Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 18:41
  #1
Medlem
Någon som vet hur man fixar så att jag kan ansluta datorn till mobilen? Hemma kan jag ansluta till våran vanliga bredband via router , men det går inte att ansluta via hotspot på mobilen?

Nu när jag har återställt datorn så är det bara en ikon på en dator med en nätverkskabel och en röd cirkel med ett kryss i? Det enda som händer när jag trycker där så kommer nätverkslistan upp och det står "Inga nätverk är tillgängliga" samt "felsök" ?

Nu har jag testat det jag klarar av men inget har fungerat. Återställer hela datorn som som sagt förhoppning att det skulle avhjälpa problemet men icke!

Windows 8 är installerat på datorn..

Blir galen snart!

Tack på förhand!
Citera
2016-05-18, 18:50
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det finns flera saker som kan vara fel. En av dem är drivrutinen till det trådlösa nätverkskortet. Om du installerat om hela Windows är det inte säkert att den drivrutinen finns.

Det kan också vara så att det trådlösa nätverkskortet är inaktiverat, t.ex. genom att du kommit åt en snabbtangent för den funktionen bland funktionstangenterna på översta raden (F1-F12).
Citera
2016-05-19, 11:28
  #3
Medlem
Det står "Kortet Ethernet fungerar inte"

Flygplansläget är inaktiverat men det går inte ens ens att söka efter trådlösa nätverk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback