Jag var nog lite sa, foraldrar fran battre akademisk medelklass (alltsa inte den akademiska medelklass som servar pa foretagen).
Familjen var tidigare narmare overklass och valbestalld men Ivar Krueger drog oss med i fallet
Jag var duktigt ursparad tills efter lumpen och skams otroligt mycket idag over hur jag holl pa, att mina foraldrar inte salde mig till hogstbjudande forstar jag inte.
Det tog tills jag var 24 innan jag borjade plugga till civilingenjor i england och sedan rullade det pa och har en manadslon som en svensk arslon.
Jag VET att i mitt fall var det brist pa krav fran foraldrarna och jag tanker inte gora det misstaget med mina barn. DOCK sa kanner jag ocksa att dom inte kan pressas for hart och att alla mina barn ar individuella.
Det ar alltsa flera faktorer som spelar in men om man som jag satter barnen i en battre skola sa lar dom sig att studera hart och tidigt, dom mar inte daligt av det for alla i deras omgivning gor samma sak. Efter gymnasiet sa har dom da chansen att komma in pa de atravarda utbildningarna och nar universitetet ar klart har dom en lagstaniva dom inte kan falla under om dom inte borjar med kokain.
- visst fanken spelar det roll vilken familj man fods in i men manga faktorer spelar in, pojkvan/flickvan brukar vara ett sakert kort for kollaps