2016-05-21, 23:38
Medlem
Bertil85s avatar
Hej.

Jag ska grilla på min nya webergrill; jättedyr grill jag vet. Mitt i natten också dhu...
Dessutom så använder jag mig utav webergrillbricketter; jättedyra dem med kan jag lova.
Då kommer vi till frågan;

Ska jag skiva falukorven som jag tänkt grilla eller ska jag slänga på den hela ?
Citera
2016-05-21, 23:43
Medlem
Som alla riktiga grillare vet så är helgrillad falukorv bäst, den blir saftigare helt enkelt, man får även ut smaken från det fina köttet den innehåller.
Citera
2016-05-21, 23:44
Medlem
Bertil85s avatar
Ok så den blir torr annars ?
Citera
2016-05-22, 00:15
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ok så den blir torr annars ?

Om grillen är sprojlans ny skulle jag rekommendera dig att först gnugga grillgallret med en bit rå potatis innan du slänger på korven, annars riskera den att bränna fast och då blir det väldigt torrt.

Precis så som det instrueras här.
Resultatet visas här.

Skivorna blir ju per automatik tunnare än hela korven och ju tunnare korv desto snabbare sticker vätskan.

Så, det får väl bli ett: "Ja, den kan bli det."
Senast redigerad av Allaballawalla 2016-05-22 kl. 00:19.
Citera
2016-05-22, 02:07
Medlem
christerys avatar
Kör indirekt på grillen, skiva korven men inte helt igenom och släng i ost och skivad lök i skårorna. Skulle låta grillen stå och bränna in sig ett tag innan - när den är helt ny. Men du kan köra korven på bleck/plåt då du kör indirekt. Senap använder några, men jag tycker det skall på då man käkar.

Du kan förkoka lite potatis och sen grilla dom färdiga på den delen över glöden, jag tycker den inte behöver sås till. Men vill du nu ha det så duger senap, ketchup eller faktiskt majonnäs (upptäckte det för ett år sen).
Citera
2016-05-22, 10:12
Medlem
Bertil85s avatar
Korven blev god ska jag berätta. Tack för svaren.
Korven var den billigaste jag kunde hitta och den blev bra.

Jättedyr grill också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in