Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Kan inte heller påminna mig om att det har hittats några " skitiga grå college byxor hemma hos Magnus ... inget fotat i FUP som bevismaterial ! Väldigt konstigt
Flera personer under förhören berättade om att Magnus hade skitiga grå college byxor och sagt till gästerna att komma i arbetskläder. Efter jag läst obduktion så tolkar jag det som om Magnus blivit misshandlad en längre stund .. ett 10 tal minuter .MG hade rivmärken på armar , händer , rodnader i nacken och på halsen mm kan ju tyda på att dom slagits och Magnus kämpat för sitt liv tills sista slagen kom och han fick en blödning i hjärnan och förblödde. Om så är fallet så kanske Magnus kläder var full av DNA från MG blod tex från rivmärken ( de var även fastställda som färska och nya) Så när M var död så revs kläderna av ringde morsan efter han tvättat av sig blod i duschen tog m lampfot , kläderna och for till stugan och dumpade allt !! Med hjälp av mamsen .Och jag fattar rätt så hade MG kläder och skor liggandes i stugan .
Ja, på inbjudan till festen stod att man skulle komma i skitiga arbetskläder.
Verkligen skumt att dess byxor inte återfunnits!
En annan sak jag tänkte på, när Elin kommer för att hämta väskan, ca 04.30 tiden
Så borde ju MGM haft en hel del blod på sig,, om han inte redan BYTT kläder!
Att MGM hade Magnus kläder på sig när han lämnade.
Och med sig hade han M blodiga kläder och sina egna blodiga, i en påse, fulla med DNA från dem båda...
Det konstiga är även att M ringt en vän, DS klockan 03.33 utan svar (det är då samtalet spelas in)
Men det har även MGM gjort...
03.30 och
03.33 (mgm har även ringt sin syster 03.33)
och 03.45
Då borde ju M varit vid liv dessa tider.
Själva tiden för brottet blir mindre och mindre,
03.45 och 04.30
Vi pratar om ynka 45 minuter.
Då ska MGM hinna massor, klä av M, byta kläder? tvätta av sig, det är ju spår av en hel del blod i dusch och bredvid toalettstolen...
Frågan är vem av dem som varit och blodat ner i badrummet?
MGM eller M?
Kanske är det de blodiga kläderna som läggs vid toalettstolen?
Men i dusch och handfat? Vem har varit där?
Och när har bandaget lindats runt huvudet?
MGM säger att han ville ha skjuts hem, därav dessa samtal från honom och detta kan ju stämma.
Sen spårar det ur....
Jag har inte läst obduktionsdelen än, men jag funderar på om M var naken eller hade kläder på sig vid dödsmisshandeln?
Om han redan var naken så borde det funnits blod på kroppen? Som runnit?
Eller att man kan "se" att M haft tröja på sig vid blödningen från huvudet?