Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-09, 15:12
  #637
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukramare
Nån mer som inte får anslutning via flashback VPN nu?
Funkar fint, tappade kontakten för ett par veckor sen momentant men annars har det fungerat bra det senaste.


en grej jag märkt är att ibland funkar inte reconnect utan då får man koppla ned och sen koppla upp, har du testat nåt sånt?
Citera
2023-09-09, 19:38
  #638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Funkar fint, tappade kontakten för ett par veckor sen momentant men annars har det fungerat bra det senaste.


en grej jag märkt är att ibland funkar inte reconnect utan då får man koppla ned och sen koppla upp, har du testat nåt sånt?

Kan det vara att vissa internetleverantörer blockerar VPN på nåt sätt?
Citera
2023-09-09, 20:31
  #639
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukramare
Kan det vara att vissa internetleverantörer blockerar VPN på nåt sätt?
Inte hört om nån svensk isp som skulle göra det.
Citera
2023-09-10, 00:08
  #640
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Varför ens använda Flashback VPN? Jag förstår det bokstavligen inte, när vettigare alternativ finns.
Varför betala ungens fotbollslag när nåt random lag i Somalia får ut mer av pengarna?
Man kanske vill stödja något man uppskattar, t ex Flashback i det här fallet?
Citera
2023-09-10, 11:30
  #641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Varför betala ungens fotbollslag när nåt random lag i Somalia får ut mer av pengarna?
Man kanske vill stödja något man uppskattar, t ex Flashback i det här fallet?
Personligen tycker jag man ska stötta den bästa produkten. Och de 50 kr i månaden du betalar för Flashback VPN kan ge dig en betydligt stabilare tjänst på flertalet olika tjänster. Till lägre pris i många fall.

Personligen är jag osäker på om pengarna för Flashback VPN går till Flashback forum. Det är inget som jag någonsin sett admin nämna iaf.
Citera
2023-09-10, 12:17
  #642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inte hört om nån svensk isp som skulle göra det.

Jävligt märkligt iaf. Körde på Flashback VPN ett tag genom Tele2, sen helt plötsligt slutade det bara funka. Kan connecta till Flashback VPN men ingen trafik går igenom.
Citera
2023-09-10, 15:41
  #643
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukramare
Jävligt märkligt iaf. Körde på Flashback VPN ett tag genom Tele2, sen helt plötsligt slutade det bara funka. Kan connecta till Flashback VPN men ingen trafik går igenom.
Jag har tele2, kör du mobilt kanske? jag kör via kabeltv
Citera
2023-09-10, 17:02
  #644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag har tele2, kör du mobilt kanske? jag kör via kabeltv

Är det nåt som gör att mobilt inte skulle funka, ffa att det slutar funka helt plötsligt?
Citera
2023-09-10, 20:23
  #645
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukramare
Är det nåt som gör att mobilt inte skulle funka, ffa att det slutar funka helt plötsligt?
Rent allmänt, jag surfar med mobilen och ibland navänder jag mobilen som hotspot för surfplattan och tycker det kan fungera lite si och så och använder inte vpn för dessa enheterna, kör jag wifi med fast internet så märker jag att det fungerar mer stabilt.

Datorn är enda jag kör vpn på.

Redigerat:
min mobila leverantör är telenor.
Citera
2023-09-15, 14:20
  #646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Rent allmänt, jag surfar med mobilen och ibland navänder jag mobilen som hotspot för surfplattan och tycker det kan fungera lite si och så och använder inte vpn för dessa enheterna, kör jag wifi med fast internet så märker jag att det fungerar mer stabilt.

Datorn är enda jag kör vpn på.

Redigerat:
min mobila leverantör är telenor.

Weird. Så fort jag dumpade Tele2 så började det funka utan problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback