• 3
  • 4
2005-12-22, 16:28
Medlem
a4swes avatar
Citat:
vr kre vn a4swe tenderar att bli en smula hotfull

Det r inte min mening och om s r fallet ber jag om urskt.
Citera
2005-12-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panguu
Ja, det var (som jag redan medgett) inget klockrent exempel. Och nej, det har inget med logik att gra. Dremot har det jvligt mycket med nyttan av logik att gra.

Det tycker jag inte. Det r ju just logik eller snarare objektivitet som gr att vi kan sga att de handlade fel. Det r snarare utan den det inte spelar ngon roll..

Du r vlkommen att ge ett nytt exempel dock..
Citera
2005-12-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motherslove
Det tycker jag inte. Det r ju just logik eller snarare objektivitet som gr att vi kan sga att de handlade fel. Det r snarare utan den det inte spelar ngon roll..

Du r vlkommen att ge ett nytt exempel dock..

Ja, nynazisterna handlade fel, men det r den stackars invandraren som lider. Hade han i mindre utstrckning frlitat sig p att samhllet kan pverkas av logiska resonemang och gtt ut med en pistol innanfr byxlinningen hade det dremot varit nynazisterna som blivit lidande. = Makt gr ofta fre filosofi.

Fr det r vl inte s att nynazisterna inte hrt de flesta argument som finns mot varfr de ska misshandla oskyldiga invandrare, eller hur? nd gr de det. I verkligheten likavl som mitt exempel.
Citera
2005-12-23, 13:22
Medlem
Oj vad trdskaparen blev manglad, knner att nn mste frsvara honom hr, jag tror han definerade filosofi som mnga andra gr, som ndlst grubblande utan att kunna bevisa om grubblandet r sant eller inte. Det r ju faktiskt lite s.

Alla har en livsfilosofi, och mnga har en som innebr att inte filosofera fr mycket, att bara leva och inte grubbla s frbannat fr det gr ingen nytta tycker dom.

Dessa mnniskor sker inga svar fr dom har inga frgor.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in