om man är "vän av ordning" på FB.

Personligen blir jag mest provocerad av att politiska fanatiker/"kritiker"/eller vad fan det nuförtiden skall heta, bokstavligen politiskt korrekt framför sin politiska "åsikt" ("jag hatar PK och "PKister", Samt oavsett politisk uppfattning; ja jag tänker på en handfull moderatorer och inte dig) inte vill, och gör sitt bästa för, att man att man skall diskutera eller göra sin röst hörd på FB!

Citat:
Det här problemet blir än värre när sådana som du blir hänvisade till Konspirationsforumet...
Nja, om man läser en handfull trådar där blir det enkelt vad som som är tillåtet där (och "hör hemma" där).
Citera
2017-06-26, 13:56
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vissa mod e judar om alla e det vet jag inte men jag e säker på minst 2 på V&M är judar. En annan sak e att det är naturligt att reagera som många gör. Kolla, trådar som handlar om stater som är emot israel ska bli så fuckedup med trams. Seriöst, har det här gått överstyr så det e nåt som inte står rätt till.
Sen kommer admin o nackar av varje kritik genom att inte säga nåt.
Mycket onödig spänning mellan användare, angriper andra människors religion synsätt o så fort denna lilla horstat, nämns - aaaa trams/OT.
folk reagerar på e hur mod beter sig när det kommer till israel. Sen har ni nån regel för att skydda utsatta grupper o sånt, jag e utsatt som iranie här på FB så fuck you!
En bra förklaring kan vara att många mod e judar o finns konton som e judar o judar umgås med judar o trollar fb.

Problemet är att du använder Israel och judar som "default setting" så fort andra ifrågasätter dina teorier, främst om Irans påstådda militära makt och militära teknologi. Oavsett vad tråden handlar om så blir det direkt tjat om judar, Israel och sionism. Då hamnar du OT, och så får du varningar för det.

Allt annat är dina egna fantasier.

Exempel på varför du blir varnad:

Användare ******: Jaha, kan du ge något exempel på att Iran är en framstående nation beträffande produktion och design av stealth-flygplan?

Bahram: Äckliga judejävel! Sionist! Alla vet att Iran är världsbäst och att det bara är judepropaganda att de är dåliga!
Citera
2017-06-29, 21:05
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Problemet är att du använder Israel och judar som "default setting" så fort andra ifrågasätter dina teorier, främst om Irans påstådda militära makt och militära teknologi. Oavsett vad tråden handlar om så blir det direkt tjat om judar, Israel och sionism. Då hamnar du OT, och så får du varningar för det.

Allt annat är dina egna fantasier.

Exempel på varför du blir varnad:

Användare ******: Jaha, kan du ge något exempel på att Iran är en framstående nation beträffande produktion och design av stealth-flygplan?

Bahram: Äckliga judejävel! Sionist! Alla vet att Iran är världsbäst och att det bara är judepropaganda att de är dåliga!

Du ljuger, ditt exempel känner jag inte igen! Har aldrig sagt så till nån. Du bullshitar. Kanske sagt nåt till forumet men du e fan knäpp som ger såna exempel. Alla har blivit bemötta med svar. Ingen har ens sagt nåt sånt att iran e framstående nation i stealthdesign.
Allt som sagts var irans robotteknologi som hotar Israel o du reagerar o tar bort. Ja Iran e bra på robotar. De e bra på drönare.
när nån håller på som du gör då e det klart nåt e fuckedup här.
Citera
2017-06-29, 21:18
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Inga konstigheter då många tycks vara politiska kommissarier åt SD.
Citera
2017-06-29, 21:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Inga konstigheter då många tycks vara politiska kommissarier åt SD.
Har du några handfasta exempel på detta? Svepande påståenden räknas ju inte riktigt, då kan man påstå vad som helst.
Citera
2017-06-29, 21:32
Medlem
Denoms avatar
Varför skulle Flashbacks forum vara av något värde för en särskild judisk agenda? Jag trodde MSM anklagades av antisemiter för att bedriva en judisk agenda och Flashback är såvitt jag vet ganska avskytt av MSM-journalister så hur går det ihop egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in