Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-25, 22:25
  #157
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Fascinerande att bland alla svaren/kommentarerna där på sidan så är det uteslutande pursvenska kärringar som köper historian med hull och hår även om de samtidigt medger att "historians sanningshalt inte spelar någon roll" eftersom "historian är så full av kärlek". Inte för att jag kommer att ligga sömnlös direkt, men nog tusan är det extremt märkligt att hans bakgrund skiftar mellan varje artikel som görs...?! Men vad gör det, historian är ju så full av kärlek! Samt kanske en och annan osanning...

Jag tror helt enkelt att det är just purse ska kärringar som är pantade nog att lita på en sådan mytoman. Hans landsmän känner ju mycket väl till hur dessa ljuger och bedrar jämnt och ständigt så det är därför dessa har otroligt lätt för att syna denna individ. Hela hans historia är en enda stor lögn. Frågan är om Comviq varit med och konstruerat dessa lögner eller om man bara köper allt skit han kläcker ur sig?
Citera
2016-05-25, 22:34
  #158
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spymaster
varför bry dig om en liten beta skådis som fins idag och imorgon så är han borta...

Därför att denna betaskådis har förpesta rutan i flera år nu och det som till en början var en patetiskt liten multikultiskit har utvecklats till att man vill tuta i befolkningen att Sverige minsann tar emot den arabiska eliten.
Citera
2016-05-25, 22:40
  #159
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow

Men TS snälla sluta dra in dina teorier om att comviq försöker hjärntvätta folk politiskt etc. Araber är en ganska stor konsumentgrupp så det kan väl lika gärna vara därför. Tråden ligger i skvaller och inte politik och det sänker kvaliten när du skriver massa osammanhängande resonemang och bråkar med psykiskt instabila flagelle och linsanity så att flera sidor i rad blir helt utan ny information. Trådkvaliten är så låg med allt detta strunt.

Sen om du anser flagelle och linsanity troll så sluta mata dem.

Du kak inte förneka att TV, Tidningar, reklam och filmer har som syfte att hjärntvätta eller tuta i folk åsikter. Jag säger knappast att det är hela syftet men det är en av anledningarna. Bara att titta på alla dessa HBTQ/feminism-reklamer från exempelvis Arla där man vill tuta I folk hur "vanligt" det är med kvinnliga bönder eller hur fjolliga man vill att de svenska männen sk vara genom att som en total kontrast mot hur man målar upp det kvinnliga könet visar på metrosexuella bögar som gör matselfies och ser ut som någon från en prideparad. Hjärntvättnikg genom reklam kan helt enkelt knte förnekas och hår försöker Comviq visa på mystiken I dessa smutsataber som komme hit. Man ska känna att alla dessa säkert har någon sådan fantastisk historia och att dom är födda till att vara hjältar. Har du någonsin sett en svensk reklam där en blatte blir lika patetiskt utmålad som denna Krister eller som den metrosexuella fjollan i Arla reklamen? Jag vill tro på dig och det hde varit fantastiskt om jag hade fel men tyvärr verkar jag ha rätt.
Citera
2016-05-25, 22:45
  #160
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Det är just därför folk i tråden ifrågasätter TS idioti, han kan inte bestämma sig vad det är han är sur och vilka konspiratoriska teorier han tror på.

Psykiskt instabil är en individ som blir besatt av en gammal irakisk reklamskådespelare och som ägnar massa tid åt konspiratoriskt nonsens.

Det är snarare du som med näbbar och klor försöker förstöra tråden med dina konstanta trollningar. Sen verkar du även ha feta problem med läsförståelsen för jag har gång på gång förklarat för dig att anledningen till varför jag hatar denna reklam är pga att man tillåter en mytoman sprida sina lögner och samtidigt försöker man måla upp en flykting en som en mystisk varelse med en hjältehistoria. Det är inte första gången man försöker sätta araber i ett positivt ljus och återigen använder man rena och skära lögner för att försöka åstadkomma detta. Därför är det viktigt att syna dessa mytomaner till vilket pris som helst. Muslimer och framförallt araber är inga hjältar utan parasiter och inget annat. Detta bevisar Tariq klart och tydligt med sina sagor.
Citera
2016-05-25, 22:49
  #161
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Den artikeln exponerar dock Comviq mer än den exponerar Karim.

Dessutom är det känt sedan länge att personer och miljöer i reklamfilmer faktiskt aldrig är det de utger sig för att vara.

Pepsodent's "Jag är inte bara tandläkare utan även mamma" som visade sig varken vara tandläkare eller mamma, är väl det tydligaste exemplet här?

Men varför försöker man då skapa speciella reklamfilmer med hans "påstådda" livshistoria som ska baseras på hans "verkliga" liv. Hade det varit en saga precis som karaktären Karim så hade jag inte brytt mig men här tar man det ett steg längre genom att i både TV och tidningar utmåla den mytoman som någon irakisk kultfigur som har gjort allt man kan tänka sig. Man försöker helt enkelt visa senskarns hur duktiga och tappra dessa araber kan vara men istället för att försöka f tag i någon som verkligen varit med om fantastiska grejer så välj man istället att exponera denna mytoman ens lögner och samtidigt försök vinna billiga sympatipoäng så här i dessa flyktingtider. Konstigt att man inte nämnt hans livshistoria innan denna flykting katastrof blev allvarlig. Jag tror inte på sådana här sammanträffanden.
Citera
2016-05-25, 23:02
  #162
Avstängd
affekaffes avatar
Här har vi ett ganska talande citat för alla nötter som inte tror på att reklamfilmer även kan ha som syfte att manipulera och hjärntvätta folk.

"Budskapet ”prata mer” är dubbelbottnat, visst finns det en kommersiell bit i det, men det viktiga här är det större budskapet om förståelse och ett öppet samhälle, säger Mimmi Sköldberg till Dagens Media."

"– Jag tror att folk gillar när större aktörer som har kraften att ta ställning för någonting, faktiskt gör det. Jag hoppas och tror att folk kommer att känna att kampanjen har ett starkt budskap som ligger i tiden, och att vi som företag tar ställning för en öppnare värld."

http://www.dagensmedia.se/marknadsfo...-karim-6543318

Jag kräks på denna sk "öppenhet".
__________________
Senast redigerad av affekaffe 2016-05-25 kl. 23:19.
Citera
2016-05-26, 20:39
  #163
Medlem
Affekaffe har 100% rätt.
Comviq försöker försköna bilden av dom jävla araberna.
Jävla värdelösa journalister som inte klarar av någonting längre.
Citera
2016-05-26, 21:23
  #164
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-chingatumadre
Affekaffe har 100% rätt.
Comviq försöker försköna bilden av dom jävla araberna.
Jävla värdelösa journalister som inte klarar av någonting längre.

Frågan är om dessa idioter gör detta medvetet eller om de är så jävla naiva och blåögda att man tror på dessa grottmänniskor. Hela denna äckliga reklam och tajmingen när den började sändas (Mitt i århundradets "flyktingkris") dryper av planering och lömska baktankar.
Citera
2016-05-26, 23:33
  #165
Avstängd
affekaffes avatar
http://alkompis.se/طا&#1...5;ي-595/

Här har vi ytterliggare en lögn där vår allas Tariq påstår att han kan översätta böcker från arabiska till svenska medan han i en annan intervju klagat på att han var för gammal når han kom till Sverige och därför pratar sämre än andra årets SFI-studenter. Varför känner denna människa tvånget att ljuga och bedra alla runt omkring sig?

Dessutom gör han sken av att han efter dessa reklamfilmer har blivit en superstjärna i Sverige och att barn och ungdomar går runt på stan och använder hans punchlines samt att han är älskad av det svenska folket. Lol jag bara garvar och garvar ät denna tragiska individ.

Om jag inte nämnt det tidigare så vill jag även göra er uppmärksamma på att han i denna intervju påstår sig ha lärt upp många "framgångsrika" sångare i arabländerna och att han dessutom var en professionell ryttare som ger tips och råd till världseliten. Detta blir verkligen bara bättre och bättre. Sen får man heller inte glömma att han påstår I denna artikel att han är så pass känd i Sverige att han måste gå runt med hatt och solglasögon men att folk ändå känner igen honom och ständigt stoppar honom på stan.
Citera
2016-05-27, 00:22
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
http://alkompis.se/طا&#1...5;ي-595/

Här har vi ytterliggare en lögn där vår allas Tariq påstår att han kan översätta böcker från arabiska till svenska medan han i en annan intervju klagat på att han var för gammal når han kom till Sverige och därför pratar sämre än andra årets SFI-studenter. Varför känner denna människa tvånget att ljuga och bedra alla runt omkring sig?


Du har material nog nu att skriva ett kompendium som avslöjar honom rakt av och som du kan publicera på din egna hemsida rakt av utan att riskera åtal för förtal.

Varför gör du inte det?


Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Dessutom gör han sken av att han efter dessa reklamfilmer har blivit en superstjärna i Sverige och att barn och ungdomar går runt på stan och använder hans punchlines samt att han är älskad av det svenska folket. Lol jag bara garvar och garvar ät denna tragiska individ.

Personligen garvar jag åt alla som slösar bort sin tid med att titta på TV. Vi garvar alla åt olika saker. Du garvar åt Karim och hans tittare, jag garvar åt Dig mm. När tar garvet slut? Vem av oss kvävs av garvet först? Den som slösar bort sin tid på att förfölja och garva åt en nobody, eller den som slösar bort sin tid på att följa och garva åt en nobody som förföljer en nobody?


Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Om jag inte nämnt det tidigare så vill jag även göra er uppmärksamma på att han i denna intervju påstår sig ha lärt upp många "framgångsrika" sångare i arabländerna och att han dessutom var en professionell ryttare som ger tips och råd till världseliten.


Du har redan övertygat mig (sedan långt före ditt senaste inlägg).


Jag kan tydliggöra min övertygelse med följande liknelse (som bara betyder något för de som gillar att förfölja scammers och har gjort så i flera år):

Om Mehran Keshe är Fetmjölk, så är Comviq-Karim Minimjölk.


Comviq-Karim är en lågnivåbedragare i klass med "Gissa under vilken kopp kulan ligger"-gatuartister.
Citera
2016-05-27, 00:26
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Här har vi ett ganska talande citat för alla nötter som inte tror på att reklamfilmer även kan ha som syfte att manipulera och hjärntvätta folk.


Är du hemskolad eller?

Att Reklam är designat för att både vilseleda och manipulera var något vi lärde oss i Hemkunskapen redan i 7'an.
pfffff.
Citera
2016-05-27, 00:35
  #168
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Är du hemskolad eller?

Att Reklam är designat för att både vilseleda och manipulera var något vi lärde oss i Hemkunskapen redan i 7'an.
pfffff.

Haha vilken idiot du är. Läs vad folk skrivit så får du se att det enbart var ett svar till nötter som inte fattar att reklam kan ha en manipulerande och hjärntvättade effekt. Jag är nästan säker på att du var en av dom nötterna som nu låtsas vara beläst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback