• 1
  • 2
2016-05-15, 22:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Thure
Bruna bönor? ska hela bygget lukta?
Käka det på fredagar då, för mig blir det ingen extra gasproduktion men vissa personer har tydligen det problemet. Men då är ju ärtsoppan (plastkorv) på torsdagar värre - den ger sig till känna på fredagen.

Matlåda om du har ett värmeskåp, då klarar du dig lätt på under 30 spänn i alla fall. Men gör du som jag gjorde ett tag och gjorde matlåda på det jag åt för dagen så kan det ju bli lite trist, dagens middag=morgondagens lunch. Men vafan... Det gick det åxå.
Citera
2016-05-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ja naturligtvis själv så laddar jag upp med 3 matlådor just nu. Problemet är ju dock att den ända näringen man i stort sett kommer att få i sig är ju pasta,bruna bönor, bacon, potatis, diversegrönsaker m.m

Hela poängen är ju att man inte kan få i sig all näring och energi ur ett par ynka 30kr för ett helt fyspass inom måleri. ska man gå efter målerinämndens matersättning så får vi i stort sett betalt för en låda pasta vilket inte duger. Man kan tro att måleri bara handlar om att måla men i stort sett så är det ett jäkla arbetspass. Som man naturligtvis behöver näring och återhämtning vilket man inte heller får.

jag får noll kronor i matersättning på mitt jobb. i de flesta yrken får man förstås betala sin egen mat så jag förstår inte varför du gnäller.
Citera
2016-05-15, 23:16
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ja naturligtvis själv så laddar jag upp med 3 matlådor just nu. Problemet är ju dock att den ända näringen man i stort sett kommer att få i sig är ju pasta,bruna bönor, bacon, potatis, diversegrönsaker m.m

Hela poängen är ju att man inte kan få i sig all näring och energi ur ett par ynka 30kr för ett helt fyspass inom måleri. ska man gå efter målerinämndens matersättning så får vi i stort sett betalt för en låda pasta vilket inte duger. Man kan tro att måleri bara handlar om att måla men i stort sett så är det ett jäkla arbetspass. Som man naturligtvis behöver näring och återhämtning vilket man inte heller får.
Och du tror du behöver ha det där och då?
Vad du behöver är (långsamma) kolhydrater främst resten av näringen energin får du av två mellanmål en frukt och en mindre sallad samt middagen efter jobbet. Då bör du lätt ha fyllt hela ditt dagsbehov av energi och näring.
Citera
2016-05-16, 20:57
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jag får noll kronor i matersättning på mitt jobb. i de flesta yrken får man förstås betala sin egen mat så jag förstår inte varför du gnäller.

Till skillnad från TS som är praktikant får du nog lön däremot...
Citera
2016-05-16, 20:58
Medlem
Morgonrodnads avatar
Jag skulle satsa på vegetabilier med mycket protein i. Animaliskt protein ska du nog räkna bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in