2016-05-10, 18:54
Medlem
Hej

Visste inte riktigt vart denna tråd passade, men chansar på här ..

Har nyligen köpt en ny TV som har android och google play. Är sedan tidigare mac/iphone-användare och har därför använt mig av appstore vid köp av appar. Nu reggade jag ett google-konto för att kunna ladda ner lite schyssta appar på TVn.

Problemet är att när jag söker på Viaplay och Cmore i google play i TVn så står det "Inga resultat hittades". (Gjorde det även när jag sökte på Netflix, men denna app hittade jag som ett "förslag" under underhållning så kunde ladda ner den den vägen). När jag söker på dessa appar på google play via datorn så får jag fram apparna, men det står "Du har inga enheter" under. Känns inte som att det är problemet då jag inte ens får fram apparna när jag söker. Något förslag på vad jag kan tänkas göra för fel?
Citera
2016-05-11, 12:07
Medlem
Är det en Sony? De använder väl inte Google play utan någon egen "app store". Antagligen för att styra över kunder till egna alternativ.
Citera
2016-05-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbahubba
Är det en Sony? De använder väl inte Google play utan någon egen "app store". Antagligen för att styra över kunder till egna alternativ.

Nä det är en Philips, google play fanns i TVn från början
Citera
2016-07-28, 14:25
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deruvish
Nä det är en Philips, google play fanns i TVn från början

Sörj dina spenderade pengar och gör din läxa nästa gång - håll dig borta från Philips TV. Dynga som heter duga </rant>
Citera
2016-08-02, 22:00
Medlem
Alfaslangs avatar
Tyvärr måste appar anpassas för Android TV innan de dyker upp i Google Play, vilket kan förklara varför du inte hittar dem när du söker i butiken genom din TV. Tänk dock på att din TV har inbyggt stöd för Google cast (eller Chromecast som det hette förut). Det innebär att om du installerar appen på din telefon, så kan du inne från appen säga åt den att visa bilden på TV'n.

Köpte själv en likadan TV, och måste säga att det är riktigt najs med Android TV inbyggt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in