2016-05-22, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Du har rätt. Jag gjorde misstaget att skriva in "guld" som sökord när jag letade.

No worries. Alla kan missa saker och ting.
Citera
2016-05-22, 20:33
Bannlyst
Tydligen så har vår lilla vän Tariq ett företag. Troligtvis är det från detta företag han fakturera sina kunder (Comviq). Hade vart kul att få reda på hur mycket han drar in på sina lögner....

Jadara enskild firma

http://mobil.allabolag.se/viewcompany.php?orgnbr=440723MJMA
Citera
2016-05-23, 13:48
Medlem
varför bry dig om en liten beta skådis som fins idag och imorgon så är han borta...
Citera
2016-05-23, 14:38
Medlem
Freders avatar
Ni som tycker att det inte spelar någon roll, är ni glada över att svensk media är full av Björn Ranelid, Robert Aschberg och Jan Guillou? Det är vad som händer om man inte exponerar en mytoman tidigt. Då får man se spaltmeter av artiklar i media i flera år som stryker deras gigantiska egon medhårs.

Sedan är det heller ingen konspirationsteori att Comviq visar upp Tariq Alkhizai som idealflyktningen. Han uppfyller precis alla krav; han har levt ett helt fantastiskt liv, är driven och kapabel, vilket leder till att Sverige kommer tjäna massor på att ta emot sådana som han, dessutom älskar han Sverige och ville hit helst av alla länder i världen.

Det är ju mycket viktigt, för det finns inget värre för en svensk mångkulturalist än en flykting som kommer till Sverige och sedan inte är tacksam och kanske till och med klagar. Det såg vi t.ex. när flyktingar klagade på att maten var för dålig, då vände även mångkulturalisterna lite grann och sade att flyktingarna borde skärpa sig och vara tacksamma. Hela poängen med att förespråka mångkultur är ju att man ska känna sig som en god människa och om människorna man "räddar" bara ger skit tillbaka så faller ju allt, de ska helst stå lyriska och berätta hur fantastiskt Sverige är och hur otroligt goda svenskar är.

Att Tariq Alkhizai har stora mängder kontanter i madrassen ger en annan bild än en person som litar på vårt samhälle. Visst, det är symptomatiskt för folk som kommer från ett land där det inte går att lita på myndigheterna, men då ska man heller inte ge uttryck för att han litar på det svenska samhället fullt ut.
Citera
2016-05-23, 16:48
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djgoebbels
Detta hjärntvättande har pågått länge. Mediasverige har i åratals indoktrinerat folket att svenskar är dumma och klantiga. Ta Stefan och Krister, propagandabuskisen där svensken ska acceptera att han är dum. Iprenmannen spelar på underlägsenhet, ska visa att svenskar är korta och underlägsna andra. Men det går längre än reklamer. Sällskapsresan-filmerna anspelar på samma saker - svensken är dum, blyg, töntig, och klantig. Sällskapsresan-filmerna är bland de mest kända svenska filmerna genom tiderna. Tillfällighet? Knappast. Ren och skär kommunistpropaganda.

Men värst är nog Håkan Hellström. Så många lögner och historier som inte blivit granskade. Istället omhuldas han på alla stora tidningar. Han är en bluff och helt sjuk! Helt kär i Brasilien och har blandat in brasilianska drag i sina låter. Tillfällighet? Knappast. Ännu ett sätt att multikulturalisera Sverige och förstöra vår kultur.

Efter Comviq-Karim hoppas jag vi också tar oss an dessa bedragare.

Huvudet på spiken. TS kanske borde fokusera på fakta och gräv om personen i fråga istället för teorier om hjärntvätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Text

Du kan tamigfan dra åt helvete. Flagelle med. Varför skriva 15 inlägg över flera dagar i en tråd i kändiskvaller för att du tycker "kändisen" är obetydlig? Det enda du skriver är ju i princip om och om igen att TS är besatt och trådens ämne obetydligt. Då kanske du kan gå in i en annan tråd du inte finner helt ointressant. Undrar hur många inlägg du skulle lyckas göra på ett ämne som faktiskt intresserar dig. 60?

Känns som om du och flagelle medvetet förstör tråden, hur kul tror det är att läsa igenom flera sidor av dig bråka med TS över eventuella psykiska problem ni har.... Du har inte nödvändigtvis fel vad gäller TS psykiska hälsa men det kanske är något för psykforat? Om ämnet är obetydligt eller ej är väl subjektivt och du ser inte mig gå in i någon skvallertråd om någon big brother kändis och skriva femton jävla inlägg om hur oviktig personen i min mening är, för jag går inte ens in i tråden.

OnT:
Bra att ni exponerar lögner och tycker man ska exponera dåliga journalister så de har lite anledning att åtminstone försöka bedriva seriös journalistik.

Men TS snälla sluta dra in dina teorier om att comviq försöker hjärntvätta folk politiskt etc. Araber är en ganska stor konsumentgrupp så det kan väl lika gärna vara därför. Tråden ligger i skvaller och inte politik och det sänker kvaliten när du skriver massa osammanhängande resonemang och bråkar med psykiskt instabila flagelle och linsanity så att flera sidor i rad blir helt utan ny information. Trådkvaliten är så låg med allt detta strunt.

Sen om du anser flagelle och linsanity troll så sluta mata dem.
Senast redigerad av Drinkycrow 2016-05-23 kl. 16:51. Anledning: stavfel
Citera
2016-05-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spymaster
varför bry dig om en liten beta skådis som fins idag och imorgon så är han borta...

Han är en av de största reklamfilms-profilerna i Sverige och har figurerat i rutan ganska länge nu.
Citera
2016-05-24, 20:53
Medlem
tlcswes avatar
http://www.expressen.se/dinapengar/hard-kritik-mot-bluffen-i-comviqs-reklamfilm/
Citera
2016-05-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
http://www.expressen.se/dinapengar/hard-kritik-mot-bluffen-i-comviqs-reklamfilm/

Den artikeln exponerar dock Comviq mer än den exponerar Karim.

Dessutom är det känt sedan länge att personer och miljöer i reklamfilmer faktiskt aldrig är det de utger sig för att vara.

Pepsodent's "Jag är inte bara tandläkare utan även mamma" som visade sig varken vara tandläkare eller mamma, är väl det tydligaste exemplet här?
Citera
2016-05-25, 00:41
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Vad är det man brukar säga, lika barn leka bäst men kanske lika barn känner varandra bäst. Läs hur alla araber misstror denna klåpare på comviq facebooksida. Jag visste att det var en del som misstror denna mytoman.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154145843727953&id=16354667 2952&refsrc=https%3A%2F%2Fm.facebook.com%2FComviq% 2Fvideos%2F10154145843727953%2F

Det kommer även fram väldigt intressanta uppgifter om att det enbart var bathpartister och andra kollobratör som kunde uppnå officersrang i armen. Mystiken tätnar. Inte noga med att han är en mytoman, nu finns risken att han stämplas som Saddamsympatisör om det nu stämmer att han var en officer.

Fascinerande att bland alla svaren/kommentarerna där på sidan så är det uteslutande pursvenska kärringar som köper historian med hull och hår även om de samtidigt medger att "historians sanningshalt inte spelar någon roll" eftersom "historian är så full av kärlek". Inte för att jag kommer att ligga sömnlös direkt, men nog tusan är det extremt märkligt att hans bakgrund skiftar mellan varje artikel som görs...?! Men vad gör det, historian är ju så full av kärlek! Samt kanske en och annan osanning...
Citera
2016-05-25, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Det är ju fan skillnad på vilseledning med produkter och tjänster men här har vi lögner om personen Tariq Alkhizai . Det har inget med produkten att göra utan det man försöker göra är att skapa sympati för den stereotypiska araben och använder comviq som en anledning till att kunna basunerar ut denna propaganda. Dom säger att hans historia är baserad på verkligen händelser men det har visat sig vara lögner. Så varför fortsätter media och comviq att prmota denna lögnare om man inte har något bakomliggande syfte som knappast rör sig om att sälja fler kontantkort.
Nja, det är trots allt en del av varumärket och hur de vill sköta sin branding. Varför tror du att comviq skulle lägga såhär mycket energi på att inte marknadsföra något? Det är ju tokigt.
Citera
2016-05-25, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, du är allt en hysteriskt rolig människa, känns som du tror lite väl mycket om dig själv.
Så jag samlade mod under en hel dag för att våga bemöta en främling på ett anonymt forum gällande en tråd som berör en man som spelar en karaktär i en Comviq-reklam, det var allt det mest löjliga jag har hört!

Jag gillar även det faktum att du hittar på saker om folk när de inte håller med dig, det är inte bara fjantigt utan väldigt oärligt.

Jag ifrågasatte endast din besatthet kring en obetydlig äldre man som spelar en värdelös karaktär i en värdelös reklam. Sedan ifrågasatte jag även dina absurda teorier kring andra inflytanden i det hela, du verkar väldigt konspiratorisk och paranoid som individ.

Du tillför inte tråden ett skit precis så som du inte tillför ett skit i andra trådar. Det är fascinerande hur man lyckas skaffa tid och trolla utan att egentligen vara någorlunda bra på det man gör. Kan tänka mig att du är en sån där iransk besserwisser som ska säga emot allt och alla men blir trampad på gång på gång och det märks när du brusar upp så att din ådra på pannan nästan spricker. Du verkar inte besitta någon vidare kunskap gällande detta ämne så jag är som jag nämnde tidigare helt klar med dig. hälsa din idol Tariq.
Citera
2016-05-25, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Nja, det är trots allt en del av varumärket och hur de vill sköta sin branding. Varför tror du att comviq skulle lägga såhär mycket energi på att inte marknadsföra något? Det är ju tokigt.

Det är klart att tanken är att man även vill sälja kontantkort men det betyder knappat att det är reklamfilmens hela syfte. Det är knappast en nyhet att folk använt både reklamer och andra program i hjärntvättningssyfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in