Citat:
Ursprungligen postat av
Kuk-Herbert
Tjena!
Jo, jag började med Omeprazol 20 mg för sex år sedan då jag led av magkatarr. Det fungerade i ett halvår eller så för att sedan sluta fungera riktigt bra som i början. Har testat att ta 20 + 20 mg men inte blev det bättre. Var hos läkaren i tisdags och han menade på att man inte skall stå på Omeprazol för jämnan och satte ut den. Jag förberedde mig för en väldigt smärta men nu känner jag bara en svag brännande känsla i hela magen. Det gör inte så ont men är störande ändå. Jag har tidigare känt lättnad när jag använt mig utav C-vitamin från just Body boost och det innehåller bland annat bikarbonat och det skall ju vara bra. Finns det bra medel att använda sig utav och då menar jag inte protonpumpshämmande medel?
Kan varmt rekommendera något kisel preparat. själv kör jag med silicae gel från märket hubner.
Kisel är ett grundämne som behövs till alla vävnader i kroppen, hud ,hår, naglar, tarmslemhinnan etc för att göra dem starkare som t.ex att motstå saltsyran i magsäcken.
De flesta Svenskar har rejäl brist på detta ämne. Endast de som äter mycket vegetabilier får i sig tillräckligt.