• 1
  • 2
2016-05-15, 09:39
Medlem
SamiFreys avatar
Är lite sugen på att köpa en tavla av Lars Vilks. Men jag har googlat lite och det verkar vara väldigt svårt. Hur går man till väga? Eller är han för kontroversiell för att auktionssajter ska ta in verk av honom?

Jag hittar liksom inte tavlor av honom online och han verkar ju ha väldigt svårt att få konstgallerier att ställa ut honom.
Citera
2016-05-15, 10:26
Medlem
Paijters avatar
https://thub.wordpress.com/
Citera
2016-05-15, 12:35
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamiFrey
Är lite sugen på att köpa en tavla av Lars Vilks. Men jag har googlat lite och det verkar vara väldigt svårt. Hur går man till väga? Eller är han för kontroversiell för att auktionssajter ska ta in verk av honom?

Jag hittar liksom inte tavlor av honom online och han verkar ju ha väldigt svårt att få konstgallerier att ställa ut honom.

Vill du verkligen köpa en av hans fula teckningar i original för dyra pengar?
Räcker det inte med att printa ut skiten från nätet och tejpa upp på kylskåpet om du vill göra ett statement.
http://blogg.mittmedia.se/wp-content...ondellhund.png
Eller tror du det är en bra investering?
Citera
2016-05-15, 16:53
Medlem
SamiFreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Vill du verkligen köpa en av hans fula teckningar i original för dyra pengar?
Räcker det inte med att printa ut skiten från nätet och tejpa upp på kylskåpet om du vill göra ett statement.
http://blogg.mittmedia.se/wp-content...ondellhund.png
Eller tror du det är en bra investering?

Tror det är en väldigt bra investering på lång sikt och sen tycker jag faktiskt hans konst är väldigt bra. Även om det inte främst är de estetiska aspekterna som man imponeras av så tänker jag att man gör konstverken en större rättvisa om man skulle ha ett original av verket istället för en utprintad teckning.

Men ja, alla konst man sätter upp på sina väggar är väl något slags statement.
Citera
2016-05-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamiFrey
Tror det är en väldigt bra investering på lång sikt och sen tycker jag faktiskt hans konst är väldigt bra. Även om det inte främst är de estetiska aspekterna som man imponeras av så tänker jag att man gör konstverken en större rättvisa om man skulle ha ett original av verket istället för en utprintad teckning.

Men ja, alla konst man sätter upp på sina väggar är väl något slags statement.

Maila och fråga

lars.vilks@swipnet.se
Citera
2016-05-16, 21:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Är nog inte särskilt svårt. Köp en bit mark bjud in honom att göra nu vad han vill på marken ifråga och han kommer sätta upp ett konstverk. Förmodligen helt gratis också då han nog har rätt mycket fritid och ingen som betalar han.
Citera
2016-06-17, 20:13
Medlem
Enegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Var ändå en del rätt fina oljemålningar där. Han är ju en rätt känd konstnär så de lär inte vara billiga.
Citera
2016-06-17, 20:36
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eneg
Var ändå en del rätt fina oljemålningar där. Han är ju en rätt känd konstnär så de lär inte vara billiga.
Jag köpte den med borgen utan rondellhund för 2000 kr år 2011 eller 2012.
Citera
2016-08-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Jäklar, mycket högre kvalité än vad jag väntat mig - dock kan jag inget om målningar så det kanske är "standard"..
Citera
2016-09-15, 21:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är nog inte särskilt svårt. Köp en bit mark bjud in honom att göra nu vad han vill på marken ifråga och han kommer sätta upp ett konstverk. Förmodligen helt gratis också då han nog har rätt mycket fritid och ingen som betalar han.

Helt obegripligt. Varför skulle han komma och göra ett verk bara för att någon har mark han kan jobba på? Varför skulle Vilks vara ointresserad av ersättning bara pga fritid och att 'ingen betalar han'?
Citera
2016-09-15, 21:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Helt obegripligt. Varför skulle han komma och göra ett verk bara för att någon har mark han kan jobba på? Varför skulle Vilks vara ointresserad av ersättning bara pga fritid och att 'ingen betalar han'?

Läs om gör rätt. Om nu någon betalar han... Sedan ifråga om att göra verk såklart att om man nu gav han fria tyglar detta är din mark gör vad du vill (och du får betalt) så skulle han liksom nappa på det.
Citera
2016-09-15, 22:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läs om gör rätt. Om nu någon betalar han... Sedan ifråga om att göra verk såklart att om man nu gav han fria tyglar detta är din mark gör vad du vill (och du får betalt) så skulle han liksom nappa på det.

Vilket klargörande du.

Menar du: om Vilks fick tillgång till mark (mark Vilks även fick i gåva/arvode?), och dessutom ersättning, så skulle han nog nappa på att göra ett konstverk till TS?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in