Citat:
Ursprungligen postat av
quicksand
Albanien var inte med i Balkankriget, men kanske migrationsverket hade svårt att skilja albaner från Albanien från albaner från Kosovo.
Det rör sig om Kosovoalbaner som har en mångårig konflikt med araber. Konflikten har blivit "ärvd" för den har pågått i minst 15 år vad jag vet & är från början baserad på att någon blev rånad av den andra grupperingen, därefter vidtog diverse hämnd & heders-tjafs & det hela eskalerade. Så en del av dom som är aktiva i konflikten idag levde inte ens när det hela startade.
Nu rör det sig givetvis även om konflikter kring knarkhandel & annan kriminalitet.
Sen vet jag inte hur bra dessa grupper kommer överens på annat håll, men här hatar dom verkligen varandra. Även icke-kriminella araber, som jag känner personligen, svär & spottar så fort dom ser en av dess Kosovoalbaner & kallar dom hundar, apor & grisar. Så konflikten verkar ha spritt sig långt utanför de brottsaktiva kretsarna.
Jag har även sett & hört albanska småungar skrika "Arabjävel" när det kommit förbi någon arab i sin sönderstylade Blocket-BMW.