• 1
  • 2
2016-05-18, 12:47
Medlem
paras0nics avatar
Jag är helt såld på skiten. Det började med Anderson Silva och hans makalösa sparkar. Men blev riktigt hooked i och med hypek angående McGregor och Aldo. Fyfan vilket trashtalk. Men nu vill jag in djupare. Jag kan alla champions och no1 contenders men skulle gärna vilja hitta en bra UFC blogg och ta reda på lite intressant fakta om prospects och dylikt. Bli mer bildad i sporten helt enkelt.

Citera
2016-05-18, 13:23
Medlem
MMAnytt.se. Kanske inte det bästa men lättöverskådlig o de tar upp det mesta som är aktuellt.

ufcjunkie.com är en mer djuplodande sida om allt kring UFC o de kan ta en stund innan man har grepp om det men är värt mödan.

fightermag.se. Bihang till Fighter Magazine och kan kompletteras väl med övrigt då de även har ett bra öga inom Sverige.

Utöver det kommer du nog rätt långt på att följa cirkusen som sådan. Siterna o reklamen runt presenterar respk individ inför en gala relativt väl.

Du lär få massa tips dock, jag är inte alldeles särdeles kunnig.
Citera
2016-05-18, 14:09
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikkie
MMAnytt.se. Kanske inte det bästa men lättöverskådlig o de tar upp det mesta som är aktuellt.

ufcjunkie.com är en mer djuplodande sida om allt kring UFC o de kan ta en stund innan man har grepp om det men är värt mödan.

fightermag.se. Bihang till Fighter Magazine och kan kompletteras väl med övrigt då de även har ett bra öga inom Sverige.

Utöver det kommer du nog rätt långt på att följa cirkusen som sådan. Siterna o reklamen runt presenterar respk individ inför en gala relativt väl.

Du lär få massa tips dock, jag är inte alldeles särdeles kunnig.

Guldvärt Bugar och bockar.
Citera
2016-05-18, 14:12
Medlem
mmas avatar
Citat:

Så hette faktiskt mmajunkie tidigare, antar att UFC inte var sån nöjda och tvingade dom ändra namn sen tog adressen.

http://mmajunkie.com/ tycker jag är bästa siten för nyheter. Har du mycket tid att döda dagligen så släpper dom två timmar långt podcastavsnitt VARJE DAG också. Dom är riktigt riktigt bra.
Citera
2016-05-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Så hette faktiskt mmajunkie tidigare, antar att UFC inte var sån nöjda och tvingade dom ändra namn sen tog adressen.

http://mmajunkie.com/ tycker jag är bästa siten för nyheter. Har du mycket tid att döda dagligen så släpper dom två timmar långt podcastavsnitt VARJE DAG också. Dom är riktigt riktigt bra.

Åh. Tack för korrigeringen. . Vilken tur att jag safeade i mitt inlägg o underströk att jag inte har järnkoll
Citera
2016-05-18, 15:51
Medlem
mmas avatar
Citat:
Åh. Tack för korrigeringen. . Vilken tur att jag safeade i mitt inlägg o underströk att jag inte har järnkoll

Nej du hade inget fel i det du skrev, jag berättade bara vad sidan var för några år sen =) Både UFCjunkie och mmajunkie är användbara helt klart.
Citera
2016-05-18, 21:58
Medlem
Mx_1337s avatar
Läs de stora nyhetssidorna (mmajunkie, mmafighting, bloodyelbow osv), kolla på galorna, kolla de gamla galorna osv.
Citera
2016-05-18, 22:24
Medlem
MentosFruitcores avatar
Förutom allt ovan, dra till reddits mma-sub så hittar du en hel massa info, diskussioner etc.
Citera
2016-05-19, 00:05
Medlem
RonaldoUtds avatar
Dessa youtube-kanaler är värda att prenumerera på

https://www.youtube.com/user/MMAFightingonSBN/videos

https://www.youtube.com/user/TheFightNetwork/videos

https://www.youtube.com/user/UFC/videos
Citera
2016-05-20, 00:20
Medlem
-Kolla gamla matcher finns mycket på dailymotion och piratebay. Fightpass också.

- Lyssna på intervjuer från fighters.

- Följa fighters på sociala medier

- Lyssna på olika mma podcasts finns många men beror väl på din smak. Fighter and the kid och rogan experience samt mma hour är väl de största även om de snackar om mycket utanför mma också.

Sen är det väl att kolla mycket från andra organisationer både gamla och nya. Pride,strikeforce,wec och pancrase för klassisk mma sen bellator,wsof,one fc, osv för nytt.
Citera
2016-05-20, 09:53
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
- Lyssna på olika mma podcasts finns många men beror väl på din smak. Fighter and the kid och rogan experience samt mma hour är väl de största även om de snackar om mycket utanför mma också.

Välj då framförallt mma hour och mmajunkie. Där har du renodlade och riktigt bra podcasts.
Citera
2016-05-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Jag är helt såld på skiten. Det började med Anderson Silva och hans makalösa sparkar. Men blev riktigt hooked i och med hypek angående McGregor och Aldo. Fyfan vilket trashtalk. Men nu vill jag in djupare. Jag kan alla champions och no1 contenders men skulle gärna vilja hitta en bra UFC blogg och ta reda på lite intressant fakta om prospects och dylikt. Bli mer bildad i sporten helt enkelt.

det mesta har väl egentligen redan tagits upp, att nöta matcher, eventuellt börja träna en kampsport själv, mycket man kan lära sig teoretiskt men vid praktiskt utförande får man en liten "aha" upplevelse i många moment. sikta in dig på 2-3 divisioner som du tycker är mest intressant och kolla upp varje fighters från C till top 15, se deras starka sidor och deras svagheter, rörelser, deras stance hur balansen är etc.

från en super nörd till en annan, du vet inte vad du ger dig in på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in