Citat:
Ursprungligen postat av
nyf1kn
Jag laddade hem fup igår och lusläste från början till slut, och till och med jag som inte har någon juridisk utbildning öht började ganska snabbt ana att de aldrig skulle få honom dömd med de svaga tekniska bevisen som fanns. Tycker även att de borde förhört betydligt fler personer. Få se om de skakar fram mer bevis, för en överklagan.. Kan säga att jag även tvekar på om de har rätt GM.
Det jag ville säga med detta är att det var inte oväntat, för mig iaf.
Jag lusläste också FUP:en igår.
Nog är det han som gjort det allt. Dock har polisen misslyckats totalt med att säkra bevis, jag tänker då främst på hans försvunna kläder. Helt uppenbart har han lämnat dem till mamman (det påvisar telefonsamtalen under natten med all tydlighet) under natten - som i sin tur lyckats göra sig av med dem.
Sen hjälper ju inte vittnesmålet från tjejen till heller. Tänker på hon som skulle hämta väskan på morgonen som sade att MGM skulle gömt något som liknde ett stickvapen bakom kroppen när hon kom dit. Uppenbarligen var det en gissning - då BO mött döden genom trubbigt våld.
Här ser vi en mördare gå fri pga. uselt polisarbete. Som i sin tur har sin grund i för dåliga resurser, vilket framkommer om man läser FUP:en, genom flygande av folk i helikopter och ringande efter poliser som förväntas ställa upp på sin fritid.