2016-05-18, 09:26
Bannlyst
Ibland tycker jag Enslaved nämns för lite som ett av de bästa Black Metal-banden! Jag tycker själv bandet är fenomenalt och hör till bland de bästa inom Black Metal, jag har alltid tyckt om Enslaved, sjukt bra musik.

Frost och Eld är legendariska skivor enligt mig. Kanske enligt er också?

Tycker ni om Enslaved? Vilka skivor gillar ni med dom?
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2016-05-18 kl. 09:30.
Citera
2016-05-18, 10:15
Medlem
Lyssnar för lite på metal nu för tiden. Men Isa är bra, och Ruun ännu bättre. Senaste skivan har jag inte hört.
Citera
2016-05-18, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Lyssnar för lite på metal nu för tiden. Men Isa är bra, och Ruun ännu bättre. Senaste skivan har jag inte hört.
De är också oerhört bra plattor. Hail Enslaved!
Citera
2017-01-21, 20:00
Jag tycker senaste "In times" är den bästa skivan hittills men då har jag inte hört de tidigaste alstren. Jag har väl hört skivorna från "ISA" och framåt och eftersom jag tycker att bandet blir bättre och bättre ganska så linjärt med varje ny skiva, har det inte blivit av att jag gått längre bak i katalogen.
Citera
2020-12-02, 17:21
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
De är också oerhört bra plattor. Hail Enslaved!

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag tycker senaste "In times" är den bästa skivan hittills men då har jag inte hört de tidigaste alstren. Jag har väl hört skivorna från "ISA" och framåt och eftersom jag tycker att bandet blir bättre och bättre ganska så linjärt med varje ny skiva, har det inte blivit av att jag gått längre bak i katalogen.

BUMP!

Har aldrig varit en BM-fantast på något sätt utan det började och slutade med Mayhem, Marduk och Immortal ungefär.

Var som ung mer intresserad av svenska Death-scenen såsom Dismember och Entombed etc.

Jag har sett namnet Enslaved i skymundan men aldrig lyssnat på de men nu gav jag den senaste skivan Utgard en chans och jag är tämligen imponerad!

Homebound är ett mästerverk.

Lyssnar ni fortfarande på Enslaved? Vilka är guldkornen som jag har missat?
Citera
2022-08-26, 05:14
Medlem
HasseBanans avatar
Lyssnade på Black Metal när det "begav sig" då jag var i tonåren tidigt 90-tal. Enslaved är nog ett av få band jag fortfarande tycker är bra och lyssnar på ibland, men mina favoriter är ju de tidiga alstren, EP:n "Hordandes land" och första fullängdsskivan "Vikingligr Veldi". Låten "Lifande lif undir hamri" är ju verkligen ett episkt stycke.
Citera
2022-08-26, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Lyssnade på Black Metal när det "begav sig" då jag var i tonåren tidigt 90-tal. Enslaved är nog ett av få band jag fortfarande tycker är bra och lyssnar på ibland, men mina favoriter är ju de tidiga alstren, EP:n "Hordandes land" och första fullängdsskivan "Vikingligr Veldi". Låten "Lifande lif undir hamri" är ju verkligen ett episkt stycke.
Vad tycker du om deras nya låt Kingdom?

Introt på låten låter likt Power Metal mera och det är mera ren röst.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2022-08-26 kl. 08:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in