2017-01-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ja trubbigt våld och gissar på att han har blivit sparkad rejält eftersom han hade skador på bål och tarmar😕 Ska försöka hitta detta om kniven ska plöja 500 sidor ... vet att jag såg något om en kniv som hittats på 1,2 m 😕

Sidan 303 står det om en kniv som hittades av dykare!! men fattar som att det inte går av bevisa att den hör till detta mord eller hur den hamnat där..... så säkert oväsentlig kanske då.
Citera
2017-01-14, 19:06
Medlem
Läser i fupen följande

02.55 - Elin kvar på festen 02.55 enligt telefonlista/snaplista

03.00 - Erika och Elin lämnar festen på cykel ca 03.00 tiden (jag hittar inte mer exakt tid)

03.33 - samtal mellan Magnus och MGM spelas in...

04.30 - Elin hämtar väskan med Andreas ca 04.30 (tommy kvar, ljuger om att Magnus inte är hemma, sedan att han ligger och sover) Tommy beter sig skumt enligt Elin och Andreas

04.38 ca MGM ringer mamman första gången (stämmer denna info? Jag har inte hunnit dit i fupen)

05.25 - Elin tillbaka vid huset (då hon glömt nycklar) ca 05.25 och upptäcker Magnus död

04.30 då Elin hämtat väskan, är förmodligen Magnus redan död.
Frågan är vad MGM gjort sedan ca 03.00 tiden då Elin och Erika lämnade festen,
jag antar att de var de sista som lämnade?

03.00- 03.33 MGM kvar på festen.

Städat?
Duschat?
Klätt av Magnus?

I fupen läste jag att festdeltagare uppmärksammat att Magnus haft grå mjukisbrallor på sig på festen!
Då är min första tanke med att Magnus klätt av sig jeansen med kalsonger vid sängen för att sova helt fel.
Dessa jeans, strumpor och kalsonger är från ett annat tillfälle helt enkelt.

Men vart är då de grå mjukisbralllorna?
Magnus tröja?
Kalsonger och strumpor?

Då lutar det åt att MGM faktiskt klätt av Magnus efter dödsmisshandeln.
Och tagit med sig allt.
Senast redigerad av Ka7700 2017-01-14 kl. 19:10.
Citera
2017-01-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Läser i fupen följande

02.55 - Elin kvar på festen 02.55 enligt telefonlista/snaplista

03.00 - Erika och Elin lämnar festen på cykel ca 03.00 tiden (jag hittar inte mer exakt tid)

03.33 - samtal mellan Magnus och MGM

spelas in

04.30 - Elin hämtar väskan med Andreas ca 04.30 (tommy kvar, ljuger om att Magnus inte är hemma, sedan att han ligger och sover) Tommy beter sig skumt enligt Elin och Andreas

04.38 ca MGM ringer mamman första gången (stämmer denna info? Jag har inte hunnit dit i fupen)

05.25 - Elin tillbaka vid huset (då hon glömt nycklar) ca 05.25 och upptäcker Magnus död

04.30 då Elin hämtat väskan, är förmodligen Magnus redan död.
Frågan är vad MGM gjort sedan ca 03.00 tiden då Elin och Erika lämnade festen,
jag antar att de var de sista som lämnade?

03.00- 03.33 MGM kvar på festen.

Städat?
Duschat?
Klätt av Magnus?

I fupen läste jag att festdeltagare uppmärksammat att Magnus haft grå mjukisbrallor på sig på festen!
Då är min första tanke med att Magnus klätt av sig jeansen med kalsonger vid sängen för att sova helt fel.
Dessa jeans, strumpor och kalsonger är från ett annat tillfälle helt enkelt.

Men vart är då de grå mjukisbralllorna?
Magnus tröja?
Kalsonger och strumpor?

Då lutar det åt att MGM faktiskt klätt av Magnus efter dödsmisshandeln.
Och tagit med sig allt.

Kan inte heller påminna mig om att det har hittats några " skitiga grå college byxor hemma hos Magnus ... inget fotat i FUP som bevismaterial ! Väldigt konstigt
Flera personer under förhören berättade om att Magnus hade skitiga grå college byxor och sagt till gästerna att komma i arbetskläder. Efter jag läst obduktion så tolkar jag det som om Magnus blivit misshandlad en längre stund .. ett 10 tal minuter .MG hade rivmärken på armar , händer , rodnader i nacken och på halsen mm kan ju tyda på att dom slagits och Magnus kämpat för sitt liv tills sista slagen kom och han fick en blödning i hjärnan och förblödde. Om så är fallet så kanske Magnus kläder var full av DNA från MG blod tex från rivmärken ( de var även fastställda som färska och nya) Så när M var död så revs kläderna av ringde morsan efter han tvättat av sig blod i duschen tog m lampfot , kläderna och for till stugan och dumpade allt !! Med hjälp av mamsen .Och jag fattar rätt så hade MG kläder och skor liggandes i stugan .
Citera
2017-01-14, 21:01
Medlem
Citat:
Kan inte heller påminna mig om att det har hittats några " skitiga grå college byxor hemma hos Magnus ... inget fotat i FUP som bevismaterial ! Väldigt konstigt
Flera personer under förhören berättade om att Magnus hade skitiga grå college byxor och sagt till gästerna att komma i arbetskläder. Efter jag läst obduktion så tolkar jag det som om Magnus blivit misshandlad en längre stund .. ett 10 tal minuter .MG hade rivmärken på armar , händer , rodnader i nacken och på halsen mm kan ju tyda på att dom slagits och Magnus kämpat för sitt liv tills sista slagen kom och han fick en blödning i hjärnan och förblödde. Om så är fallet så kanske Magnus kläder var full av DNA från MG blod tex från rivmärken ( de var även fastställda som färska och nya) Så när M var död så revs kläderna av ringde morsan efter han tvättat av sig blod i duschen tog m lampfot , kläderna och for till stugan och dumpade allt !! Med hjälp av mamsen .Och jag fattar rätt så hade MG kläder och skor liggandes i stugan .

Ja, på inbjudan till festen stod att man skulle komma i skitiga arbetskläder.
Verkligen skumt att dess byxor inte återfunnits!

En annan sak jag tänkte på, när Elin kommer för att hämta väskan, ca 04.30 tiden
Så borde ju MGM haft en hel del blod på sig,, om han inte redan BYTT kläder!

Att MGM hade Magnus kläder på sig när han lämnade.
Och med sig hade han M blodiga kläder och sina egna blodiga, i en påse, fulla med DNA från dem båda...

Det konstiga är även att M ringt en vän, DS klockan 03.33 utan svar (det är då samtalet spelas in)
Men det har även MGM gjort...
03.30 och
03.33 (mgm har även ringt sin syster 03.33)
och 03.45
Då borde ju M varit vid liv dessa tider.

Själva tiden för brottet blir mindre och mindre,
03.45 och 04.30
Vi pratar om ynka 45 minuter.

Då ska MGM hinna massor, klä av M, byta kläder? tvätta av sig, det är ju spår av en hel del blod i dusch och bredvid toalettstolen...
Frågan är vem av dem som varit och blodat ner i badrummet?
MGM eller M?
Kanske är det de blodiga kläderna som läggs vid toalettstolen?
Men i dusch och handfat? Vem har varit där?
Och när har bandaget lindats runt huvudet?

MGM säger att han ville ha skjuts hem, därav dessa samtal från honom och detta kan ju stämma.
Sen spårar det ur....

Jag har inte läst obduktionsdelen än, men jag funderar på om M var naken eller hade kläder på sig vid dödsmisshandeln?

Om han redan var naken så borde det funnits blod på kroppen? Som runnit?

Eller att man kan "se" att M haft tröja på sig vid blödningen från huvudet?
Senast redigerad av Ka7700 2017-01-14 kl. 21:11.
Citera
2017-01-14, 21:04
Medlem
Tror att MGM lämnade kort efter att Elin varit där (kl. 04.30 ca)
Han fick nog noja
Detta stämmer också med att MGM ringde mamma 04.38
Citera
2017-01-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ja, på inbjudan till festen stod att man skulle komma i skitiga arbetskläder.
Verkligen skumt att dess byxor inte återfunnits!

En annan sak jag tänkte på, när Elin kommer för att hämta väskan, ca 04.30 tiden
Så borde ju MGM haft en hel del blod på sig,, om han inte redan BYTT kläder!

Att MGM hade Magnus kläder på sig när han lämnade.
Och med sig hade han M blodiga kläder och sina egna blodiga, i en påse, fulla med DNA från dem båda...

Det konstiga är även att M ringt en vän, DS klockan 03.33 utan svar (det är då samtalet spelas in)
Men det har även MGM gjort...
03.30 och
03.33 (mgm har även ringt sin syster 03.33)
och 03.45
Då borde ju M varit vid liv dessa tider.

Själva tiden för brottet blir mindre och mindre,
03.45 och 04.30
Vi pratar om ynka 45 minuter.

Då ska MGM hinna massor, klä av M, byta kläder? tvätta av sig, det är ju spår av en hel del blod i dusch och bredvid toalettstolen...
Frågan är vem av dem som varit och blodat ner i badrummet?
MGM eller M?
Kanske är det de blodiga kläderna som läggs vid toalettstolen?
Men i dusch och handfat? Vem har varit där?
Och när har bandaget lindats runt huvudet?

MGM säger att han ville ha skjuts hem, därav dessa samtal från honom och detta kan ju stämma.
Sen spårar det ur....

Jag har inte läst obduktionsdelen än, men jag funderar på om M var naken eller hade kläder på sig vid dödsmisshandeln?

Om han redan var naken så borde det funnits blod på kroppen? Som runnit?

Eller att man kan "se" att M haft tröja på sig vid blödningen från huvudet?

Det finns ju mycket idioter som springer lös tyvärr😕 När man hör samtalet ... det lilla man hör uppfattas MG som hånfull ironisk på rösten ?? Kan han ha förnedrat Magnus att klä av sig ? Enligt ett vittne på festen hånade ju MG Magnus hans försök till att spara ut mustach (stavfel &#128533 retat honom för de ynka fjunen han hade.Tvingat honom klätt av sig , tvingat honom tvätta av sig blodet och sedan linda huvudet m gasbindan ? Och ja tiden är lite tight men det vet vi ju tex i Lisa Holm fallet så är inget omöjligt.Sedan står det inget i FUP om att han isåfall inte kunnat hinna mörda pga tidsbrist ... det brukar advokat och åklagare ta i beräkning .
Citera
2017-01-14, 21:51
Medlem
Citat:
Det finns ju mycket idioter som springer lös tyvärr😕 När man hör samtalet ... det lilla man hör uppfattas MG som hånfull ironisk på rösten ?? Kan han ha förnedrat Magnus att klä av sig ? Enligt ett vittne på festen hånade ju MG Magnus hans försök till att spara ut mustach (stavfel &#128533 retat honom för de ynka fjunen han hade.Tvingat honom klätt av sig , tvingat honom tvätta av sig blodet och sedan linda huvudet m gasbindan ? Och ja tiden är lite tight men det vet vi ju tex i Lisa Holm fallet så är inget omöjligt.Sedan står det inget i FUP om att han isåfall inte kunnat hinna mörda pga tidsbrist ... det brukar advokat och åklagare ta i beräkning .

Jag är nästan säker på att han lekte någon slags katt och råtta lek!! Först blir M misshandlad blöder i huvudet och han själv eller MG lindar om det .... vilken mördare gör det ? sedan pratas det och samtalet spelas in .... då hör man ser ut som du har huvudvärk ? I en väldigt nedlåtande ton frågande? sedan fortsätter misshandeln helt sjukt .... Varför slog han inte ihjäl honom direkt ? nä väntade på att gasbindan skulle på för att stoppa blodet förmodar jag sedan disskuteras det ... Är tyvärr nästan övertygad om att MG njöt att se Magnus plågas .... annars skulle han gjort slut på honom direkt och inte tagit en paus för att huvudet skulle plåstras om 😕 Väldigt glad att jag inte bor i denna by som MG 😕
Citera
2017-01-14, 22:14
Medlem
Citat:

Om MGM förnedrat M att klä av sig, om detta hänt borde ju M varit rädd för MGM
Det upplever inte jag efter att ha läst fup.
M gick väl mellan MGM och någon annan som bråkade...på festen.

Bandaget, vem har lindat?
Jag tror på M

Men precis som du skriver så är MGM en kall människa som väntat...
Först slagit så han blöder
Sedan ringt en massa samtal

Och kommenterat när M ringt "du verkar ha huvudvärk" eller liknande
Ja, varför inte avsluta på en gång?
Varför ta ett uppehåll där en massa samtal rings? Från bådas håll......

Blir inte klok på detta.

Konstigt att inte misshandeln nämns alls i samtalet...
Typ,,, "varför slog du mig med lampan?"
Eller
"Varför är du så arg?"
m.m

Lite lustigt att båda ringer DS
Senast redigerad av Ka7700 2017-01-14 kl. 22:17.
Citera
2017-01-14, 22:27
Medlem
Citat:
Om MGM förnedrat M att klä av sig, om detta hänt borde ju M varit rädd för MGM
Det upplever inte jag efter att ha läst fup.
M gick väl mellan MGM och någon annan som bråkade...på festen.

Bandaget, vem har lindat?
Jag tror på M

Men precis som du skriver så är MGM en kall människa som väntat...
Först slagit så han blöder
Sedan ringt en massa samtal

Och kommenterat när M ringt "du verkar ha huvudvärk" eller liknande
Ja, varför inte avsluta på en gång?
Varför ta ett uppehåll där en massa samtal rings? Från bådas håll......

Blir inte klok på detta.

Konstigt att inte misshandeln nämns alls i samtalet...
Typ,,, "varför slog du mig med lampan?"
Eller
"Varför är du så arg?"
m.m

Lite lustigt att båda ringer DS

Ja det är mycket som känns konstigt ! Men kanske M hade kläderna på innan slaget .. sedan tvingade MG att klä av sig , tvätta av sig och sedan hämta bandaget ! Det jag instinkt känner efter bollat idéer här och läst FUP ... så känna Denne T riktigt sjuk och störd!!! ärligt talat vet jag inte varför men han känns som om han var Stenlugn under misshandel och lika under polisförhören ! Och som jag sagt .... glad jag inte bor i denna by ! Om MG klarar sig från detta mord så kommer han att höra om det ... på ett eller annat sätt. Han kändes ju inte precis som byns lilla nallebjörn 😕 Snarare dåligt rykte skrävlig och gapig alltid fullast och störst i truten ! Hoppas han läser denna tråd och förstår att folk håller ögonen på honom och då kanske inte det hjälper att vara stor i orden ..... snarare väldigt liten på jorden 😕
Citera
2017-01-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffewtf
Efter att ha korrat igenom FUP:en så är det ju självklart vem som är GM. Den ända som sökte bråk hela kvällen, sjukt att han blev friad.

Då när tjejen kommer tillbaka första gången för att hämta väskan, så säger TK att BO inte är hemma hon Skiter i det då säger han istället att han ligger och sover och följer med henne in. För mig är det ett solklart tecken på att han redan slagit ihjäl han men inte hunnit röja upp och dragit därifrån.

Men så skulle han ju varit täckt med blod när hon hämtade väskan? Det borde tjejen märkt, tänker jag..
Citera
2017-01-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ja, jag tror också Magnus är groggy..
Kanske tar sig mot huvudet, kanske känner massa blod
Och säger,,, satan helvete.... (Eller vad han säger)

Undrar om bandaget sattes på efter samtalet? Då Magnus inser hur illa det är?
Men varför ringa en kompis och inte 112?
Och hur hamnar mobilen på sängen?
Hade MGM förstått att samtalet blev inspelat hade nog MGM tagit med sig telefonen....

Tror inte att han hade telefonen i handen och kunde "välja" vem han ringde. Han kanske hade telefonen på laddning där vid kudden och tryckte någonstans på den utan att MGM märkte det. För att någon skulle höra dem..
Citera
2017-01-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Men så skulle han ju varit täckt med blod när hon hämtade väskan? Det borde tjejen märkt, tänker jag..

I obduktionen står att mordet hänt ca 04.30
Han kan nog ha hunnit bytt kläderna kanske? Nu står det still i min skalle ... när kom tjejen dit ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in