2016-05-17, 23:13
Medlem
Hej alla

Fick hem ett brev från Nordea idag om att jag måste vissa vart jag fick mina 11k ifrån jag satte in de i en automat. Sedan står det att jag fick en blankett med som jag ska skicka in och förklara hur jag fick pengarna men jag kunde inte hitta någon blankett.

Mitt andra problem är att jag fick mycket pengar på min student fest och lite av en farbror och sammanlagt blev det mer än 11k men jag slösa mycket och tänkte spara resten för körkort.

Hur ska jag redovisa bart pengarna kom ifrån?.

Tack.
Citera
2016-05-17, 23:16
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.hoff
Hej alla

Fick hem ett brev från Nordea idag om att jag måste vissa vart jag fick mina 11k ifrån jag satte in de i en automat. Sedan står det att jag fick en blankett med som jag ska skicka in och förklara hur jag fick pengarna men jag kunde inte hitta någon blankett.

Mitt andra problem är att jag fick mycket pengar på min student fest och lite av en farbror och sammanlagt blev det mer än 11k men jag slösa mycket och tänkte spara resten för körkort.

Tack.

Du säger att du fick dom i studentpresent.
Citera
2016-05-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Du säger att du fick dom i studentpresent.

Aaha det var enkelt tack.

Jag blev rädd och trodde på att jag skulle bli anmäld och allt .

Tack
Citera
2016-05-17, 23:17
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Hej alla

Tack.

Ja, du har ju redovisningen nedan nedskriven i texten ovan? Ta det bara lugnt, inte att oroa sig över, gör bara som banken ber om. Redovisa enklast, du fick pengar i student present av diverse personer, right? Done. Färdig. Prima!
Citera
2016-05-17, 23:19
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Aaha det var enkelt tack.

Jag blev rädd och trodde på att jag skulle bli anmäld och allt .

Tack
Yes, det är så enkelt!
Det är bankens skyldighet att fråga var pengarna kommer från, dom frågar inte för att dom tror att du har fuffens för dig.
Citera
2016-05-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Ja, du har ju redovisningen nedan nedskriven i texten ovan? Ta det bara lugnt, inte att oroa sig över, gör bara som banken ber om. Redovisa enklast, du fick pengar i student present av diverse personer, right? Done. Färdig. Prima!

okej tack för hjälpen
Citera
2016-05-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Yes, det är så enkelt!
Det är bankens skyldighet att fråga var pengarna kommer från, dom frågar inte för att dom tror att du har fuffens för dig.

Perfekt tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in