• 1
  • 2
2016-05-14, 11:47
Bannlyst
Tjena!

Jo, jag började med Omeprazol 20 mg för sex år sedan då jag led av magkatarr. Det fungerade i ett halvår eller så för att sedan sluta fungera riktigt bra som i början. Har testat att ta 20 + 20 mg men inte blev det bättre. Var hos läkaren i tisdags och han menade på att man inte skall stå på Omeprazol för jämnan och satte ut den. Jag förberedde mig för en väldigt smärta men nu känner jag bara en svag brännande känsla i hela magen. Det gör inte så ont men är störande ändå. Jag har tidigare känt lättnad när jag använt mig utav C-vitamin från just Body boost och det innehåller bland annat bikarbonat och det skall ju vara bra. Finns det bra medel att använda sig utav och då menar jag inte protonpumpshämmande medel?
Citera
2016-05-14, 11:52
Medlem
Har du testat så du inte har magsårsbakterien helikopter pylori? Jag gick med liknande problem och gjorde gastroskopi och det visade sig att jag hade den. Efter en antibiotikakur så har jag aldrig haft problem.
Citera
2016-05-14, 11:58
Medlem
Biggesonfis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonsson1979
Har du testat så du inte har magsårsbakterien helikopter pylori? Jag gick med liknande problem och gjorde gastroskopi och det visade sig att jag hade den. Efter en antibiotikakur så har jag aldrig haft problem.

Du menar helicobacter pylori?
Citera
2016-05-14, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonsson1979
Nej, jag har gått till olika läkare och ingen har gjort gastroskopi eller tagit prover för magsårsbakterie. Det enda dom gör är att klämma litet på magen. Jag gjorde ett avföringsprov där dom kollade om jag har blod i avföringen vilket jag inte har.

Sjukvården verkar vara helt inkompetenta.
Senast redigerad av Kuk-Herbert 2016-05-14 kl. 12:05.
Citera
2016-05-14, 12:02
Medlem
Biggesonfis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuk-Herbert
Nej, jag har gått till olika läkare och ingen har gjort gastroskopi eller tagit prover för magsårsbakterie. Det enda dom gör är att klämma litet på magen. Jag gjorde ett avföringsprov där dom kollade om jag har blod i avföringen vilket jag inte har.

Säg åt dem att du vill göra en gastroskopi och leta efter bakterien och sedan få ut antibiotika. Man får göra allt själv i detta landet.
Citera
2016-05-14, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggesonfi
Säg åt dem att du vill göra en gastroskopi och leta efter bakterien och sedan få ut antibiotika. Man får göra allt själv i detta landet.
Ja, man får väl göra det själv. Tack för hjälpen!
Senast redigerad av Kuk-Herbert 2016-05-14 kl. 12:17.
Citera
2016-05-14, 12:12
Medlem
Torpedullas avatar
Räcker med ett utandningsprov för Helicobacter. Men - du har haft problem så länge att en gastroskopi vore på sin plats. Ändra livsföring. Vad äter du? Bikarbonat köper du i närmaste livsmedelsbutik förresten.
Citera
2016-05-14, 12:20
Bannlyst
Citat:
Tjena!

Jo, jag började med Omeprazol 20 mg för sex år sedan då jag led av magkatarr. Det fungerade i ett halvår eller så för att sedan sluta fungera riktigt bra som i början. Har testat att ta 20 + 20 mg men inte blev det bättre. Var hos läkaren i tisdags och han menade på att man inte skall stå på Omeprazol för jämnan och satte ut den. Jag förberedde mig för en väldigt smärta men nu känner jag bara en svag brännande känsla i hela magen. Det gör inte så ont men är störande ändå. Jag har tidigare känt lättnad när jag använt mig utav C-vitamin från just Body boost och det innehåller bland annat bikarbonat och det skall ju vara bra. Finns det bra medel att använda sig utav och då menar jag inte protonpumpshämmande medel?

Kan varmt rekommendera något kisel preparat. själv kör jag med silicae gel från märket hubner.

Kisel är ett grundämne som behövs till alla vävnader i kroppen, hud ,hår, naglar, tarmslemhinnan etc för att göra dem starkare som t.ex att motstå saltsyran i magsäcken.

De flesta Svenskar har rejäl brist på detta ämne. Endast de som äter mycket vegetabilier får i sig tillräckligt.
Citera
2016-05-14, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Räcker med ett utandningsprov för Helicobacter. Men - du har haft problem så länge att en gastroskopi vore på sin plats. Ändra livsföring. Vad äter du? Bikarbonat köper du i närmaste livsmedelsbutik förresten.
Jag dricker ingen alkohol. Jag röker inte. Inget kaffe. Jag har halva tallriken med grönsaker. Äter vanlig mat (Kött, fisk, potatis, ris pasta, etc) i inte så stora portioner. Äter inte så fet mat och inte chips och sådant skit.
Senast redigerad av Kuk-Herbert 2016-05-14 kl. 13:12.
Citera
2016-05-14, 12:27
Bannlyst
Citat:
Jag dricker ingen alkohol. Jag röker inte. Jag har halva tallriken med grönsaker. Äter vanlig mat (Kött, fisk, potatis, ris pasta, etc) i inte så stora portioner. Äter inte så fet mat och inte chips och sådant skit.

Det verkar som att du har en sund livsföring,,, ser jag nu Bra!
Citera
2016-05-14, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Det verkar som att du har en sund livsföring,,, ser jag nu Bra!
Ja, det går väl inte få så mycket bättre livsföring. Åt vitlök nyss och drack kifir och onakafilmjölk. Sedan skall jag dricka pu erh-te. Kinesiskt fementerat te med goda bakterier.
Citera
2016-05-14, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ja, det går väl inte få så mycket bättre livsföring. Åt vitlök nyss och drack kifir och onakafilmjölk. Sedan skall jag dricka pu erh-te. Kinesiskt fementerat te med goda bakterier.

Kanoners! Men känner du till något om hur GMO-odlad mat påverkar hälsan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in