2016-06-22, 14:00
Medlem
Grovt sett verkar det inte bättre än att när det gäller dom bättre säljjobben så måste man ha utbildning som civilingenjör annars blir det TM och då ligger man på 10-15 efter skatt.

Verkar inte finnas något mitt i mellan
Citera
2016-06-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Grovt sett verkar det inte bättre än att när det gäller dom bättre säljjobben så måste man ha utbildning som civilingenjör annars blir det TM och då ligger man på 10-15 efter skatt.

Kan du åtminstone tänka dig en treårig utbildning? Tänk på att det är en investering för hela livet! Men annars ja, kör på TM om det är det bästa du kan få. Med den erfarenheten plus någon (helst teknisk) utbildning bör du ganska snabbt kunna få mer kvalificerade jobb.

Lycka till!
Citera
2016-06-23, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lkpg1997
Sitter och kollar arbetsförmedlingen dagligen och det kommer ju upp massa olika säljjobb men vet inte vad som är bra eller inte. Finns det något man ska undvika att sälja och finns det något man absolut vill sälja som man kan tjäna mycket på?

Du nämnde att någon på ditt kontor tjänade 150000, vad jobbar han/du med och var det bara en ovanlig månad eller brukar han snitta den lönen?
Om man vill komma upp i fen lönen hur ska man göra då?
Verkar som de flesta jobben som kommer upp är lönen mellan 20-25 tusen vanlig, hur ska man hitta ett jobb där man kan komma upp i den höga lönen efter några år?

Tacksam för alla svar!

Kolla om det finns jobb inom telekom. Nyteckningar (Nystartade abonnemang)av diverse abonnemang hos mindre operatörer brukar ge saftiga provisioner.

Man kan även tjäna stora summor inom marknadsföringstjänster etc till företag typ 118 118 eller Eniro. Finns även mängder med mindre kända sidor som sysslar med liknande grejer och då är det oftast skyhöga provisioner på nysälj.

Bredbandsleverantörer brukar också ge saftiga provisioner vid Nyteckningar av abonnemang. Kolla också om någon av kanalleverantörerna/återförsäljare söker folk .
Min toppsäljarna sitter och säljer växellösningar till företag åt en lite mindre operatör. Jag skulle vilja påstå att han ligger och snittar mellan 110 000 - 180 000 i månaden. Lägg därtill priser i säljtävlingar osv.

En sak som är viktig att komma ihåg är att en bra säljare föredrar ALLTID en högre provision och en lägre fast lön än vice versa.
Det räcker egentligen att den fasta lönen ska vara så att du kan betala alla dina fasta månadskostnader såsom hyra, räkningar osv resten kommer att trilla in i provision.
Senast redigerad av affekaffe 2016-06-23 kl. 01:36.
Citera
2016-06-23, 01:33
Bannlyst
Citat:

Varför uttalar du dig när du inte vet ett jävla skit? 10-15 tusen är vad en säljare på gränsen till att få sparken tjänar på TM-bolag. Jobbar man för såna pengar så är man blåst. På exakt ALLA callcenters och säljbolag jag jobbat på har alla etablerade säljare (jobbat i mer än 6 månader) haft bruttolöner på över 20 tusen.
Citera
2016-06-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Varför uttalar du dig när du inte vet ett jävla skit? 10-15 tusen är vad en säljare på gränsen till att få sparken tjänar på TM-bolag. Jobbar man för såna pengar så är man blåst. På exakt ALLA callcenters och säljbolag jag jobbat på har alla etablerade säljare (jobbat i mer än 6 månader) haft bruttolöner på över 20 tusen.
Och då blir det ju inte mer än 10-15 efter skatt, vad är det du inte förstår?

Varför kan du inte ta och berätta vilka fantastiska jobb som innesäljare det finns för alla oss andra som inte vet så mycket som du. Som inte kräver en högre utbildning
Citera
2016-06-23, 15:19
Medlem
alexdahls avatar
Arbetade med att sälja hemtelefoni.. Som bara "äldre" änvänder i dagens samhälle.. Fyfan 800 samtal per dag cirka.. 1 Vecka så vek jag av..
Citera
2016-06-24, 20:31
Bannlyst
Citat:
Och då blir det ju inte mer än 10-15 efter skatt, vad är det du inte förstår?

Varför kan du inte ta och berätta vilka fantastiska jobb som innesäljare det finns för alla oss andra som inte vet så mycket som du. Som inte kräver en högre utbildning

Borde ha skrivit över 25 000 då jag egentligen menade att alla stabila säljare har över 20 000 netto. Men jag får väl skylla på mig själv att jag var lite för snabb.

Ett exempel är försäljare av företagsabonnemang (mobiltelefoni)

Ett annat välbetalt jobb är att sälja annonsplatser/internetannonser.

Som jag skrev till TS så jobbar min toppsäljare med att sälja växellösningar till företag. Otroligt välbetalt om man är villig att ge all in.
Senast redigerad av affekaffe 2016-06-24 kl. 20:34.
Citera
2016-06-25, 14:01
Medlem
Citat:
Borde ha skrivit över 25 000 då jag egentligen menade att alla stabila säljare har över 20 000 netto. Men jag får väl skylla på mig själv att jag var lite för snabb.

Ett exempel är försäljare av företagsabonnemang (mobiltelefoni)

Ett annat välbetalt jobb är att sälja annonsplatser/internetannonser.

Som jag skrev till TS så jobbar min toppsäljare med att sälja växellösningar till företag. Otroligt välbetalt om man är villig att ge all in.
För att få 20 netto så måste man ju liga på 30 brutto.

Hur som så det är inte vad jag har hört utan lägre siffror. Titta på dom som jobbar på Dialect t ex, dom tjänar inga 20 000 efter skatt på att kränga telefonabonnemang (förvånar för övrigt mig att folk kan klara av det när det är så gammalt)

Gällande växellösningar till företag så är det ju avancerad försäljning med långa löptider som inte vem som helst kan arbeta med och därför så blir det ju som jag sa från början att det finns inget mellanskikt vad jag känner till. Men du vet säkert mer än jag-det var länge sedan jag jobbade som säljare.
Citera
2016-06-26, 02:02
Bannlyst
Citat:
För att få 20 netto så måste man ju liga på 30 brutto.

Hur som så det är inte vad jag har hört utan lägre siffror. Titta på dom som jobbar på Dialect t ex, dom tjänar inga 20 000 efter skatt på att kränga telefonabonnemang (förvånar för övrigt mig att folk kan klara av det när det är så gammalt)

Gällande växellösningar till företag så är det ju avancerad försäljning med långa löptider som inte vem som helst kan arbeta med och därför så blir det ju som jag sa från början att det finns inget mellanskikt vad jag känner till. Men du vet säkert mer än jag-det var länge sedan jag jobbade som säljare.

Dialect(Om dom fortfarande kallar sig så) är ju en slavfabrik där de bästa säljarna sitter på de bästa materialet och alla andra får köra nyteck med urdåliga abonnemang på kallt material. Har du Dialect som referenspunkt så förstår jag varför du är skeptisk till lönerna inom TM.

Det är just löptiderna som gör att sälja växlar lönar sig då grundabonnemanget ger ett saftigt täckningsbidrag och sedan kan man mjölka kunden med tillägg om man nu är en sådan säljare.

Det märks att du inte varit i gamet på ett tag för nuförtiden är växellösningar lika enkla som att kunna operera en simpel smartphoneapp. De gamla fasta växelsystemen är long gone och nu kör de flesta på mobila växlar.
Senast redigerad av affekaffe 2016-06-26 kl. 02:06.
Citera
2016-06-26, 14:30
Medlem
M4F14s avatar
Citat:
Dialect(Om dom fortfarande kallar sig så) är ju en slavfabrik där de bästa säljarna sitter på de bästa materialet och alla andra får köra nyteck med urdåliga abonnemang på kallt material. Har du Dialect som referenspunkt så förstår jag varför du är skeptisk till lönerna inom TM.

Det är just löptiderna som gör att sälja växlar lönar sig då grundabonnemanget ger ett saftigt täckningsbidrag och sedan kan man mjölka kunden med tillägg om man nu är en sådan säljare.

Det märks att du inte varit i gamet på ett tag för nuförtiden är växellösningar lika enkla som att kunna operera en simpel smartphoneapp. De gamla fasta växelsystemen är long gone och nu kör de flesta på mobila växlar.

Berätta för oss då wiseguy. Var betalar de 180 000 i månaden till en ~20 åring? Ge oss lite företagsnamn.

Här kan man se lönespridning i SE.
http://pejl.svt.se/visualisering/inkomster/var-ar-du/

Denna listan borde ju vara full med TM företag. Betalar de svarta löner?
http://www.creditsafe.com/media/6623...00-sverige.pdf
Citera
2016-06-26, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M4F14
Berätta för oss då wiseguy. Var betalar de 180 000 i månaden till en ~20 åring? Ge oss lite företagsnamn.

Här kan man se lönespridning i SE.
http://pejl.svt.se/visualisering/inkomster/var-ar-du/

Denna listan borde ju vara full med TM företag. Betalar de svarta löner?
http://www.creditsafe.com/media/6623...00-sverige.pdf

Du verkar inte vara läskunnig för ingenstans har jag påstått att företag betalar ut 180 000 till ~20 åringar utan jag sa att säljare inom TM kan komma upp i dom lönerna.

Kommer inte nämna företagsnamn utan jag har redan förklarat vilka typer av TM-jobb man ska söka om man vill tjäna bra med stålar.

Din lilla lista säger inte ett skvatt.

Folk som varit bra säljare inom TM vet vilka löner som existerar så det kliar mig inte ett smack ifall du/någon tror på det eller inte.
Senast redigerad av affekaffe 2016-06-26 kl. 21:16.
Citera
2016-06-27, 09:51
Medlem
tuffes avatar
Citat:

Nu jobbar jag med med telecom och säljer växellösningar.
Kan man sin produkt och är beredd att lägga mer tid & kraft än sina kollegor så kommer man nå resultat.

Jag har valt att gå enbart på provision
Men det är kanske inget som rekommenderas för den som bara vill ha ett jobb.

Men utväxlingen med enbart provison är kanon när man väl lyckas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in